• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:

چهارمین اردوی آموزشی_تشکیلاتی افسران در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد+ گزارش تصویری

  • کد خبر : 8890
  • 27 بهمن 1396 - 19:50
چهارمین اردوی آموزشی_تشکیلاتی افسران در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد+ گزارش تصویری

چهارمین اردوی آموزشی_تشکیلاتی افسران با شعار پیروزی در جنگ نرم با بصیرت در تصمیم،شجاعت در اقدام و پیروی از رهبر و امام با حضور پنجاه تن از دانشجویان در سالن فرخی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد. شعار این اردو ازین جهت انتخاب شد که چند ماه پیش اغتشاشاتی در کشور صورت گرفت […]

چهارمین اردوی آموزشی_تشکیلاتی افسران با شعار پیروزی در جنگ نرم با بصیرت در تصمیم،شجاعت در اقدام و پیروی از رهبر و امام با حضور پنجاه تن از دانشجویان در سالن فرخی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

شعار این اردو ازین جهت انتخاب شد که چند ماه پیش اغتشاشاتی در کشور صورت گرفت و ازین رو شعار چهارمین اردوی آموزشی_تشکیلاتی افسران پیروزی در جنگ نرم با بصیرت در تصمیم،شجاعت در اقدام و پیروی از رهبر و امام  انتخاب شد.

مردم به خصوص نخبگان برای اینکه بتوانند تشخیص دهند و تصمیم درستی بگیرند ،نیاز به بصیرت دارند، در مرحله دوم گاها تشخیص صحیح داده می شود اما به واسطه فشار سنگین روانی و رسانه ای و یا حب و بغض های شخصی ،حزبی و گروهی و ضعف نفس اقدام موثر در لحظه و درست صورت نمی پذیرد که نیاز به شجاعت و تقوای الهی دارد همچنین همین امسال بود که حضرت آقا در دیدار رمضانی با دانشجویان این جمله را بیان کردند و شجاعت در اقدام نیز از میان صحبت های حضرت آقا انتخاب شد. حضرت آقا در این دیدار فرمودند تشکل های دانشجویی برای اقدامات خود معطل نگرانی یا ناراحت شدن فلان فرد یا دستگاه نشوند ،بلکه جوانب کار را بسنجد و هر گاه متوجه نادرست بودن اقدام خود شدند از همانجا برگردند.

از طرفی پیروی از خط امام از آنجایی انتخاب شد که شعار امسال اردوی آموزشی_تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم حول همین موضوع بود.

این اردو با حضور چندین تن از اساتید و کارشناس های مختلف در روز ۲۶ بهمن ماه شروع شد. در ابتدای کار درس اخلاق تشکیلاتی در نظر گرفته شد چرا که بنا به تجربه اگر فردی قصد دارد به تشکیلات ورود کند ابتدا باید با اخلاق و منش و مرام تشکیلات آشنا شود تا در تشکیلات آسانتر  بتواند با دیگران تعامل کند. این کلاس با حضور حجت الاسلام میر شفیعی استاد حوزه و دانشگاه شهرستان چابهار برگزار شد. بعد از آن آقای علیرضا فیروزی دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور و فعال مطالعات منطقه در کلاس اصول تشکیلاتی در رابطه با پیچ و خم های تشکیلات سخن گفت. بعد از این کلاس بود که امام جمعه محترم شهرستان چابهار حجت الاسلام و المسلمین موسوی در میان دانشجویان حاضر شد و باعث خوشحالی دانشجویان شد که این مقام مسئول به میان آنان آمده. حجت الاسلام و المسلمین موسوی در رابطه به تشکیلات، ولایت و شاخصه های انقلابی گری صحبت هایی ارائه نمودند و در پایان سخنان خود گریزی هم به اغتشاشات اخیر زدند و از وجود راز های نهفته ای در این رابطه خبر داد. در بعداز ظهر روز اول مجددا آقای فیروزی عضو سابق اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان دانشجویان خواهر و برادر را با نحوه فعالیت رسانه ای ،فضای مجازی و فرصت ها و تهدید های آن ،بحث نشریات آشنا ساخت.

در پایان روز نیز رحیمی نژاد کارشناس ارشد روابط بین الملل که همچنین از ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار هست مبحث اغتشاشات اخیر را دنبال کردند که این بحث حتی به نتیجه های خوبی هم رسید. اما باز هم وقتی به مطالبات حضرت آقا از داتشجویان دقت می کنیم بحث آزاداندیشی است که همه ساله این موضوع را بیان می کنند . در این راستا هم،بعد از نماز مغرب و عشا هنگامی که دانشجویان در مسجد نبوت دانشگاه حضور داشتند یک کرسی آزاد اندیشی با موضوع “عملکرد صدا وسیما بعد از انقلاب” برگزار شد و بقیه دانشجویان هم نظر ها و نقد های خود را در رابطه با این موضوع بیان کردند.

در رابطه با همین مطالبه حضرت آقا یک مسابقه تیتر آزاد اندیشی هم در این اردو برگزار شد که موضوع مسابقه هم بحث داغ این روز های کشور یعنی موضوع حجاب بود.

اما روز دوم با صحبت های رحیمی نژاد در رابطه با آسبب شناسی جنبش دانشجویی شروع شد و با صحبت های عمو زاده از ادوار انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سمنان با موضوع مدیریت زمان و مهارت های فردی تشکبلاتی ادامه یافت. در پایان نیز حجت الاسلام محبی کارشناس خانواده ابتدا به بررسی نقش زن در غرب پرداختند که این موضوع هم از آنجایی انتخاب شد که رهبرانقلاب در دیدار رمضانی امسالش از دانشجویان خواستند مسئله “زن در غرب” را در تحقیقات خود دنبال کنند و در این کلاس دانشجویان به بررسی چالش های حضور اجتماعی زنان در ایران و غرب پرداختند بعد هم در رابطه با مهم ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده و ازدواج مباحثی از جمله دوستی های قبل از ازدواج ، نگاه صحیح به زندگی و ازدواج ، ملاک های ازدواج ، مهارت های ازدواج ، آسیب شناسی های قبل از ازدواج ، متوهم شدن دوستی های قبل از ازدواج و تاثیر آن در زندگی مشترک ، سوءظن بین دختر و پسر در بعد از ازدواج و ملاک های انتخاب همسر را مطرح کردند . در اختتامیه اردو نیز پس از نماز مغرب و عشا دانشجویان نزد مزارشهدای دانشگاه آمدند تا با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کنند .

گزارش تصویری این اردو:


لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.