• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

چطور می‌شود قطعنامه‌ای که ما را به جنگ سوق می‌دهد بپذیریم؟

  • کد خبر : 256
  • 29 تیر 1394 - 13:07
چطور می‌شود قطعنامه‌ای که ما را به جنگ سوق می‌دهد بپذیریم؟

علیرضا کریمی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به نگارش پیش نویس قطعنامه گفت: در فرآیند توافق هسته ای یکی از روندها مراحل تصویب قطعنامه توسط سازمان ملل می باشد که زمانی که فرآیند آن را از سوی رئیس جمهور شنیدیم احساس کردیم که یکی از بی تدبیری ها در وزارت خارجه رخ داده […]

علیرضا کریمی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به نگارش پیش نویس قطعنامه گفت: در فرآیند توافق هسته ای یکی از روندها مراحل تصویب قطعنامه توسط سازمان ملل می باشد که زمانی که فرآیند آن را از سوی رئیس جمهور شنیدیم احساس کردیم که یکی از بی تدبیری ها در وزارت خارجه رخ داده است.

وی تصریح کرد: روحانی که طی ۱۲ سال گذشته در جریان مباحث مذاکرات کشورمان بود و حتی هدف خروج ایران از پرونده هسته ای را می دانست چه طور این قطعنامه را پذیرفته است؟

قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به فصل هفت قطعنامه سازمان ملل اظهار داشت: کشورهایی ذیل این بند قرار می گیرند که مخل صلح جهانی باشند در صورتی که ایران این گونه نبوده است.

وی افزود: در واقع قاضی و شاکی در این پرونده یکی هستند و جالب است اگر دیگر کشورها جرمی را مرتکب شوند یا تایید نمی شود و یا در صورت تایید حداقل مواخذه آنها تذکر جزئی است.

کریمی با بیان اینکه پیش نویس این قطعنامه توسط متخاصم ترین کشورها در حال نگارش است تاکید کرد: پیش نویس این قطعنامه توسط کشورهای ۱+۵ و یا حتی کشورهای اروپایی صورت نمی گیرد بلکه توسط کشوری مانند آمریکا که هرگز حاضر به پذیرش حق غنی سازی آن بعد از مذاکرات ژنو، لوزان و وین که حتی تا امروز هم نیستند صورت می گیرد. چه طور می شود که این پیش نویس را آمریکا می نویسد و دولت ایران در مقابل آن سکوت می کند.

وی اضافه کرد: حتی متاسفانه برخی کارشناسان حوزه هسته ای از این قطعنامه دفاع می کنند این در صورتی است که اگر ایران در پذیرش آن ذره ای تخطی کند می بایست تمام هستی خود را بدهد اما اگر کشورهای ۱+۵ در تعهدات شان کوتاهی کنند سال ها روند پیگیری آن در شورای امنیت طول می کشد.

قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه نکته جالب این جاست که مفاد این قطعنامه شامل موارد نظامی هم می شود گفت: جای تعجب دارد که اگر دولت مدعی حل کردن مشکلات اقتصادی مردم است آیا بازرسی و کنترل ساده و وارد سلاح هسته ای و نظامی و موارد این چنینی را چگونه توجیه می کند.

وی تصریح کرد: آیا با پذیرش این قطعنامه وضعیت ما بدتر از امروز نمی شود چرا که اگر وارد جنگ شویم می بایست تمام توان کشور را برای مقابله با دشمن بدهیم پس عقلانی و منطقی نیست که اطلاعات نظامی مان را به دست دیگر کشورها بسپاریم.

کریمی با بیان اینکه پس عاقلانه است که توافق نکنیم و تحریم ها پابرجا بماند اظهار داشت: نباید منافع ملی ما مورد خطرو بازرسی قرار بگیرد،چراکه نتیجه آن جنگ شده و اگر مدعی اند در این شرایط باید به هر نحوی قطعنامه را بپذیریم باید گفت ما قطعنامه ۵۹۸ را به دلیل فاصله گرفتن از جنگ پذیرفتیم پس چه طور می شود که امروز قطعنامه ای را می خواهیم بپذیریم که ما را به سمت جنگ سوق می دهد.

وی ادامه داد: مطمئنا تیم مذاکره کننده ما با حسن نیت و کمک به رفاه مردم وارد مذاکرات شدند ولی متاسفانه برخی جریان ها می خواهند بر روند تاثیر پذیرش وین و قطعنامه تاثیر بگذارند.

قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه حداقل کاری که از وزارت خارجه می خواهیم این است که در مقابل پیش نویس این قطعنامه اعتراض کند تاکید کرد: از وزارت خارجه می خواهیم که در خواست کند که این پیش نویس یا ایران بنویسد و یا اینکه کشورهای ۱+۵ نگاشته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این پیش نویس توسط آمریکا نگاشته شود برای بار مجدد زیاده خواهی اش توسط قطعنامه به جریان می افتد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.