• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
در گفت‌وگو با فارس مطرح شد:

چرا صحبت‌های دانشجویان در مقابل رئیس‌جمهور منتشر نشد؟/ به غیر از حرف مردم چیزی نگفتیم/ جزئیات کلیپی که میلیون‌ها بار دیده شد

  • کد خبر : 4969
  • 17 دی 1395 - 23:14
چرا صحبت‌های دانشجویان در مقابل رئیس‌جمهور منتشر نشد؟/ به غیر از حرف مردم چیزی نگفتیم/ جزئیات کلیپی که میلیون‌ها بار دیده شد

پیام مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی در خصوص آزادی بیان و برنامه ۱۶ آذر، اظهار کرد: به عنوان نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از فرصتی که در ۱۶ آذر و در مراسم دانشجو برای صحبت در حضور رئیس‌جمهور داشتم به […]

پیام مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی در خصوص آزادی بیان و برنامه ۱۶ آذر، اظهار کرد: به عنوان نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از فرصتی که در ۱۶ آذر و در مراسم دانشجو برای صحبت در حضور رئیس‌جمهور داشتم به بیان مطالبات مردم پرداختم.

به غیر از حرف مردم چیزی نگفتیم

وی افزود: علی‌رغم فرصت کم و تنوع مطالبات که وجود داشت، تلاش کردیم موارد دارای اولویت را بیان کنیم و امروز اگر رسانه‌ها با سلایق سیاسی متفاوت آن صحبت‌ها را منعکس کنند این مطلب را تصدیق می‌کنند که آن صحبت‌ها به غیر از حرف مردم نبوده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که خود به نمایندگی از این اتحادیه در مقابل رئیس‌جمهور سخن گفته، ادامه داد: مطالب را با صراحت و شجاعت دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور مطرح کردیم چرا که معتقدیم بیان مطالبات مردم، کمک به خود دولت و خدمت به مردم است و اگر نه تمجید و مجیزگویی از مسؤولان درد مردم را دوا نمی‌کند.

مرادی با بیان این که فرصت داده شده به دانشجویان با وجود محدود بودن قابل تحسین است، تصریح کرد: امسال اتفاق ناخوشایندی رخ داد و آن این بود که از انتشار فیلم صحبت‌های نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مقابل رئیس‌جمهور جلوگیری شد و با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از آن مراسم هنوز اجازه پخش آن صحبت‌ها داده نشده است.

چند سؤال از رئیس‌جمهور

وی با طرح چند سؤال ادامه داد: چرا رئیس‌جمهور که به گفته خودش با سعه‌صدر به مطالب گوش داده و آن را نمونه‌ای از آزادی بیان در کشور می‌داند باید از انتشار صحبت‌ها نگران باشد؟ چرا نباید آن صحبت‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا آن‌ها قضاوت کنند که کدام صحبت‌ها معتدل بوده و کدام حرف‌ها از انتقاد فراتر رفته است؟

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل توصیه کرد: رئیس‌جمهور به نظر و فهم مردم احترام گذاشته و فیلم مراسم روز دانشجو را منتشر کند چرا که جنبش دانشجوی برای اصلاح امور تلاش می‌کند و این را وظیفه خود می‌داند.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه اقدامی برای انتشار گزارش تصویری مراسم ۱۶ آذر دانشگاه تهران از سوی فعالین دانشجویی صورت گرفته است، گفت: همه اتحادیه‌ها طی نامه‌ای از وزیر علوم درخواست کردند که منتشر شود اما تا این لحظه اتفاق نیفتاده است.

کلیپی که میلیون‌ها بار دیده شد

مرادی یادآور شد: سال گذشته نیز فیلم صحبت‌های رضا نجابت نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پس از دو هفته منتشر شد که علی‌رغم آن تأخیر مورد استقبال قرار گرفت و میلیون‌ها بار دیده شد و هنوز جزء پر بازدیدترین‌های شبکه‌های مجازی است.

دانشجوی دانشگاه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: استقبال از آن کلیپ نشان داد که مردم احساس کردند حرف‌های آن‌ها زده شده و از مطرح شدن مطالباتشان در مقابل رئیس‌جمهور خوشحال شدند؛ امسال نیز سعی داشتیم همان منش را در بیان دغدغه‌ها حفظ کنیم، امیدواریم دولت با انتشار فیلم مراسم روز دانشجو هر چه زودتر پایبندی خود را به صحبت‌ها و وعده‌هایش ثابت کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.