• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

چرا برخی فرماندهان نظامی در برابر «برجام» بی‌تفاوتند؟

  • کد خبر : 383
  • 20 مرداد 1394 - 8:22
چرا برخی فرماندهان نظامی در برابر «برجام» بی‌تفاوتند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان در بیانیه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی بهتر به متن برجام شوند. متن کامل این بیان به شرح ذیل است: “نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان در بیانیه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی بهتر به متن برجام شوند.

متن کامل این بیان به شرح ذیل است:

“نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی توانی قبول نداشته باشی. مردم رای داده اند به اینها، مردم ۱۶میلیون تقریبا یا یک قدری بیشتر رای داده اند. منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ نه هر کس از هرجا صبح بلند می شود، بگوید، من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم!”  امام خمینی(ره) ۶/۳/۶۰

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم بما صبرتم

روزهای حساس بررسی متن برجام در مجلس است. تلاش ها برای به حاشیه بردن مجلس و یا استنکاف «راس امور»  از پرداختن به متن برجام و بررسی آن که مطالبه ی مصرح مقام معظم رهبری است. از سوی برخی از اعضای هیئت رئیسه ی مجلس، دولت محترم و رسانه های طرفدار آن شدت گرفته است.با همه ی تأکیدات رهبری انقلاب مبنی بر بررسی متن برجام با در نظر گرفتن منافع ملی فعالیت برخی آقایان موسوم به اصولگرا و جریان طرفدار توافق به هر قیمتی –حتی بی توجهی به منافع ملی- سوال برانگیز نیست چرا که سابقه ی سیاسی این افراد نشان داده است که در بزنگاه های سیاسی رویکرد های جناحی را بر منافع ملی ترجیح داده اند؛ چه شاهدی بالاتر از فتنه ی ۸۸؟!

در این میان سکوت و یا بهتر بگوییم بی توجهی برخی آقایان مدعی وفاداری به انقلاب سوال برانگیز است. کوتاهی جریان های سیاسی معتقد به نظام سوال برانگیز است، بی پاسخ گذاشتن تهدیدات مکرر شیطان بزرگ سوال برانگیز است، این که در پاسخ به انتقادات فنی به متن توافق و قطعنامه بشنویم «رهبری از جزییات مذاکره مطلع اند»، سوال برانگیز است.

و سوال برانگیز است که چرا برخی فرماندهان محترم قوای نظامی نسبت به متن قطع نامه ۲۲۳۱ که تهدیدات جدی برای امنیت کشور را به وجود آورده است بی تفاوتند.

چه واکنشی لطیفه بار تر از اینکه بگوییم به برخی از بندهای قطع نامه ای که خودمان با دست خودمان پذیرفته ایم عمل نخواهیم کرد، مگر قطع نامه های قبلی که ما هیچ تعهدی نیز به آنها نداشتیم توسط همین آقایان مذاکره کننده فاجعه بار خوانده نشد؟ چه شد که یک شبه این قطعنامه هم کاغذپاره شد؟

اگرچه برخی در این روزها مدعی شده اند که مجلس درباره تصویب برجام وظیفه ای ندارد، این اظهارات نباید از مجلس محترم سلب مسئولیت کند، چرا که امام راحل فرمود: بپذیرید قانون را. نگویید هى قانون، و خودتان خلاف قانون بکنید! بپذیرید قانون را.

با توجه به اذعان مبنی بر خطرناک بودن برخی از مفاد قطع نامه و نیز اظهارات آقای صالحی مبنی بر خطرناک بودن توافق (به نقل از یکی از نمایندگان مجلس) آیا بر نمایندگان فرض نیست که در برابر قطع نامه ای خلاف امنیت ملی بایستند و آن را تصویب نکنند؟

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به عنوان بخشی از جریان دانشجویی کشور مصرانه خواستار مطالبه ی حقوق حقه ی ملت ایران از دولت محترم توسط مجلس که به فرموده ی امام راحل «در رأس امور است»، هستیم.

فلذا براساس نص قانون اساسی در اصل های ۷۷ و ۱۲۵، مطرح شده است که “هر نوع” معاهده، قرارداد و توافق نامه ای، باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و حتی امضای نهائی توافق و یا معاهده، به بعد از نظر نهائی مجلس شورای اسلامی موکول شده است، ان شالله تعالی مجلس به وظایف ذاتی خود عمل کند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.