• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
سعید تواناراد در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران:

چرا انجمن‌های علمی و شوراهای صنفی، کار سیاسی می‌کنند؟/جولان مارکسیست‌ها به لطف مسئولین سابق وزارت علوم

  • کد خبر : 8341
  • 22 دی 1396 - 23:21
چرا انجمن‌های علمی و شوراهای صنفی، کار سیاسی می‌کنند؟/جولان مارکسیست‌ها به لطف مسئولین سابق وزارت علوم

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیرامون حوادث اخیر در دانشگاه تهران و نقش سیاسی تشکل‌های دانشجویی صنفی و علمی در فضای دانشگاه گفت: اگر مسئولین محترم آموزش عالی کشور توجه کنند، حوادث اخیر در دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر در جریان آشوب‌ها نشان داد که […]

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیرامون حوادث اخیر در دانشگاه تهران و نقش سیاسی تشکل‌های دانشجویی صنفی و علمی در فضای دانشگاه گفت: اگر مسئولین محترم آموزش عالی کشور توجه کنند، حوادث اخیر در دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر در جریان آشوب‌ها نشان داد که هشدارهای ما در خصوص جلوگیری از ورود شوراهای صنفی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی به مسائل سیاسی درست بوده است.

سعید تواناراد با تاکید براینکه در حقوق دانشگاهیان و منشور حقوق دانشجویی به وضوح تصریح شده که تنها تشکل‌های اسلامی با نظارت مستمر هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه‌ها حق فعالیت سیاسی دارند، ابراز عقیده کرد: مسئولین پیشین آموزش عالی کشور به متن قانون بی‌توجهی کردند و شرایط امروز دانشگاه که منجر به بازداشت تعدادی از دانشجویان هم شد، حاصل آن عملکردهای غیرقانونی است.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: چقدر هشدار دادیم که مسئولین اجرای قانون را به بهانه‌های واهی تعطیل نکنند؟ دائم گفتند «باید در دانشگاه چندصدایی باشد!» هنوز هم برخی مسئولین به خصوص در وزارت بهداشت دائم همین‌ها را تکرار می‌کنند. بله، ما هم قبول داریم که باید چندصدایی باشد، اما هر کاری راه و چاره‌ی قانونی خودش را دارد.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قانون، تصریح کرد: در قانون اشاره شده که فعالیت سیاسی باید در چهارچوب تشکل‌های اسلامی، با نظارت مسئولین بالادستی و توسط عناصر مطمئن و معتقد به مبانی هدایت شود.

وی با انتقاد از حضور آزادانه‌ی مارکسیست‌ها در فضای دانشگاه پرسید: حالا مسئولین سابق وزارت علوم کجا هستند که پاسخ دهند چرا به عناصر نامطمئن که خودشان مکرر اقرار می‌کنند نئومارکسیست یا بعضاً لیبرال هستند اجازه‌ی فعالیت در سطوح تصمیم‌گیری نهادهای دانشجویی را دادید؟ چطور مارکسیست‌ها اجازه پیدا کردند که در دانشگاه‌ها جولان بدهند و اعتبار یابند؟ مگر التزام عملی به اسلام و جمهوری اسلامی جزو شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات‌ها نیست؟ چطور عناصری که به عدم رعایت حداقلیات اسلام در دانشگاه اشتهار دارند، مورد تأیید واقع شدند که امروز شاهد این آشفته بازار باشیم؟

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین ابراز عقیده کرد: انجمن‌های علمی بیانیه سیاسی می‌دهند، شوراهای صنفی اعتراض سیاسی می‌کنند، کانون‌های فرهنگی میتینگ سیاسی می‌گیرند و وقتی فعالین دانشجویی اعتراض می‌کنند، مسئولین وزارتخانه انگ انحصارطلبی می‌زنند. آقایان تقصیر شماست که امروز دانشجویانی که به پیچیدگی‌های کار سیاسی آشنایی نداشتند در دام ضدانقلاب افتادند و با بازی در پازل طراحی شده‌ی آن‌ها و هیجان، اقدام به پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی و درگیری با آن‌ها کردند.

توانا ضمن ابراز امیدواری برای اقدام مناسب از سوی تیم جدید وزارت علوم، گفت: وزیر محترم علوم و همچنین معاون فرهنگی وزارت علوم فکری به حال آینده کنند و با نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حقوق دانشجویی از تکرار چنین مشکلاتی پیشگیری شود و البته خطاب به معاونت فرهنگی وزارت بهداشت هم تأکید می‌کنم که از سرنوشت بی‌توجهی به قانون توسط مسئولین پیشین وزارت علوم درس بگیرند و دست از برخوردهای جناحی نسبت به دانشجویان بردارند و بگذارند کانون‌های فرهنگی و هنری هم مسیر عادی خودشان را طی کنند.

وی در پایان یادآور شد: اتفاقاتی که در دانشگاه تهران افتاد و به لطف خدا با ورود دانشجویان انقلابی کنترل و با کمترین هزینه‌ی ممکن دفع شد، ممکن است به نحوی دیگر و از دری دیگر به دانشگاه‌های وزارت بهداشت هم منتقل شود. امروز دوگانه‌های فرهنگی توسط برخی عناصر مورد حمایت وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال پررنگ شدن هستند. دمیدن در آتش شکاف فرهنگی این دانشگاه‌ها، در آینده هزینه‌های زیادی را بر نظام سلامت و آموزش بهداشت کشور وارد خواهد ساخت و تنها با عمل به قانون و بیانات رهبری می‌توان از آن جلوگیری نمود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.