• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

چرا آقای وزیر شأن و جایگاه خود و جمهوری اسلامی را نمی‌داند؟

  • کد خبر : 730
  • 08 مهر 1394 - 8:40
چرا آقای وزیر شأن و جایگاه خود و جمهوری اسلامی را نمی‌داند؟

میکائیل دیانی قائم مقام تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس گفت: در این بهبوهه خبرهای تلخی که هر روز ما از فاجعه منا می شنویم و در شرایطی که دولت منفعلانه ترین رفتار را در مقایسه با حجم فاجعه از خود نشان می دهد و در روزهایی که بیشتر اخبار […]

میکائیل دیانی قائم مقام تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس گفت: در این بهبوهه خبرهای تلخی که هر روز ما از فاجعه منا می شنویم و در شرایطی که دولت منفعلانه ترین رفتار را در مقایسه با حجم فاجعه از خود نشان می دهد و در روزهایی که بیشتر اخبار این فاجعه در رسانه ها می پیچد خبر دست دادن آقای ظریف با شمر زمان در راهروهای سازمان ملل دیگر به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی افزود: چه کسی اجازه داده است که مذاکره با شیطان بزرگ به ارتباط بیانجامد که آقای وزیر محترم وقاحت دست دادن با اوباما را پیدا کرده است؟ کدام یکی از آحاد ملت به او چنین اجازه ای داده است؟ چرا آقای وزیر شأن و جایگاه خود و جمهوری اسلامی را نمی داند و با رفتارهای غلط خود قدرت استراتژیک و هژمونی ضداستکباری ایران را به بازی می گیرد؟ این رفتارها دیگر قابل پذیرش نیست و حتی عذرخواهی آقای وزیر هم دیگر دردی را درمان نمی کند چرا که با این روند مردم هر روز باید از بین رفتن عزت ملی خود را نظاره گر باشند.

دیانی با بیان اینکه این شأن ضد استکباری ایران را حتی رئیس جمهور اسبق کشور با همه شعارهای جامعه مدنی و گفت‌وگوی تمدن هایش می فهمید، گفت: وی در زمان مسئولیتش در سال ۲۰۰۰ وقتی در سازمان ملل رفته بود هنگامی که کلینتون به توصیه مشاورانش، برای شکستن یخ روابط آمریکا با ایران، در راهرو سازمان ملل منتظر ایستاد که مثلا به طور غیر منتظره با وی روبرو شود و دست دوستی دهد. او رفتن و نشستن در توالت را به دست دادن با رئیس جمهور آمریکا ترجیح داد و آنقدر آنجا نشست که کلینتون مأیوسانه راهرو را ترک کرد.

وی ادامه داد: رفتارهای آقایان دیگر عزت و آبرویی برای کشور باقی نگذاشته است و این روند نه تنها پاسپورت ایرانی را عزیز نمی کند بلکه ما روز به روز شاهد از بین رفتن این عزت نیز هستیم. چرا دولت نمی خواهد واقعیت را ببیند که آمریکا در طی شصت و چند سال چقدر علیه ملت جنایت کرد؟ چرا جنایت های آمریکا در طول همین دو سال مسئولیتش را نگاه نمی کند؟ چرا در ذهن خود یکبار هم که شده توطئنه نفتی آمریکایی سعودی را مرور نمی کند؟ چرا حادثه فرودگاه جده را درس عبرت نمی گذارد؟ چرا و چرا و چرا دولت آنقدر بی توجه و بی اهمیت نسبت به آبروی ملی ایران شده است؟

به گفته قائم مقام تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان، بی تدبیری‌ها در عرصه دیپلماسی تاکنون بیش از همه بوده و این بی تدبیری ها متاسفانه به همه حوزه ها هم تسری پیدا می کند و با همین مسیر غلط که پروژه نفوذ را برای آمریکایی ها راحت می کند فرهنگ و اقتصاد و تفکر و هویت ایرانی هم امروز مورد تهدید است. دولت با این روند سند ناکارآمدی خود را امضا می کند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.