• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

پیشرو یا پیرو

  • کد خبر : 12107
  • 17 مرداد 1398 - 20:13
پیشرو یا پیرو

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تشکل‌های دانشجویی باید جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کنند و پیشرو باشند.

سیما سادات لاری معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در بیستمین نشست اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بحث عدالت‌خواهی بحث مهمی است که همیشه برای ما مطرح بوده. علا رغم اینکه چهل سال از  انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و این انقلاب یک انقلاب اخلاقی، فرهنگی بوده، متأسفانه خیلی از مسائل اخلاقی در جامعه ما کمرنگ شده و این شعار هوشمندانه عدالت‌خواهی اخلاق مدارانه واقعاً بیداد این قضیه است که تشکل‌های ما محور فعالیت‌هایشان اخلاق باشد.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات تشکل‌های دانشجویی این است که واقع پیشرو نبوده‌اند افزود: تشکل‌های دانشجویی باید جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کنند و پیشرو باشند در حقیقت این جامعه است که باید پیرو تشکیلات باشند. این امر زمانی به تحقق می‌رسد که استقلال و هویت یک تشکل به‌عنوان جنبش دانشجویی حفظ شود و وابستگی نسبت به بیرون کم شود و توانایی تولید فکر و اندیشه داشته باشد و بازیچه قدرت‌های بیرونی نشود و هویت آن حفظ شود.

لاری تصریح کرد: شما به‌عنوان یک تشکیلات باید به‌گونه‌ای باشید که وقتی به عقب برمی‌گردید به فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید ببالید. اگر در یک‌زمانی رسالت تشکل‌ها به راین بود که با مارکسیسم مقابله بکنند آلان ممکن است رسالت شما تغییر کرده و همین‌طور انجمن اسلامی مستقل هوشمندی خودش را در  هر زمان مختلف نشان داده اینکه ما در یک‌زمان و مکان درست انتظارات مردم را درک بکنید بر روی اصول خودتان پایدار باشید و آرمان‌هایتان وفادار باشید تا بتوانید رسالت تاریخی خودتان را انجام دهید و این همت را وقتی‌که در جهت‌گیری‌هایتان باشد قطعاً معرف این مطلب خواهد بود.

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شما باید اصل رسالت خودتان را بدانید و در رشته خودتان حرفی برای گفتن داشته باشید اضافه کرد: دغدغه جامعه را داشته باشید و من روی همفکری شما حساب خواهم کرد و گوش شنوا خواهم بود و قول می‌دهم بازوانی فکری برای برطرف کردن مشکلاتی که سر راه شما نهاده است  بردارم و تمام  توانم را بگذارم که دانشگاه رو به جلویی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با خودم فکر می‌کردم که مگر می‌شود انسان خادمانِ و دلسوزانه قدم بردارد و خدا به او برکت ندهد؟ و درد دل این است که هنوز فکر می‌کنیم سیستم با روش سنتی پیش می‌رود و ما هنوز دانشجوها را در تصمیم‌گیری خودمان مداخله نمی‌دهیم. والا که  شما به بلوغ رسیدید وباید در مکان‌ها و جلساتی که برای شما سیاست گزاری می‌شود مداخله داشته باشید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.