• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

مرادی: برخورد دوگانه با فساد در دولت‌های مختلف اشتباه است/ علامه عزیزی: به عنوان رقیب می‌خواهیم اصولگرایان در صحنه باشند

  • کد خبر : 6181
  • 11 اردیبهشت 1396 - 23:03
مرادی: برخورد دوگانه با فساد در دولت‌های مختلف اشتباه است/ علامه عزیزی: به عنوان رقیب می‌خواهیم اصولگرایان در صحنه باشند

مناظره دانشجویی با عنوان دانشگاه سیاسی یا باشگاه سیاسی با حضور پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و علامه عزیزی دبیر شورای ناظر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه در دانشگاه اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  پیام مرادی در این مناظره که عصر امروز در دانشگاه اصفهان برگزار شد […]

مناظره دانشجویی با عنوان دانشگاه سیاسی یا باشگاه سیاسی با حضور پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و علامه عزیزی دبیر شورای ناظر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  پیام مرادی در این مناظره که عصر امروز در دانشگاه اصفهان برگزار شد درباره جریانات سیاسی دانشجویی اظهار داشت: دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی دو دسته‌اند یکی مجیزگو و دیگری مستقل. فارغ از گفتمان‌هایی که نمایندگی می‌کنند. آدم‌های غیر مجیزگو کار سیاسی می‌کنند درحالی‌که مجیزگویان سیاست زده‌اند.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌های یک فرد سیاسی بر اساس مبانی‌اش است و ثبات دارد درحالی‌که یک فرد مجیزگوی سیاست زده تصمیماتش بر اساس منافعش است و یک آینده‌نگری قدرت طلبانه دارد. چنین افرادی به فردی چون ترامپ برای تشدید تحریم‌ها نامه می‌زنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با ضروری خواندن آزادی در تشکل‌ها بیان کرد: آزادی در تشکل باید وجود داشته باشد به شرطی که آزادی دیگران را محدود نکند و قانون زیر پا گذاشته نشود. نه اینکه روزنامه‌ها و مقالاتی در کشور اسلامی چاپ و منتشر شود که مبانی اسلامی را زیر سئوال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی طرفدار آزادی است اول از همه باید یقه‌ فردی را بگیرد که حدود آزادی را در جمهوری اسلامی ایران را به‌جایی کشیدند که در تریبون‌های رسمی تبلیغ همجنس‌گرایی کنند. باید به این سئوال پاسخ داد که ما آزادی را برای چه می‌خواهیم. آزادی را برای بهبود وضع مردم یا برای زدن اساس ایران می‌خواهیم؟

مرادی در خصوص برخوردهای دوگانه‌ای که در دولت رخ می‌دهد بیان کرد: افرادی در جمهوری اسلامی بودند که در ابتدا به مبانی جمهوری اسلامی پایبند بوده ولی با گذشت زمان تغییر کردند تا جایی که روزنامه‌ها و منابع غربی از لطمه زدن این افراد به مبانی اسلام خبر می‌دهند. تمام این‌ها مستنداتی است که نمی‌شود انکارشان کرد.

وی ادامه داد: آنچه ما از سیاست زده‌ها مشاهده می‌کنیم برخوردهای دوگانه در مورد مسائلی مثل عدالت و آزادی و…است، درصورتی‌که مبارزه با فساد یک ارزش اسلامی محسوب می‌شود و برخوردهای به‌جایی در موقعیت فعلی دیده نمی‌شود. با مشاهده مبنایی هیچ فرقی میان فساد صندوق ذخیره‌ فرهنگیان با فساد امیر منصور آریا در دولت فعلی و گذشته نیست. اگر یک فرد آزاد باشیم فرقی مین آن‌ها نباید ببینیم. درصورتی‌که برخوردهای دوگانه‌ای دیده می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ما به تقسیم‌بندی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا معتقد نیستیم و باید هر فردی آزاده باشد مبنایش مبنای انقلاب و اسلام باشد و نباید شاهد رفتارهای دوگانه در دولت‌ها باشیم.

به عنوان رقیب می‌خواهیم اصولگرایان در صحنه باشند

علامه عزیزی نیز در این مناظره در خصوص جریانات مختلف سیاسی‌ در دانشگاه‌ و شرایط آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف اظهار داشت: فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها وابسته به زمان بوده و ممکن است در دولت‌ها تفاوت داشته باشد همان‌طور که میان دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که چه جریاناتی در دانشگاه‌ها به دغدغه‌ دانشجویی نزدیک‌تر است.

وی افزود: ما در میان تقسیم‌بندی‌های سیاسی با افرادی به‌عنوان رقیب که پرچم‌داران جریان اصولگرا بودند مشکلی نداریم و به‌عنوان رقیب می‌خواهیم آن‌ها همیشه درصحنه باشند. ولی مشکل ما با افرادی ‌است که هیچ عقبه‌ سیاسی نداشتند و برای این انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده‌اند.

دبیر شورای ناظر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم قانون اساسی را از بالفعل به بالقوه تبدیل کنیم، می‌توان پیشرفت را مشاهده کرد. برای این کار باید ساختار را اصلاح کرد تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

وی ضمن نهی فساد و برخوردهای دوگانه بیان کرد: برخوردها را ما باید از سوی قوه‌ قضاییه ببینیم و درصورتی‌که ما اقدامی نبینیم نمی‌توان اظهارنظر کرد که این اقدامات دوگانه از سوی کدام دولت بوده ‌است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.