• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

پولی شدن دانشگاه‌ها از ثمرات «آفتاب تابان» برجام است/ عدالت در قانون سنوات گم شده است!

  • کد خبر : 3869
  • 15 مهر 1395 - 18:19
پولی شدن دانشگاه‌ها از ثمرات «آفتاب تابان» برجام است/ عدالت در قانون سنوات گم شده است!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست دانشجویی با موضوع سنوات آموزشی با حضور نجابت، قائم مقام انجمن اسلامی مستقل، اصغری، عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران؛ حیدری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر و صفرپور، عضو تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر در خبرگزاری دانشجو برگزار شد. در این نشست رضا نجابت، قائم مقام انجمن اسلامی مستقل […]

mes_4432-1

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست دانشجویی با موضوع سنوات آموزشی با حضور نجابت، قائم مقام انجمن اسلامی مستقل، اصغری، عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران؛ حیدری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر و صفرپور، عضو تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر در خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

در این نشست رضا نجابت، قائم مقام انجمن اسلامی مستقل در خصوص مشکلات ایجاد شده در حوزه سنوات دانشجویی گفت: نباید زمینه‌ای فراهم شود دانشجویانی که مدت تحصیل آن‌ها به دلایل منطقی افزایش پیدا می‌کند با هزینه‌های زیادی مواجه شوند. در هر مقطع تحصیلی مشکلات زیادی ایجاد می‌شود که زمان تحصیل را افزایش می‌دهد.
وی افزود: این مسائل باید نظامند شود و نسخه کلی برای همه پیچیدن صحیح نیست. کمتر دانشجویانی هستند که در دوره کار‌شناسی ارشد بتوانند دو ساله  تحصیل خود را به پایان برسانند. باید کمیسیونی شکل بگیرد و موارد را بررسی کند.
نجابت ادامه داد: بحث سنوات رفاهی قبلا در دانشگاه‌ها بود، اما سنوات آموزشی در دانشگاه دولتی وجود نداشت که این می‌رساند دولت و نظام آموزشی کشور با کمبود منابع مالی مواجه شدند. وقتی می‌گویند شب دادن یارانه شب عزای دولت است، به این معنی است که منابع مالی دولت با مشکل مواجه شده است.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که در وزارت علوم مشغول به کار هستند با شعارهایی سر کار آمده‌اند، اما حالا به کمبود بودجه خورده‌اند که این نتیجه مستقیم‌‌ همان آفتاب تابانی است که در برجام از آن صحبت می‌کردند که نتوانست هیچ کاری کند؛ حتی نتوانستند از گران شدن ماست و پیاز جلوگیری کنند.
نجابت اظهار داشت: متاسفانه ساختار هیئت امنا به گونه‌ای است که به ضرر دانشگاه هستند؛ اگر همت کنند سالانه بتوانند دو جلسه تشکیل دهند. برخی افراد آن‌ها حقوقی و برخی حقیقی هستند. حتی افرادی عضو هیئت امنا هستند که در جریان ریز امور دانشگاه نیستند. متاسفانه این افراد هستند که برای دانشجویان تصمیم می‌گیرند و نمی‌توانند تصمیم کار‌شناسی و تخصصی بگیرند.
وی گفت: هم از بعد استراتژیک و هم از بعد تاکتیکی باید کمک شود که این اتفاقات رخ ندهد، چون برخی از دانشجویان از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند.

mes_4267

در این نشست علیرضا صفرپور، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر در خصوص مشکلات ایجاد شده در حوزه سنوات دانشجویی گفت: در تجمعاتی که در دانشگاه امیرکبیر پیرامون سنوات شکل گرفت، دانشجویان مطالباتی داشتند که چرا دانشگاه به سمت پولی شدن رفته و می‌خواهد از دانشجویان به عنوان وسیله‌ای برای کسب درآمد استفاده کند. در ابتدا بیانیه‌هایی در این حوزه از سوی دانشجویان پخش، کانال‌های تلگرامی و گروه‌های دانشجویی تشکیل، کمپین گروه‌های مخالفت با این موضوع ایجاد شد و در پایان منجر به تجمع در داخل دانشگاه امیرکبیر شد؛ این در صورتی بود که ما هم زمان این مسائل و مطالبات دانشجویان را از مسئولان دانشگاه پیگیری می‌کردیم.

وی افزود: بحثی که در خصوص قانون سنوات وجود دارد، این است که دانشگاه می‌گوید وزارت علوم به ما دستور داده که دانشجو در مقطع کار‌شناسی چهار سال فرصت دارد که تحصیلش را به پایان برساند، اما بعد از آن مسئولیتش با وزارت علوم نیست و این به خود دانشگاه مربوط می‌شود که چگونه بخواهد با دانشجو رفتار کند. دانشگاه هم اعلام کرد تا ترم ۹ می‌توانید از امکانات دانشگاه استفاده کنید و از ترم ۱۰ به بعد ما مسئولیتی نداریم و خوابگاه به شما تعلق نمی‌گیرد و هزینه‌های تغذیه و سایر هزینه‌ها دو برابر خواهد شد.
این دانشجو ادامه داد: این هزینه‌ها همچنین بعد از دو سال شامل دانشجویان کار‌شناسی ارشد نیز می‌شود. به نظر ما دانشگاه حق دارد که بگوید از چهار سال به بعد دانشجو باید هزینه پرداخت کند، ولی مسئولان از این سمت به قضیه نگاه نمی‌کنند که آیا دانشگاه شرایط را برای اتمام چهار ساله تحصیلی دانشجو فراهم کرده است.
وی افزود: در بحث آموزش مشکل این است که بعضی از درس‌ها سالی یک بار ارائه می‌شود و این باعث می‌شود که دانشجو در به پایان رسیدن تحصیلاتش دچار مشکل شود. دانشجو چه گناهی کرده است که به دلیل عدم برنامه ریزی‌های درست دانشگاه هم باید تحصیل کند و هم باید پول بدهد و هم هزینه سنوات پرداخت کند. علاوه بر این، مشکلات رفاهی هم در دانشگاه‌ها وجود دارد. دانشگاه‌ها نتوانستند زمینه رفاه دانشجویان را به درستی فراهم کنند. خوابگاه‌ها و غذاهایی که به دانشجویان داده می‌شود، مشکلات زیادی دارد؛ برای مثال وضعیت خوابگاه‌های درجه یک در دانشگاه‌های تهران مثل امیرکبیر، شریف و دانشگاه تهران که بهترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند، غیرقابل توصیف است، در حالی که سطح علمی که از دانشجویان انتظار دارند، بیشتر از امکانات است و همه اینها در حالی است که دانشگاه‌های خارج از کشور امکانات بسیار مناسبی برای دانشجویان فراهم می‌کنند.
علیرضا صفرپور ادامه داد: مشکل دیگری که دانشگاه به آن توجه نمی‌کند بحث ارزیابی اساتید است. اساتیدی داخل دانشگاه‌های سطح یک کشور هستند که در سطح این دانشگاه‌ها نیستند. همه این مشکلات را که با هم در نظر بگیریم، امکان ندارد و یا بسیار سخت است که دانشجو بتواند چهار ساله درسش را به پایان برساند و کسی که بخواهد یک روال معمولی را طی کند. حتما تحصیل به پنج سال کشیده می‌شود؛ مخصوصا در دانشگاه صنعتی که درس‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی دارند. اگر دانشگاه همه مشکلات را برطرف می‌کرد، می‌شد حق را به دانشگاه داد که همچنین قانونی را اجرا کند؛ ولی وقتی همچنین شرایطی را فراهم کردند، یک طرفه نگاه کردن به این قضیه ناعدالتی است و به حق نیست؛ به همین دلیل ما هم از مطالبات دانشجویان حمایت کرده و اعلام کردیم حرفی که دانشجویان می‌زنند، به حق است و باید پیگیری شود.
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه داشتیم که در آن جلسه نتایجی به دست آمد که برای دانشجویان مفید بود و ما خوشحالیم که این تجمع از داخل صحن دانشگاه به سمت گفتگو کشیده شد؛ که نمونه خوب مطالبه دانشجویی بود که به نتیجه رسید. این تجمع صنفی به حق است و کسی نمی‌تواند انتقادی از آن داشته باشد، اما عده‌ای داشتند از آن سوء استفاده می‌کردند و به سمت تجمع سیاسی پیش می‌رفت. به دنبال این بودند که این تجمع را به هیاهو بکشانند. کسانی که این تجمع را هدایت می‌کردند معلوم الحال هستند و سابقه آن‌ها مشخص است که چه فعالیت‌هایی در داخل دانشگاه داشتند. این افراد از تشکل‌های سیاسی تازه تاسیس در دانشگاه هستند که می‌خواستند از این تجمع بهره برداری کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم این سری از تجمعات با این رویکرد خطرناک است. اگر از حد خود خارج شود، باعث سوء استفاده از دانشجویان می‌شود و شرایط بدی را ایجاد خواهد کرد که به ضرر دانشگاه خواهد بود و اگر به درازا بکشد، مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

 

بی‌توجهی به مطالبات دانشجویان را عصبانی می‌کند

صفرپور در خصوص حل منطقی مسائل دانشجویان و عدم برگزاری تجمع گفت: دو نگاه در این زمینه وجود دارد. اگر این مطالبه حق باشد و مسئولان دانشگاه به آن اهمیت ندهند، می‌توان گفت مقصر خود مسئولان هستند. متاسفانه در بعضی مواقع کم کاری می‌کنیم. بار‌ها ما به مسئولان دانشگاه گفتیم که چرا شفاف سازی در مورد مسائل ندارید که همین کم کاری آن‌ها باعث شد تجمعی در صحن دانشگاه صورت گرفت و منجر به آشوب در داخل دانشگاه و مانور رسانه‌های خارجی برای مسائل شد. این مشکل، مشکل مسئولان است که به مطالبات دانشجویان توجه نمی‌کنند. بی‌توجهی به این مطالبات دانشجویان را عصبانی می‌کند. در قضیه سنوات هم چون اصرار و جدیت دانشجویان را دیدند، عقب نشینی کردند؛ اگر مسئولان دانشگاهی و یا سایر مسئولان، به مطالبات مردم توجه داشته باشند مطمئنا به خشونت کشیده نمی‌شود، مگر اینکه اغراض سیاسی پشت آن باشد.
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر گفت: اینکه این مسئله را در اختیار هیئت امنا گذاشتند چه تفاوتی بین دانشگاه دولتی و غیردولتی وجود دارد. اگر تعریف کرده‌ایم دانشگاه دولتی است و ویژگی‌های دانشگاه دولتی را دارد، نباید این موضوعات را به دست افرادی داد که با هدف‌های سیاسی، سیاست‌های دانشگاه را رقم می زنند. باید افرادی که نگاه‌های کلان‌تر دارند، در این زمینه وارد شوند؛ مثلا کمیسیون آموزش در این زمینه ورود پیدا کند و تصمیم بگیرد.
وی در خصوص رایگان شدن تغذیه و خوابگاه گفت: رایگان شدن تغذیه و خوابگاه مشکلی را حل نمی‌کند و فقط مسکن است. سهم زیادی از این هزینه‌ای که می‌خواهند دریافت کنند بابت مسائل آموزشی دانشجویان است که به آن‌ها تحمیل می‌شود که باید این مسائل پیگیری شود.  در این زمینه دانشجویان ارشد مشکلات بیشتری برایشان ایجاد می‌شود.

اصغری: عدالت در قانون سنوات گمشده!

%d8%a7%d8%b5%d8%ba%d8%b1%db%8c

در ادامه این نشست محمدجواد اصغری، معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده عمران و شیمی دانشگاه تهران در خصوص حذف قانون سنوات گفت: برای هر کدام از موضوعات بحث سنوات و مطالبات صنفی یکسری راهکارهایی در قانون دیده شده است. راهکار مطالبات صنفی، شورای صنفی است که باید تلاش کنند که این مسائل را حل کنند. شاید مسائل صنفی جزو اساسنامه تشکل‌های دانشجویی نباشد، اما این قانون جدید سنوات که تصویب و ابلاغ شد، بحث عدالت به میان آمد که این بحث ربطی به جریان و یا تشکل خاصی ندارد؛ بنابراین هر تشکلی باید وظیفه خود را انجام دهد. هیچ تشکلی بی‌عدالتی را برنمی تابد و نباید هم، این گونه باشد. دانشجو باید دنبال عدالت باشد.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر اتفاقاتی در فضای دانشگاه‌ها افتاده؛ از جمله پولی شدن دانشگاه‌ها و اینکه موسسات خصوصی وارد دانشگاه‌ها شدند، سرمایه گذاری می‌کنند و به سمت پولی شدن پیش می‌روند. وقتی از دانشگاه این موضوع را مطالبه می‌کنیم پاسخشان این است که ما بودجه و سرمایه نیاز داریم، در صورتی که اگر دانشگاه سرمایه می‌خواهد باید از دانشجو به دست بیاورد؛ نه از موسسات خصوصی؛ که بعضا بعد از سرمایه دادن به دانشگاه، رانت می‌گیرند که عقلانی هم نیست؛ اینکه پول به یک اساس در دانشگاه تبدیل شود، باید دانشجو پول داشته باشد تا درس بخواند و دانشگاه پولش را باید از دانشجو تامین کند، در همین راستاست. این بحث سنوات جدید هم در همین پازل است که دانشگاه می‌خواهد با یکسری قوانینی که نوشته شده از دانشجو پول بگیرد.
دانشجوی دانشگاه تهران گفت: سنوات تحصیلی طبق آئین نامه جدید به چهار سال رسیده و شرط بیشتر تحصیل کردن، پول دادن است و هزینه پرداخت کردن شرط تحصیل شده است. اینکه این قانون عطف به ماسبق می‌شود یا نه و یا ورودی‌های ۹۳ به بعد که شامل این قانون می‌شوند، هنوز مشخص نیست. تکلیف دانشجویانی که براساس آئین نامه قبلی برنامه ریزی کردند، چیست؟ آئین نامه را زمانی ابلاغ کردند که سه ترم از تحصیل یک دانشجو گذشته بود به نظر ما آئین نامه خیلی دیر ابلاغ شده است. مسئله دیگری که در این زمینه است، توجیهاتی است که ارائه می‌دهند؛ مثل اینکه می‌گویند دانشجو باید درسخوان باشد و نباید از امکانات رایگان استفاده کند.
اصغری اضافه کرد: ما حرفمان به مسئولان این است که برای درس خواندن هیچ ابزار دیگری وجود ندارد؛ حتما باید پول ابزاری برای درس خواندن شود؟ آیا نظام آموزشی ما که باید در آینده مدیر بسازد و افرادی بسازد که کشور را اداره کنند توانسته جذابیت ایجاد کند، یا خیر؟ برخی دروس در دانشگاه‌ها هستند که دانشجو باید حتما آنها را بگذراند اما هیچ جایی به درد دانشجو نمی‌خورد و به کار نمی‌آید. از مشکلات دیگر این آئین نامه این است که کارگاه‌ها هم پولی شده، مثلا در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران این اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: نزدیکی صنعت و دانشگاه، کجای پازل تحصیل دانشجویان است؟ اگر دانشجویان این همه هزینه کنند، اما نتوانند وارد صنعت شوند، به ضرر دانشجوست. این گریبان گیر دانشجویان شده و عامل بیکاری آنهاست؛ تحصیلی که دانشجو داشته و در عمل نمی‌تواند آن را پیاده کند.
اصغری خاطرنشان کرد: از تغییرات دیگر این آئین نامه، تغییر استاد راهنماست که گفته شده می‌توانید از یک استادی که مدرس مرتبط با رشته است، استفاده کنید. اینکه این استاد مرتبط را چه کسی تعیین می‌کند، مشخص نیست. موضوع دیگر اینکه نمرات مردودی دانشجویان صرفا در کارنامه ثبت می‌شود، اما در معدل تاثیری ندارد.

 

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده عمران و شیمی دانشگاه تهران گفت: تنها کاری که از دست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برآمده این بود که سریع با  مسئولان جلسه گذاشتیم و این مشکل را با شورای صنفی هم در میان گذاشتیم؛ که پیگیری کند. دانشگاه تهران تا چهارشنبه مهلت خواسته که جواب قطعی را بدهد. بسیج دانشجویی در این زمینه در دانشگاه اطلاع رسانی داشت و دانشجویان را توجیه کرد که چقدر عدالت در این آئین نامه لحاظ شده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه حد واسط بین دبیرستان و جامعه است، آیا نباید در این محیط اقداماتی صورت گیرد که آماده ورود به جامعه شود. با این قانون‌هایی که اعمال شده، اگر مشکلی برای دانشجو ایجاد شود یک سال از تحصیلش عقب می‌افتد.

 

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده عمران و شیمی دانشگاه تهران گفت: در خصوص هزینه هم در آئین نامه آمده است که هیأت امنا باید آن را تصویب کند. که این مسئله مشکلات را بیشتر می‌کند چرا که نمی‌دانیم نظارتی بر روی هیئت امنا هست یا خیر. این بحث باید قانونمند شود. یک مرجعی باید بر روی تصمیمات هیئت امنا نظارت کند که هر کدام هزینه دلخواه خود را از دانشجو دریافت نکنند. در بحث تغذیه نیز که روز گذشته اعلام شد، شاید مشکلات را کم کند، اما به صورت یک مسکن است که بعدا نتایج آن دیده خواهد شد.
وی ادامه داد: در این مسئله عدالت محوری مهم است که باید برای همه دانشجویان به صورت یکسان اجرا شود.

حیدری: وقتی می خواهند پول بگیرند باید نظام آموزشی را اصلاح کنند

%d8%ad%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c

مهدی حیدری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در ادامه این نشست در خصوص بحث سنوات گفت: اعتراض دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در سه محور سنوات، خوابگاه و تغذیه و سلف دانشگاه بود که این‌ها دانشجویان را ناراضی کرده است.
وی افزود: در سلف دانشگاه خواجه نصیر یک نوع غذا ارائه می‌دهند که آن هم کیفیت مطلوب ندارد و همین عدم کیفیت غذا باعث نارضایتی دانشجویان شده و دانشجویان شهرستانی هم که مجبورند برای وعده شام هم این غذا را بخورند، معترض شدند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: نباید فضا به گونه‌ای باشد که نارضایتی به حدی برسد که معترض شوند و تجمع اعتراضی برگزار شود. این بحث کوچکی از اعتراض دانشجویان است. بحث خوابگاه دانشجویان مهم‌تر از تغذیه است که از لحاظ اجرایی، فنی، فرهنگی و سایر مسائل باید کیفیت داشته باشد، حتی از لحاظ قیمت نیز باید مناسب باشد؛ در صورتی که برخی خوابگاه‌های خواجه نصیر هزینه‌های بالایی از دانشجویان دریافت می‌کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: جنس مطالبات ما این گونه نیست که فریاد بزنیم. جلساتی را با مسئولان دانشگاه داشتیم که مسائل و مشکلات دانشجویان را در حوزه‌های رفاهی و فرهنگی پیگیری کنیم که مسئولان توجه بیشتری به دانشجویان خوابگاهی داشته باشند تا به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گرفتار نشوند؛ که این مسائل پشتوانه جدی مسئولان را می‌طلبد. نمی‌شود با دو کارمند در حوزه فرهنگی از دانشجویان پشتیبانی کرد، بلکه باید حمایت‌های جدی تری صورت گیرد. این جلسات با وجود اینکه رسانه‌ای نشد، اما بسیج دانشجویی مطالبات دانشجویان را از مسئولان دانشگاه پیگیری می‌کند، که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده. ما قبلا این تذکر را به مسئولان دادیم که اگر نارضایتی دانشجویان ادامه پیدا کند، منجر به اعتراض جدی خواهد شد؛ که به نفع دانشگاه نیست.
وی در خصوص سنوات گفت: دانشگاه‌هایی که در این زمینه تجمع و اعتراض داشتند به این دلیل بود که برای دانشجویان مشکل است که چهار ساله تحصیلشان را به اتمام برسانند. مسئولان باید به این بعد قضیه نگاه کنند که آیا شرایطی فراهم کرده‌اند که دانشجو چهار ساله بتواند تحصیلش را به پایان برساند. دانشگاه‌های بزرگ شرایط سخت تری برای تحصیل دارند که خود این مسئله کار را سخت می‌کند و تحصیل دانشجو را طولانی می‌کند.
حیدری اظهار داشت: مسئولان که می‌خواهند این قانون را اجرایی کنند باید سازوکار آن را فراهم کنند. اگر در توان مجموعه نیست، اجرایی نشود  واگر هم توان اجرای آن را دارند، سازوکارهای آموزشی اصلاح شود. مسئله دیگر فعالیت‌های دانشجویی است؛ اگر بخواهیم دانشجویان به فعالیت‌های دانشجویی بپردازند با این قانونی که وزارت علوم ابلاغ کرده، عملا این فعالیت‌ها را محدود می‌کنیم و آن را به حاشیه می‌رانیم. البته سیاست‌های دیگری نیز در این خصوص است که با این قضیه متناقض است. نکته دیگری که در دانشگاه خواجه نصیر مورد اعتراض دانشجویان است امکانات آموزشی است. دانشجویی که می‌خواهد درسش را به موقع به اتمام برساند امکانات می‌خواهد؛ در صورتی که بسیاری از این امکانات برای دانشجویان فراهم نشده است.
وی با اشاره به برگزاری تجمع در این خصوص در دانشگاه گفت: اتفاقاتی که در خصوص سنوات افتاد، باعث شد یکسری افراد پیگیر برنامه‌های تجمع شوند. درست است که نمی‌توان مطالبات صنفی دانشجویان را انکار کرد، اما نباید به تجمع کشیده شود. مسئولان باید مطالبات دانشجویان را پیگیری کنند و نباید اجازه دهند که این قضیه به جاهایی کشیده شود که از مجاری قانونی خارج شده و به مسیرهای غیرقانونی منحرف شود.
حیدری افزود: وقتی مطالبات دانشجویان منجر به تجمع می‌شود، عده‌ای از این تجمع‌ها سوء استفاده می‌کنند. برای مثال در تجمع اخیر دانشگاه برخی افراد می‌خواستند این تجمع‌ها را هدایت کرده و آن را ادامه دهند و به حرف‌های غیر مطالبات صنفی و در ‌‌نهایت سیاسی کشیده شود. عده‌ای منتظرند که شرایطی ایجاد شود و تشنج ایجاد کنند. جمع کردن این قضایا همت مسئولان را می‌طلبد که مشکل دانشجویان را برطرف کنند که مشکلات صنفی به مشکل سیاسی تبدیل نشود؛ اما در دانشگاه خواجه نصیر متاسفانه اقدام خاصی از سوی مسئولان دیده نمی شود.
مسئول بسیج دانشگاه خواجه نصیر گفت: ما برای پیگیری این قضیه برای وزیر علوم نامه فرستادیم که بسیج دانشجویی نشستی با وزیر علوم داشته باشد. پیگیر این قضیه هم خواهیم بود که این نشست برگزار شود.
حیدری گفت: انفعال مسئولان دانشگاه‌ها به اعتماد دانشجویان ضربه می‌زند که چرا مطالبات آن‌ها پیگیری نمی‌شود.
مسئول بسیج دانشگاه خواجه نصیر گفت: عده‌ای از دانشجویان در خصوص دریافت مبالغ از طرف دانشگاه ناراضی هستند، اما نکته‌ای وجود دارد که در آئین نامه آمده است؛ که هیئت امنا مبلغی از دانشجویان سنواتی و غیرسنواتی دریافت می‌کند که شامل همه دانشجویان می‌شود و متاسفانه سازوکار نظارتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: نامه صدیقی برای تغذیه و خوابگاه در خصوص سنوات می‌تواند قدم مثبتی باشد که این مشکلات را حل کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.