• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
درد دل های دانشجویان دانشگاه بیرجند در حضور استاندار

پورسلطانی: ما دانشجویان در طول سال تنها در مدت همین ۳ دقیقه فرصت پیدا می کنیم که شما را ببینیم/بحث اشتغال موضوع اول دانشجوهاست

  • کد خبر : 4574
  • 16 آذر 1395 - 21:15
پورسلطانی: ما دانشجویان در طول سال تنها در مدت همین ۳ دقیقه فرصت پیدا می کنیم که شما را ببینیم/بحث اشتغال موضوع اول دانشجوهاست

به گزارش خبرنگار خاورستان، شب گذشته دانشجویان دانشگاه بیرجند میزبان استاندار خراسان جنوبی و رئیس دانشگاه بودند که این جلسه به صورت پرسش و پاسخ برگزار گردید. * تاخیر ۴۵ دقیقه ای درآغاز جلسه این جلسه قرار بود راس ساعت ۶ برگزار گردد که به دلیل استقبال کم دانشجویان به ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز شد […]

به گزارش خبرنگار خاورستان، شب گذشته دانشجویان دانشگاه بیرجند میزبان استاندار خراسان جنوبی و رئیس دانشگاه بودند که این جلسه به صورت پرسش و پاسخ برگزار گردید.

* تاخیر ۴۵ دقیقه ای درآغاز جلسه

این جلسه قرار بود راس ساعت ۶ برگزار گردد که به دلیل استقبال کم دانشجویان به ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز شد و البته در این زمان افرادی بودند که به دنبال جمع کردن دانشجو برای پرکردن تالار ولایت و حضور بیشتر و چشمگیر آن ها دست به دامان گوشی ها شده بودند.

* ممانعت از ورود خبرنگاران

ممانعت از ورود خبرنگاران در دانشگاه بیرجند متاسفانه مشکلی شده است که همواره وجود داشته و هر بار نیز مورد نقد قرار می گیرد اما تاکنون راه و روشی برای این منظور از طرف رئیس دانشگاه ترسیم نشده است و اینکه چرا نباید خبرنگاران در چنین جلساتی شرکت کنند برای همگان جای سوال داشت.

صحبت کردن برخی از خبرنگاران با دکتر خلیلی در بیرون تالار ولایت و اینکه چرا اینگونه با خبرنگاران برخورد می شود از دیگر موضوعات قابل توجه بود.

*پخش تیتراژ پایانی معمای شاه

قبل از آغاز جلسه تیتراژ پایانی معمای شاه طنین انداز سالن شده بود که در دو نوبت پخش شد که یادآور ظلم های استکبار به خصوص آمریکا به ملت ایران بود.

دکتر خلیلی و فرماندار بیرجند از جمله افرادی بودند که زودتر از استاندار پای در جلسه نهاده بودند و انتظار پرویزی را می کشیدند.

جلسه با حضور استاندار رنگ و بوی رسمی گرفت و با آیاتی از قرآن کریم آغاز گشت.

مشاورنیا مسئول روابط عمومی دانشگاه بیرجند در همان ابتدا نهایت وقت دانشجویان را ۳ دقیقه اعلام کرد که بازگوکردن مشکلات زیاد دانشگاه و نقدهایی که از دکتر خیلی صورت گرفت باعث شد تا هیچ دانشجویی به آن پایبند نباشد.

قطع شدن میکروفون در همان ابتدای جلسه از دیگر موضوعاتی بود که لبخند را بر دهان همه حضار نشاند که البته این مشکل در دانشگاه بیرجند اتفاقی نبود و بارها تکرار شده است.

* اولین دیدار استاندار با دانشجویان

مسعود عطائیان نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند اولین فردی بود که به پشت میکروفون رفت و سوال های خود را از استاندار و رئیس دانشگاه به زبان آورد:

جای بسی خوشحالی است که استاندار خراسان جنوبی عجله به خرج دادند و در فاصله دو روز مانده به روز دانشجو به دانشگاه آمدند که نشان دهنده ارزشمند بودن دانشجو است.

جا دارد از دکتر خلیلی تشکر کنیم که پدری دلسوز برای ما دانشجویان بوده است و لازم به ذکر است که بسیج دانشجویی دانشگاه قبل از این برنامه، قصد برگزاری جلسه پرسش و پاسخی با حضور وی را داشت که بنا به دلایلی لغو شد اما در این جلسه از آقای دکتر خلیلی قول می گیریم تا روز چهارشنبه برنامه ای برگزار شود تا دانشجویان در نشستی صمیمی مشکلات و دغدغه های خود را با ایشان در میان بگذارند.

آقای پرویزی؛ اکنون پس از ۱۵۷ روز از شروع مسئولیت شما تنها ۵۰ دقیقه فرصت به دانشجویان داده شده تا با شما به عنوان نماینده دولت در استان صحبت کنیم.

به نمایندگی از دانشجویان بسیجی دانشگاه بیرجند انتقاداتی فارغ از فضای تمجید و تقدیر خدمتتان عرض می کنم و لازم می دانیم که از زحمات شما تشکر کنیم.

* دغدغه دانشجویان به مسائل صنفی و رفاهی تقلیل یافته است

جناب استاندار؛ شما باید خوشحال باشید که در حال حاضر دغدغه دانشجویان نسبت به مسائل کلان کشور از قبیل بیکاری، فساد، تبعیض، معیشت مردم، راه آهن استان و بحران آب صرفا به به مسائل صنفی و رفاهی تقلیل پیدا کرده است، زیرا آنقدر دچار مشکلات پیش پا افتاده شده ایم که دیگر فرصتی برای مطالبه گری در سطح کلان که رسالت واقعی دانشجو است و بارها توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است باقی نمانده است.

یکی از مشکلات امروز دانشگاه بیرجند مسئله سرویس های اتوبوس است که متاسفانه تعداد سرویس ها از ابتدای این ترم کاهش پیدا کرده و غالبا با ازدحام و شلوغی مواجه هستیم به گونه ای که بیش از سه برابر ظرفیت سوار اتوبوس می شود؛ آیا باید منتظر اتفاق ناگواری مانند سال ۹۲ که اتوبوس دانشگاه واژگون شد و در نهایت مسئولان تصمیم گرفتند مسیر رفت و آمد دانشجویان را تغییر دهند، باشیم؟

از طرفی دانشجویان دانشگاه هنر، علوم تربیتی و روان شناسی که درصد قابل توجهی از دانشجویان را تشکیل می دهند از جمع آوری ایستگاه اتوبوس از جلوی دانشکده خود رنج می برند و دانشجویان دختر خوابگاه توحید به دلیل نداشتن سرویس مستقیم هر روزه باید مسیر طولانی را برای رسیدن به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درسشان طی کنند.

البته استاندار سابق قول رایگان شدن و ایجاد ایستگاه دانشگاه هنر را در چنین جلسه ای دادند که به عهد خود پایبند نبودند؛ رایگان شدن را نخواستیم حداقل سرویس ها را به حالت عادی سنوات قبل برگردانید تا هم دانشجویان تحت فشار رفت و آمد نکنند و هم شخصیتشان با تمسخر توسط برخی از رانندگان لگدمال نشود.

لازم به ذکر است استاندار سابق دولت، قول یک دستگاه تلسکوپ به باشگاه نجوم و هوا فضای تهرانی مقدم را نیز داده اند که تا الان اجرایی نگشته است.

مشکل بعدی دانشگاه لغو شدن بازدیدهای علمی دانشجویان به بهانه ی قانون خروج اتوبوس از بیرجند، ممنوع گشته اما به جرات می توان گفت این قانون تنها در خصوص دانشگاه ما صادق است که چرا اگر قانون است برای ماست.

مشکل بعدی دانشگاه عدم اتمام پروژه های عمرانی و بر زمین ماندن آن ها همچون سالن آمفی تئاتر است که استانداران قبلی قول تکمیل آن را داده اند اما هنوز که هنوز است تغییری نکرده و مورد بعدی ساخت خوابگاه متأهلی می باشد که ترم قبلی اطلاعیه اسکان آن ها در این ترم در سطح دانشگاه زده شد اما هنوز تکمیل نشده است.

* دانشگاه بیرجند هزینه های خود را از تالارش تامین می کند

آقای پرویزی؛ اغلب دانشگاه های کشور هزینه های خود را از شرکت های دانش بنیان و وابسته به دانشگاه تامین می کنند ولی در استان خراسان جنوبی به دلیل ناکارآمدی ساختارها، هزینه های دانشگاه از تالارهای پذیرایی آن ها تامین می شود که این کار باعث برگزاری جلساتی که دانشگاه را به حاشیه می برد، می شود.

مشکل بعدی سیستم فاضلاب است که بوی نامطبوعی ایجاد کرده و آیا چنین سیستمی لایق قطب علمی شرق کشور است؟

مشکلات استان بسیار زیاد است که به جلسات بعدی موکول می کنیم و امیدواریم که شخص شما یکی از آن جلسات را به بهانه روز دانشجو در محل استانداری تشکیل دهید.

چرا با پیگیری دانشجویان دانشگاه کشاورزی برای تدفین شهید گمنام در این دانشگاه ممانعت و سنگ اندازی می شود؟ آقای پرویزی؛ همانگونه که می دانید سرانه هر دانشجو ۳ میلیون تومان است اما دانشجوی این دانشگاه، پول سرویس، پول سلف و پول خوابگاه می دهد؛ پس این هزینه کجا صرف می شود؟

برای معیشت مردم استان، بیکاری جوانان، راه آهن استان، تعداد پروژه های برزمین مانده، مشکل بحران آب استان و بازارچه های مرزی و تعطیلی شهرک های صنعتی چه برنامه ای دارید و چه کرده اید؟

آیا وقت آن نرسیده که به جای اظهار نظر در خصوص لغو سخنرانی بعضی از افراد در شهرهای مختلف به فکر معیشت و رفع بیکاری مردم و جوانان استان باشید؟

حمید بهدانی نماینده انجمن های علمی دانشگاه بیرجند

 در ابتدای سخنانم باید بگویم که خیلی خوشحالیم پس از مدت های زیاد توانستیم از حضور رئیس دانشگاه بیرجند بهره ببریم و توفیق صحبت با ایشان را داشته باشیم.

مقام معظم رهبری در خصوص انجمن های علمی فرموده اند که “اقدامات بزرگی از سوی انجمن های علمی در قالب تیم های دانشجویی شکل گرفت و این امر باعث شد که کشور توسعه و رشد داشته باشند.

انجمن های علمی به مجموعه ای از دانشجویان گفته می شود که با هدف خاصی در کنار هم حضور پیدا می کنند که باعث رشد و توسعه دانشگاه و کشور می شود و هر ساله توسط “جشنواره حرکت” داوری می شوند که شامل حرکت ملی و دانشگاهی است و توفیق داشتیم که سال پیش دو رتبه ملی داشته باشیم.

هم از ریاست دانشگاه و استاندار تقاضا داریم که حمایت مالی و معنوی خود را از انجمن های علمی داشته باشند؛ ما مشکلات زیادی داریم و برخی اوقات با دکتر محمدی که صحبت می کنیم خجالت می کشیم که مشکلات را مطرح کنیم زیرا برخی از انجمن ها حتی سیستم و اتاق ندارند، معاونت فرهنگی و اجتماعی وظیفه دارد که برای هر انجمن یک اتاق را در نظر بگیرد اما به دلیل کمبود مکان و کمبود همراهی مسئولان خیلی از انجمن ها اتاق ندارند و حتی از برخی انجمن ها اتاقی که در اختیار داشته اند را پس گرفته اند.

* استاندار به برگزیدگان جشنواره ملی حرکت اعتبار ببخشد

تقاضا دارم از استاندار که به برگزیده شدگان جشنواره ملی حرکت اعتبار بخشی شود و اگر برای این دوستان بتوانند در بخش بنیاد نخبگان سهمیه ای قائل شوند بسیار خوب است و یک نقطه اشتراکی بین انجمن ها و استانداری خواهد بود.

از ریاست دانشگاه و استاندار خراسان جنوبی تقاضا می کنیم که از دانشجویان در حوزه های تخصصی بهره ببرند زیرا خیلی از دانشجویان هستند که توانایی بالایی دارند اما از آن ها استفاده نمی شود و به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه هنر می توانند در زیباسازی فضای استان کمک کنند و دانشجویان کشاورزی و عمران نیز می توانند در بحث آبادانی و عمران استان کمک حالتان باشند.

تالار ولایت در سال ۷۲ برای ۲ هزار دانشجو ساخته شده است و الان سال ۹۵ ، دانشگاه بیرجند در مقاطع مختلف ۱۳ هزار دانشجو دارد و این مشکلی است که وجود دارد و با کمبود فضا مواجه هستیم و تالار ولایت جوابگوی برنامه های ما نیست و خواهشمندیم بودجه ای به سالن آمفی تئاتر دانشگاه نخصیص دهید زیرا بسیار مورد نیاز است.

سال گذشته در خدمت استاندار سابق مطرح کردیم که از آزمایشگاه و برنامه های انجمن بازدید کنند که حاصل نشد و امیدوارم امسال محقق گرد و شما در جشنواره شرکت کنید.

در پایان تقاضا داریم که حمایت کنید و بدانید که انجمن های علمی و هر تشکل دیگری و در کل دانشجویای دانشگاه های خراسان جنوبی با شما هستند و همه فرزندان شما میباشند و نیاز به حمایت شما دارند و در کنار همکاری شما می توانند موفق باشند.

بهروز فیض آبادی نماینده کانون های فرهنگی

نکته اولی که خدمت آقای پرویزی و دکتر خلیل عرض می کنم این است که اگر واقعا قصد و هدف این است که مسئولیتی رفع شود و به یک عیادت ختم شود خوشحال هستیم و تشکر می کنیم زیرا در این ۳ دقیقه نه ما می توانیم مشکلات را بگوییم و نه شما می توانید متوجه شوید.

مطمئن باشید اگر حمایت هایی از طرف مسئولان صورت گیرد حاضریم برای برطرف شدن مشکلات دانشجویان، از خودمان بگذریم.

 چون نماینده کانون ها هستم سخنان بنده حول محور فرهنگی خواهد بود و روی صحبتم با آقای دکتر خلیلی است؛ جلسه ای داشتیم در ترم قبل با آقای دکتر خلیلی و بحثی مطرح کردیم که دانشگاه به سمت رکود و افسردگی پیش می رود و این نیازمند حرکت جهادی است.

در آن جلسه موضوعاتی را از جمله اعتیاد و خودکشی مطرح کردم و گفتم که در دیگر دانشگاه ها این اتفاق می افتد، اما فکر کنم آن همتی که باید می بود پیش نیامد و اتفاق ناخوشایندی در ابتدای ترم شاهد آن بودیم و به عنوان کمترین خود را مسئول می دانم؛ اگر کسی فوت می کند می توانستیم با انجام یک سری کارها مانع آن شویم و شاید کم کاری های ما و افرادی که متولی این امر بودند حل نشد و باعث چنین مشکلی در دانشگاه بیرجند گشت.

* اعتیاد در دانشگاه چند برابر شده است/ برای حل فساد اخلاقی تنها دعا می کنیم

در این جلسه باز هم مطرح می کنیم که اعتیاد چند برابر شده است و یک سری اتفاقات بسیار بد در داخل دانشگاه به وقوع می پیوندد که اصلا خوب نیست و یک سری موضوعاتی باب شده که در سال های گذشته در سطح دانشگاه بیرجند نداشته ایم و شایسته نیست و این موضوعات همه به مبحث فرهنگی برمی گردد و اگر قوی عمل کنیم چنین مسائلی پیش نمی آید.

آنچه در حال اتفاق افتادن است و دانشگاه به آن سمت حرکت می کند فساد اخلاقی است و جلسات به این سمت می رود و تنها کاری که می توانیم بکنیم دعاست زیرا آن همتی که سال گذشته نیز پیگیر بودیم و نشد و باعث شد که این اتفاق پیش آید.

بیش از چهار سال است که در این دانشگاه حضور دارم و هر سال هم مطرح می کنیم که تالار ولایت با این ظرفیت برای دانشگاه کافی نیست.

گلایه ای که از دکتر خلیلی داریم در جلسه ای که با ایشان برگزار کردیم، وی گفت اگر شما یک روز بروید فرد دیگری جایتان را پر می کند اما ما اصلا به خود اجازه نمی دهیم به آقای دکتر خلیلی بگوییم و در مرام و معرفتمان نیست که اگر ایشان بروند بگوییم کسی می تواند جایشان را پر کند! و دکتر خلیلی برای ما عزیز است اما به شرطی که ایشان نیز این نظر را در قبال ما داشته باشند.(تشویق کردن حضار)

(( حاشیه: در این هنگام دکتر خلیلی به مانند کسی که حرفهایش را فراموش کرده باشد، توضیحات بیشتری خواست و این نماینده کانون های فرهنگی پاسخ داد: در آن جلسه مطرح شد که حمایت معنوی دکتر خلیلی از فعالین فرهنگی خیلی کم است و بچه های فرهنگی نمی توانند کار کنند و سرخورده می شوند؛ که شما فرمودید” اشکال ندارد و اگر شما نیایید افراد دیگری به جای شما می آیند” ))

اما سخنانی که با استاندار خراسان جنوبی دارم و اینکه تازه وارد استان شدند و فعالیت می کنند می خواهم از یک فاجعه سخن بگویم و آن مرگ فرهنگ است؛ و اگر نتوانیم جلوی آن را بگیریم دیگر هیچی نخواهیم داشت و روزی به این نتیجه می رسیم که این قشر دانشگاهی قرار است مدیریت کشور را بر عهده بگیرند و اگر آن روز برسد و این نسل با این شرایطی که مسئولان برایشان فراهم می کنند و اینگونه فرهنگ سازی می کنند فکر نکنم از کشورمان و دانشجو نامی باقی بماند.

در پایان هم اگر حرف هایی زدم و کسانی ناراحت شدند که البته بعید می دانم دکتر خلیلی ناراحت شده باشند عذرخواهی می کنم اما آن چیزی که خود را نسبت به آن مسئول می دانم باید گفت و احساس می کنم اگر قرار باشد در آن دنیا جواب بدهم باید نسبت به کسانی که مسئولشان هستم پاسخ دهم نه به مسئولین بالادستی خود.(تشویق حضار)

خانم حیدری، نماینده کانون ها و هیأت های مدهبی دفتر نهاد رهبری

از آنجایی که در دولت یازدهم تحریم ها طی ده سال آینده در کشور تمدید شد موضع حضرت عالی به عنوان نماینده عالی دولت در استان نسبت به این مسئله چیست و چگونه می توان بصیرت قشر فرهنگی استان با ظرفیت حداکثری دانشجو را افزایش داد و چگونه می توان خط و مشی را برای این قشر فرهیخته ایجاد کرد.

* استاندار نسبت به نقض برجام واکنش دهد 

با توجه به نقض قراردادها و بدعهدی های آمریکا عنایت شما و مدیران را می طلبیم که بصیرت همگانی را برای عموم دانشجویان فراهم کنید.

در تولید علم و فرهنگ در این جامعه استان خراسان جنوبی با حداکثر تعداد دانشجو حضور موثری داشته اما متاسفانه نسبت به مسائل فرهنگی و تفریحی این دانشگاه اجحاف شده است و در بسیاری از سازمان ها یک سری اردوگاه های به این منظور دایر شده اما دانشگاه بیرجند با وجود یک سری ظرفیت ها از جمله باغ امیرآباد و رصدخانه دکتر مجتهدی این پتانسیل را دارد که مکان های مناسبی برای این منظور باشد.

امسال در ۲۸ استان کشور نمایشگاه کتاب برگزار شد و همه ی دانشجویان حق خرید از این نمایشگاه ها را داشته اند اما خراسان جنوبی که حدود ۵۰ هزار دانشجو دارد مورد کم لطفی قرار گرفت و از این حق خود محروم شد که برگزاری آن می تواست تاثیر مثبتی برای دانشجویان داشته باشد که خواستار توجه ویژه استاندار نسبت به این موضوع هستیم.

*وضعیت سرویس های دانشگاه اسفبار است

با توجه به جمعیت بالای دانشجویان وضعیت سرویس ها اسفبار است و از زمانی که سرویس ها به صورت مختلط درآمده است جمعیت افراد حاضر زیاد و آزار دهنده شده که تقاضا داریم نسبت به بهبودی این وضعیت تاش کنید.

محمد امین رضایی، نماینده شورای صنفی

دانشجویان دانشگاه بیرجند حق شهروندی ندارند؛ اقتصاد این شهر بر روی دانشجویانش می چرخد و اگر بنا باشد به دانشجو حق شهروندی تعلق نگیرد باعث می شود کل اقتصاد این شهر بخوابد.

این حق شهروندی ایجاد درمانگاه و داروخانه شبانه روزی است زیرا در هفته تنها دو ساعت بیشتر از وجود دکتر بهره مند نمیشویم و درمانگاهی در حال ساخت است اما اینکه چه زمانی به افتتاح برسد مشخص نیست معلوم نیست شبانه روزی باشد یا نباشد.

* نبود فضای سبز باعث افسردگی دانشجویان شده است

مسئله دوم مشکل فضای سبز دانشگاه است و اکثریت دانشجویان افسرگی دارند زیرا فضای سبز و تفریح گاه ندارند که نزدیکترین آن پارک توحید است.

دیگر مشکل دانشگاه فاضلاب است و بوی نامطبوع آن برای دانشگاه خوب نیست و موضوع بعدی اینکه شهرداری به دانشگاه رسیدگی نمی کند و چرا نباید مورد توجه قرار گیرد.

مشکل سرویس ها هرچند تکراری است اما همه دانشجویان با آن درگیرند؛ موضوع اول بحث قیمت آن است، که ۴۵۰ تومان می باشد و سپس دانشگاه یک سری بلیط هایی داد که قیمتش ۳۳۰ تومان بود و در حال حاضر از کارت ها ۳۶۰ تومان کم می کند، اصلا همان ۳۶۰ تومان نیز برای دانشجو زیاد است و چرا برای دانشجویی که سرانه آن ۳ میلیون تومان است باید پول حمل و نقل بدهد؟ دومین مسئله برنامه ای است که برای سرویس ها تعریف شده و بی نظمی موج می زند؛ و سومین مسئله که مهمترین آن است منشور اخلاقی است که برای رانندگان دانشگاه تعریف نشده؛ راننده ای که در اتوبوس دانشگاه حضور پیدا می کند باید به دانشجو احترام بگذارد زیرا دو روز دیگر این کشور در دست ماست.

* عدم تجهیزات در قطب علمی شرق کشور/ استاندار مشاور صنفی داشته باشد

دو پیشنهاد هم دارم که به نظر من در جلسات خود یک مشاور صنفی داشته باشید که مشکلات دانشجویان را انتقال دهیم و دوم اینکه استاندار بازدیدی از آزمایشگاه های دانشگاه داشته باشند تا ببینند که واقعا تجهیزات نداریم و باعث تاسف است که دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی شرق کشور از عدم تجهیزات رنج ببرد.

مرتضی پور سلطانی نماینده انجمن های اسلامی مستقل

آقای استاندار؛ ما دانشجویان در طول سال تنها در مدت همین ۳ دقیقه فرصت پیدا می کنیم که شما را ببینیم و حرف های دل دانشجویان را به شما منتقل کنیم.

آقای استاندار؛ حال دانشگاه بیرجند یا به گفته مسئولان قطب علمی شرق کشور خوب نیست! شاید این صحب ها برای شما غریب و تلخ باشد اما بهتر است که بشنوید، دانشجویان دانشگاه چیز زیادی را از شما طلب نمی کنند و همین سالن ولایت، سالن برنامه های رسمی دانشگاه است که ظرفیت آن ۲۲۰ نفر است و قرار است یک سالن آمفی تئاتر ساخته شود اما سال هاست که نیمه کاره رها شده است و ساخت آن می توان آبروی دانشگاه باشد.

آقای استاندار؛ دانشگاه تنها مقابل ساختمان مرکزی نیست و ای کاش چند قدمی با ما همراه می شدید تا چهره واقعی دانشگاه را می دیدید و به خوابگاه ها هم سر می زدید زیرا برخی ها مخروبه اند.

در کنار مشکلات دیگری که برای سوریس ها وجود دارد با کمال تاسف بحث ادغام دختران و پسران نیز به وجود آمد که باعث بدتر شدن اوضاع شده است و از مسئولان دانشگاه خواهش می کنم چند روز با سرویس ها رفت و آمد کنند.

بحث اشتغال موضوع اول دانشجوهاست و استان محصولات استراتزیکی دارد اما هر ساله به علت خام فروشی درآمد زیادی از بین می رود و در بحث تولید و بسته بندی و برداشت ضعیف هستیم و در بحث معدن نیز همین اوضاع حکم فرماست.

* مطالبات دانشجویی از مطالبات مسئولان دور است

مطالبات دانشجویی از مطالبات مسئولان دانشجویی دور است که به خاطر کم برگزار کردن جلسات است و ما آقای دکتر خلیلی را کم میبینیم که با آن ها صحبت کنیم.

خوابگاه متاهلی، تدفین یک شهید گمنام در دانشگاه کشاورزی از دیگر درخواست های دانشجویان است و بحث های استانی نیز خیلی زیاد است و همانگونه که ما پذیرفتیم و شما را میهمان کردیم شما نیز ما را میهمان کنید تا مشکلات را بگوییم و برطرف کنیم.

 اسماعیل نیک بین ماینده انجمن فرهنگ و سیاست

صحبت های مختلفی شد و همه مشکلات صنفی و آموزشی را بیان کردند و ما نیز حمایت می کنم اما جنس سخنان من فرق دارد.

پس از پایان دولت خاتمی و آغاز دولت احمدی نژاد شاهد مشکلاتی بودیم که خیلی برای همه ی اقشار به وجود نیامد.

* ایجاد تشکل اصلاح طلب با وجود رئیس دانشگاه بیرجند

شاهد بودیم که بسیاری از تشکل های اصلاح طلب بسته شد و یا به وسیله جناح های خاص گرفته شد و دانشجوهای اصلاح طلب به انزوا رفتند و بعد از تغییر دولت احمدی نژاد و روی کار آمدن دکتر روحانی و تغییر بسیاری از روسای دانشگاه ها که بسیار مهم است و این مشکل همچنان در بسیاری از دانشگاه وجود دارد که با تغییر دولت بسیاری از روسای دانشگاه ها همچنان روند گذشته را ادامه می دهند اما در دانشگاه بیرجند توانستیم یک تشکل اصلاح طلب را احیا کنیم و هرچند که راه سخت است و باید اندک اندک پیش رویم اما مشکلات زیادی نیز وجود دارد و اینکه اگر یک انجمن و یک کانون بخواهد فعالیتش را در دانشگاه آغار کند نیاز به نیازهای اولیه دارد و قبل از اینکه مجوز آن صادر شود باید به آن نیازها توجه گردد، مشکلاتی که در این یک سال و نیمی که از آغاز انجمن می گذرد همچنان گریبانگیر هستیم.

همیشه میگوییم حریم دانشگاه باید حفظ شود و باید مستقل باشد اما متاسفانه اتفاقاتی می افتد و دخالت هایی می شود که باعث به وجود آمدن یک فضای نا به هنجاری در دانشگاه می شود.

از شما به عنوان عالی ترین مقام دولت انتظار می رود که در کنار رئیس دانشگاه و دانشگاه باشید و از این حریم حفاظت کنید و واقعا نباید ببینیم که یک دانشجو به خاطر یک یادداشت در یکی از نشریات دانشگاهی به دادگاه برود و محاکمه شود و مورد بازجویی قرار گیرند و به خاطر برگزاری برنامه هایشان به هزار جا جوابگو باشند و دانشجویان را به طرز خیلی وحشتناکی به تهدید و بازداشت و نابود شدن آینده شغلیشان تهدید می کنند.

ما وقتی بخواهیم در دانشگاه برنامه ای برگزار کنیم رد صلاحیت خیلی از دانشجویان جوان و اساتید دانشگاه گریبانگیرمان است؛ دانشگاه خانه این افراد است و خانه آن ها خواهد ماند و باید بیایند صحبت کند و حرف هایش را بزند اما متاسفانه برای برخی از اساتید و دانشجویان به دلیل صحبت کردن در دانشگاه مشکلاتی پیش می آید و برخی از افراد که در جامعه و کشور سرشناس هستند اجازه ورد به دانشگاه را ندارند.

استان خراسان جنوبی خیلی فقیر است و در بسیاری از زمینه ها عقب افتاده و به آن توجه نشده ما درسمان تمام خواهد شد و خواهیم رفت اما امیدوارم برای آیندگان بستر خوبی فراهم شود.

 زهرا نظری فرد نماینده شورای فرهنگی خوابگاه

خیلی از مشکلاتی را سایر دانشجویان گفتند اما تقاضا داریم در خصوص برخی مسائل رایزنی هایی صورت دهید؛ به دلیل پاسخگو نبودن اینترنت فعلی در خوابگاه ها لطفا سرعت و حجم دانلود افزایش پیدا کند و دانشجوهای دکتری برای استفاده اینترنت و اینکه پایان نامه های زیادی دارند نیازمند استفاده از اینترنت مطلوب هستند که متاسفانه مجبورند بر روی پله های خوابگاه ها به دنبال سرعت بالای اینترنت باشند.

ارائه خدمات پزشکی، دندان پزشکی و داروخانه و اسقاطی نمودند هزینه ها در درمانگاه، اختصاص تحصیلات ارزان به دانشجویان ارشد و دکتری برای پایان نامه و خرید تجهیزات از دیگر مطالبات دانشجویان است که باید مورد توجه ریاست دانشگاه قرار گیرد.

وی ۵۰ مشکل دیگری که به دلیل اتمام وقت مجبور به بیان آن را نداشت در داخل پاکت به دکتر خلیلی، رئیس دانشگاه بیرجند تحویل داد و امیدوار بود که پیگیری شود.

با پایان یافتن سخنان این نماینده پرسش دانشجویان از استاندار و دکتر خلیلی پایان یافت در حالی که ساعت، زمان ۲۰:۴۵ دقیقه را نشان می داد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.