• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

پرداختن به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای علت کاهش شتاب علمی دانشگاه‌هاست/ برنامه‌ درستی برای حل آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها وجود ندارد

  • کد خبر : 4014
  • 27 مهر 1395 - 9:33
پرداختن به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای علت کاهش شتاب علمی دانشگاه‌هاست/ برنامه‌ درستی برای حل آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها وجود ندارد

ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به افت شتاب علمی کشور در سال‌های اخیر، گفت: متاسفانه وزارت علوم در دولت تدبیر و امید از مسیر اصلی خودش فاصله گرفت و آن چنان که باید به ماموریت و وظیفه‌ای که برعهده داشت، نپرداخت. وی […]

ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به افت شتاب علمی کشور در سال‌های اخیر، گفت: متاسفانه وزارت علوم در دولت تدبیر و امید از مسیر اصلی خودش فاصله گرفت و آن چنان که باید به ماموریت و وظیفه‌ای که برعهده داشت، نپرداخت.

وی ادامه داد: بارها در رابطه با کاهش رشد علمی به مسئولان هشدار داده شد و حتی مقام معظم رهبری در سخنان خود این مسئله را به مسئولان گوشزد کردند ولی متاسفانه مسئولان وزارت علوم خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای و سیاسی کردند و همین موضوع باعث کاهش رشد و شتاب علمی ما شد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل غیرعلمی و سیاسی در دانشگاه‌ها، سم مهلکی است که می‌تواند خطرات بسیار بزرگی را داشته باشد و ما امروز به دلیل درگیری با این مسئله ضربه‌اش را می‌خوریم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: وزارت علوم در دولت فعلی از ابتدای شکل‌گیری همواره با حاشیه‌هایی همراه بوده است از بحث بورسیه‌ها گرفته تا استیضاح فرجی دانا، امروز هم که بحث استیضاح فرهادی مطرح است.

مظاهری تاکید کرد: اگرچه شاید امروز برای استیضاح فرهادی کمی دیر شده باشد ولی این مسئله می‌تواند تذکری باشد تا وزارت علوم به جایگاه اصلی خودش بازگردد.

وی در ادامه با اشاره به ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی روز به روز در دانشگاه‌ها بیشتر دیده می‌شود و بدتر اینکه آنچنان که باید برنامه‌ای برای رفع این مشکلات دیده نمی‌شود.

مظاهری خاطرنشان کرد: ما در جلساتی که با مسئولان داشته‌ایم همواره نسبت به ظهور آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها هشدار داده‌ایم. از طرفی روز به روز شاهد بیشتر شدن ناهنجاری‌هایی مانند اعتیاد، خودکشی و مسائل دیگر در بین دانشجویان هستیم. رفع این مسائل نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و درست دارد که امیدواریم مسئولان آن را در اولویت قرار دهند.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه به برخوردهای نادرستی که با تشکل‌های دانشجویی انقلابی در دانشگاه صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: تشکل‌های انقلابی می‌توانند در بسیاری از مشکلات کمک بسیار خوبی باشند ولی متاسفانه مواجهه مناسبی با این تشکل‌ها صورت نمی‌گیرد. علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه برخورد مناسب با این تشکل‌ها شاهد برخی سنگ‌اندازی‌ها در مقابل تشکل های انقلابی هستیم.

وی گفت: در سال انتخابات قرار داریم، امیدواریم با هوشیاری مسئولان دانشگاه‌ها دراین روزها محلی برای جولان گروه‌های سیاسی نشود و همچنین شاهد ایجاد تشکل‌های یک بار مصرف که صرفا برای اهداف انتخاباتی تشکیل می‌شوند، نباشیم.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.