• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

وقتی رهبری زمین بازی را عوض می‌کنند‬

  • کد خبر : 781
  • 25 مهر 1394 - 16:58
وقتی رهبری زمین بازی را عوض می‌کنند‬

به این جمله از کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه دولت جرج بوش پسر که بارها ممکن است شنیده باشیم توجه کنید: رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند. تا اینجا را […]

به این جمله از کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه دولت جرج بوش پسر که بارها ممکن است شنیده باشیم توجه کنید: رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.

تا اینجا را داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب را به حق و بدون تعارف باید بسیار هوشمند درعوض کردن زمین بازی عرصه استراتژیک دانست. ایشان در طول دوران زعامت بارها در چالشهای مهم داخلی؛ منطقه ای و جهانی نظام و مردم را  از گردنه های سخت و دشمن ساخته به سلامت عبور داده اند.

از مسائلی چون دادگاه میکونوس؛ حمله آمریکا و ۲۹ کشور به عراق در پی حمله صدام به کویت، تحریم های شدید داماتو، فتنه ۷۸، قتل های زنجیره ای، فتنه ۸۸، جنگ نرم همه جانبه دشمن، نبرد اقتصادی شدید دشمن، جنگ سوریه و صدها مثال دیگر می توان نام برد که بررسی هرکدام؛ خود کتابی قطور خواهد شد.

ستون فقرات سخنرانی های اخیر رهبر معظم انقلاب، بحث نفوذ دشمن در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی از پس مذاکرات با جمهوری اسلامی است. و البته لزوم هوشیاری اقشار مختلف به خصوص جوانان مومن انقلابی که  در بینش توحیدی ایشان موتور محرک کشورند و پدافند جنگ نرم بر روی دوش آنان است.

در همین حین ماجرای حادثه منا و شهادت چندهزارنفری حجاج امت اسلامی و به خصوص حجاج ایرانی، چالشی بزرگ و بین المللی را در مقابل ایران قرار داد.از توهینهای مکرر مسئولین سعودی گرفته تا ویزا ندادن به وزرای بهداشت و ارشاد ایران، عدم مجوز برای بررسی وضعیت مفقودین و شهدای ایرانی، تحویل ندادن جنازه های شهدا و بحث دفن آنها در عربستان بدون اجازه دولت ایران و دهها مثال دیگر.

از سوی دیگر مواضع ریاست جمهور و هیئت دولت در باب مذاکره سر مسائل غیرهسته ای با غرب و به ویژه آمریکا و گذر از خطوط قرمز منطقه ای و داخلی  مردم ایران نیز مسائل را به شدت پیچیده تر کرده بود.برنامه دولت که پس از روی کار آمدن تماما بر روی مذاکرات بسته شده بود و به دنبال پیاده سازی تئوری جناب سریع القلم در کتاب «ایران و جهانی شدن» با هدف ساختارسازی و بسترسازی از برجام برای ایجاد رابطه و عادی سازی روابط با آمریکا  نیز مشکلات بسیاری را برای کشور رقم زده بود. از رکود شدید اقتصادی گرفته تا کاهش شدید قیمت نفت و کسری بودجه چند ده هزار میلیاردی ناشی از کاهش شدید قیمت نفت در پی سیاست تنش زدایی دولت، پرداخت یارانه ها و افزایش شدید نقدینگی و واردات کالا و قاچاق ۲۵ میلیارد دلاری روز به روز وضعیت کشور را وخیم تر میکرد.

در این بین رهبر معظم انقلاب با نگاه بلندمدت و استراتژیک از این گردنه نیز مسیر کشتی نظام را به صورت صحیح از صخره های سخت پیش رو عبور دادند. با نگاهی کلان و استراتژیک به موضوعات فوق به راحتی هر کدام می تواند کشور را به چالشی بلند مدت و خطرناک دچار کند.به صورت سریالی و به ترتیب  باید موضوع را اینگونه بررسی کرد:

۱) متاسفانه خط رسانه ای جناح مومن انقلابی در بحث خطرناک پروژه نفوذ پس از شروع مذاکرات با آمریکا، از عمق مساله و دغدغه ای که مقام معظم رهبری داشتند عقب تر بود. جناح اصلاحات و اعتدال با حاشیه سازی های خاص خود که بخش اعظمی از آن به عهده جناب هاشمی رفسنجانی بود که باید با موضع گیری های خاص و جنجالی و مشغول کردن رسانه های خط انقلابی؛ آنان را از رسالت حقیقی خود یعنی تبیین و تشکیل پدافند غیرعامل برای پاسخ دهی تک های نرم دشمن و تبدیل تهدیدها به فرصت باز دارند.

۲) پس از آنکه رسانه ها از رسالت خود بازماندند؛ آنان برای پیشبرد اهداف میان و بلند مدت خود از طریق دستورالعمل های دیکته شده توسط استراتژیست هایی چون سریع القلم، حجاریان، موسوی خوئینی ها و … تلاش بسیار می کردند. نرمالیزاسیون و عادی سازی روابط با غرب جهت پل زدن از اعتدال به اصلاحات اصلی ترین هدف آنان است. این موضوع در آخرین یادداشت سعید حجاریان که محصول اتاق فکر جریان لیبرال دموکرات بود، به وضوح دیده می شود.

۳) درگیری جمهوری اسلامی در چندین جبهه از سوریه تا عراق، فلسطین، بحرین، قطیف عربستان، افغانستان و شمال آفریقا با استکبار جهانی و لزوم برخورد با نقشه های دشمن که توسط مقام معظم رهبری بارها اعلام شده از دیگر مسائل مهم بود که بیش از پیش اوضاع را بغرنج می کرد. و متاسفانه برخی مسئولین داخلی به فرموده رهبر معظم انقلاب با سهل اندیشی و بی خیالی خود شرایط را بسیار سخت تر می کردند. به عنوان نمونه موضع چندی پیش آقای یونسی مشاور رییس جمهور در امور اقلیت ها؛ من باب بحث سخیف امپراطوری ایران و دیگر باب های مرتبط با آن کار را به جایی رساند که بسیاری از بافته های حاج قاسم سلیمانی در عراق  و سوریه پنبه شد.

۴) تقویم را که ورق بزنیم درست کمتر از شش ماه دیگر تاریخ برگزاری یکی از مهمترین انتخابات های پس از فتنه تلخ ۸۸ است. یکی از مراکز به شدت مورد طمع دشمنان؛ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان  می باشد که از حساسترین نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام هستند. طبعا در هر دو مورد باید نگران و مراقب بود اما قطعا نفوذ برای دشمن در مجلس شورای اسلامی بسیار کم هزینه تر و راحت تر از مجلس خبرگان رهبری است.

مسائلی که در مقدمه مطلب نیز ذکر شده بود در کنار دیگر چالشهای طولانی مدت با نظام شیطانی ابوالهول آمریکایی، نیاز به تدبیری خمینی وار داشت.با پیش فرض هایی که ذکر شد، از دید مقام معظم رهبری بعنوان امام امت، بزرگترین خطر فعلی که کشور و نظام را تهدید میکرد، بحث نفوذ در تمامی ابعاد مختلف آنست.از دیگر سو مردم بعنوان ولی نعمتان نظام اسلامی بزرگترین خنثی کننده نقشه های دشمن در برهه های مختلف تاریخی اند و رهبری معظم انقلاب همواره بر لزوم آگاه سازی اقشار مختلف مردم و واگذار کردن کارها به دوش خودشان اصرار ورزیده اند.فتنه آمریکایی-اسرائیلی ۸۸ بزرگترین مصداق فرض مذکور است که با حضور تاریخی مردم علی الخصوص  در ۹ دی تمامی نقشه های بیست ساله دشمنان برای براندازی نظام را نقش بر آب کرد.

نتیجه: سعی کنیم با نگاه کلان و استراتژیک  مساله را دنبال کنیم.ایشان پس از آنکه در چندین سخنرانی خود ابتدا توپ نفوذ را به زمین بازی انداختند و بررسی جوانب مختلف و بازخوردهایی که از جامعه دریافت شد، لزوم عمیق شدن و نهادینه شدن در اذهان مردم به خوبی احساس می شد.

پس از آنکه خمیر مایه بحث نفوذ از طریق مذاکرات به خوبی آماده شد، رهبر انقلاب در بازی استراتژیکی زمین بازی را به کلی تغییر داده و اذهان عمومی را به سمت حادثه منا و کشتار حجاج سوق دادند.ابتدا با پیام سریع و متعاقبا موضوع گیری در جلسه درس خارج خود نظام را از موضع انفعالی نتیجه عمل سهل اندیشان، خارج نمودند.سپس در دیدار با نیروی دریایی ارتش و مسئولان رده بالای نظامی کشور،با موذی خواندن آل سعود و تهدید به برخورد سخت و خشن نظام جمهوری اسلامی فاز تهاجمی را کلید زدند.در تغییر موضعی آشکار،مسئولین سعودی با دستپاچگی عذرخواهی و تسلیت خود را اعلام نموده و بالاترین حد همکاری ها با مسئولین ایرانی را کلید زدند.

طبق آمار و برآوردهای میدانی، در هفته مذکور ایشان در صدر جدول خبرسازترین افراد قرار گرفتند.ایشان با در دست گرفتن افکار عمومی، ضمن آنکه  با یقه گیری آل سعود مساله منا را به سرعت حل کردند، با قراردادن نظام در دست بالای مطالبه گری، دیگر دست از آل سعود برنخواهند داشت.چنانکه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر ایشان گفتند: مطمئن باشید آقا دیگر آل سعود را رها نخواهد کرد.سیدحسن نصرالله نیز در موضعی مشابه گفت که اگر فریاد ایران نبود ماجرای منا مسکوت و در پس ابرهای تیره رسانه های استکباری رو به زوال می رفت.

در این حین ایشان دوباره زمین بازی را به زیبایی هرچه تمام تر تغییر دادند.پس ازبه دست گرفتن افکار عمومی، حال بهترین فرصت برای نشاندن تیر آخر به هدف بود. ایشان ضمن انتقاد شدید از عبور خط قرمزها توسط برخی سهل اندیشان و چرخاندن آنتن محاسبات و مواضع نظام به سمت مذاکره بر سر سوریه و مسائل چالشی دیگر با غرب، مسائل را یک به یک واکاوی و حل نمودند.با بررسی چند جمله کلیدی و نتیجه ی آن توجه فرمائید:

موضع رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۴ نتیجه می‌گویند چرا با مذاکره با آمریکا مخالفت می‌کنید درحالی‌که امیرالمؤمنین با زبیر، و امام حسین با عمرسعد مذاکره کرد.امیرالمؤمنین و امام حسین در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند؛ بحث مذاکره به معنای امروزی نبود. آیا امیرالمؤمنین با زبیر و امام حسین با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را این‌گونه می‌فهمید و زندگی ائمه را این‌گونه تحلیل می‌کنید؟‌

پاسخ دادن  و مهر ابطال بر شبهات تاریخی که توسط برخی از غرب زدگان مدتها بود مطرح می شد و در موضع انفعال قرار دادن آنها مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر ضررهای بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد. اعلام صریح ممنوعیت مذاکره در غیر مسائل هسته ای و لزوم رعایت خطوط قرمز و گرفتن مهمترین ابزار برقراری ارتباط با غرب یعنی  مذاکره  و عقب نشینی پی در پی  تا عادی سازی روابط از دست مصلحت اندیشان خسته از جهاد

مشکل کنونی کشور به خاطر وجود آدم‌های بعضاً بی‌خیال و یا بعضاً سهل‌اندیشی است که این واقعیات را نمی‌فمهند. البته این افراد در مقابل انبوه عظیم جمعیت انقلابی، آگاه و بصیر کشور، معدود و در اقلیتند. معرفی علت اصلی مشکلات فعلی و لزوم تغییر نگاه از برون به درون و حل آنها

معرفی مسببین اصلی مشکلات علی رغم فرافکنی و ادعاهای دوساله آنان مهر اتمام بر بهانه گره زدن تمامی مشکلات به تحریمها جهت برقراری ارتباط با کدخدا

معرفی ماهیت و اقلیت بودن افراد ناآگاه علی رغم جوسازی های رسانه ای تحت عنوان « ما بی شماریم» و برداشتن فشار از روی جناح انقلابی

مهمترین موضع : اینکه با مذاکره با آمریکا مخالفیم علتی دارد؛ مذاکره‌ی آمریکا با جمهوری اسلامی یعنی نفوذ؛ می‌خواهند راه را باز کنند برای تحمیل

مهمترین نتیجه: تغییر زمین بازی استراتژیک و آگاه سازی اقشار مختلف مردم از پروژه نفود دشمن، تشکیل پدافند عامل و غیرعامل از جوانان انقلابی برای مقابله همه جانبه با آن حالا دوباره با دقت بیشتر در این جمله تامل کنید: رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.