• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16
بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون مشکلات اخیر مردم شریف استان خوزستان:

وضعیت امروز خوزستان نه فقط یک مشکل منطقه ای و موردی بلکه نمادی از ناکارآمدی سیستم مدیریتی است

  • کد خبر : 9982
  • 09 تیر 1397 - 22:43
وضعیت امروز خوزستان نه فقط یک مشکل منطقه ای و موردی بلکه نمادی از ناکارآمدی سیستم مدیریتی است

بسمه تعالی هر کسی فریاد و استغاثه انسانی را بشنود که مسلمانان را به یاری وکمک می طلبد و به یاری او نرود، مسلمان نیست. پیامبر اکرم(ص) روزی که سربازان خمینی که بسیاری از آن ها فرزندان غیور خوزستان بودند کنار مسجد جامع خرمشهر غریو شادی و فریاد الله اکبر سر می دادند، روزی که […]

بسمه تعالی

هر کسی فریاد و استغاثه انسانی را بشنود
که مسلمانان را به یاری وکمک می طلبد
و به یاری او نرود، مسلمان نیست. پیامبر اکرم(ص)

روزی که سربازان خمینی که بسیاری از آن ها فرزندان غیور خوزستان بودند کنار مسجد جامع خرمشهر غریو شادی و فریاد الله اکبر سر می دادند، روزی که امام خمینی (ره) فرمودند که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است کم تر کسی تصور می کرد که سال ها بعد این مردم برای اعتراض به وضعیت آب شرب خود کنار مسجد جامع خرمشهر تجمع کنند. گویا سخن گفتن از سال ها رنج و سختی این مردم در طول جنگ تحمیلی و یا هوای آلوده ای که بلای جان آن هاست به یک حرف تکراری و بی اثر تبدیل شده است. گویا خوزستانی را جنگ نتوانست از پای درآورد اما بی تدبیری مسئولین از پا در خواهد آورد!
با این حال وضعیت امروز خوزستان نه فقط یک مشکل منطقه ای و موردی بلکه نمادی از ناکارآمدی سیستم مدیریتی است. بر این اساس ذکر دو نکته را لازم می دانیم:
۱- شرایط ویژه کشور ایجاب می کند تا جای ممکن از تنش آفرینی خودداری شود. با این حال آب شرب مردم فراتر از مشکلات معیشتی و بی ثباتی بازار و مانند آن، یک مسئله انسانی است. تداوم این وضعیت قابل تحمل نیست و از سویی ضربه های مهلکی به ظرفیت اجتماعی نظام وارد می کند. از این رو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور سکوت را جایز نمی داند و اگر در چند روز آینده وضعیت آب شرب منطقه به شرایط عادی بازنگردد و یا در ایام گرم تابستان این وضعیت تکرار شود از تمامی ظرفیت های قانونی برای اعتراض بهره خواهیم گرفت.
۲- انتظار می رود مسئولین کم توان منطقه ای و یا کشوری ضمن پذیرش مسئولیت این وضعیت، برای التیام آلام مردم مدیریت را به عناصر جوان و متعهد واگذار نمایند یا دست کم نسبت به عملکرد خود پاسخ های شفاف بدهند. آیا این مدیران شکست خورده و ناتوان برای مدیریت این وضعیت خلاقیت و ابتکار عمل خاصی داشته اند؟ براستی برای افزایش بهره وری در مصرف آب در این چند سال چه کاری انجام شده است؟ گویا آقایان هنوز نفهمیده اند که شرایط کشور در این زمینه بحرانی است و فراتر از دل بستن به کارشناسان از غرب بازگشته و یا تصمیمات عادی و روزمرگی که گریبانشان را گرفته و یا اقدامات نمایشی و انتخاباتی، به طرح های مبتکرانه و برنامه ریزی ویژه و مدیریت جهادی نیاز داریم. گزارشات رسمی حاکی از آن است که در این چند سال هیچ اقدام متفاوت و گسترده ای برای افزایش بهره وری در مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی صورت نگرفته است. بیم آن می رود که پس از این بحران اقدامات مدیران به اتصال مجدد یک خطه لوله انتقال آب و یا جابجا کردن آب از یک گوشه کشور به گوشه ای دیگر خلاصه شود و مجددا این مدیران شکست خورده پشت میزهایشان سکنی گزیده و جز امضای چند نامه و برگزاری جلسات بی اثر کاری نکنند. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با دقت رفتار و اقدام مسولان این بخش را رصد خواهند نمود و به صورت ویژه این مسئله را پیگیری خواهند نمود.
والسلام علی من اتبع الهدی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.