• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مرتضی شاهمرادی:

ورژن جدید کاندیداها

  • کد خبر : 6179
  • 11 اردیبهشت 1396 - 22:54
ورژن جدید کاندیداها

همانطور که در روز جمعه همگان مناظره بین نامزدهای دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری را مشاهده نمودند اتفاقات جدید و قابل توجهی شکل گرفت که کمی به داغ شدن تنور انتخابات کمک می کند. این مناظره در ابتدای امر بسیار سرد و کسل کننده شروع شد اما پایانی داغ و پر هیجان داشت. همانطور […]

همانطور که در روز جمعه همگان مناظره بین نامزدهای دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری را مشاهده نمودند اتفاقات جدید و قابل توجهی شکل گرفت که کمی به داغ شدن تنور انتخابات کمک می کند. این مناظره در ابتدای امر بسیار سرد و کسل کننده شروع شد اما پایانی داغ و پر هیجان داشت.

همانطور که انتظار می‌رفت آقای میرسلیم و هاشمی طبا در فضای خود به سر می برند تا اینکه بخواهند جز درگیران اصلی مناظره باشند، البته برخی صحبت های آقای هاشمی طبا برای بنده جالب بود که چرا مدام بر این موضوع تکیه می کرد ” چه کسی گفته باید دولت این کند دولت آن کند؟ ” در واقع ایشان شاید آمده بودند در اذهان قبح زدایی بکنند از این موضوع که دولت وظایف مهم و قابل توجهی در مسائل معیشتی، اقتصادی و فرهنگی مردم دارد.
آقای جهانگیری که به عنوان ضربه گیر و یا کاندیدای حمایتی آقای روحانی آمده بودند خواستند با حرکت گاز انبر آقای قالیباف رو مدیریت کنند و به سمت شکست هدایت نمایند. البته باید گفت روحانی به دو قطبی قالیباف و غیر قالیباف علاقه مند تر هستند تا دو قطبی رئیسی و غیر رئیسی! زیرا پرونده آقای قالیباف آسیب پذیر تر از آقای رئیسی می باشد.
نطق قابل توجه آقای جهانگیری دارای ابعاد گوناگونی بود که به آن می پردازیم:
اول: آقای جهانگیری قوی تر از جناب روحانی ظاهر شدند و نشان دادند ظرفیتی فراتر از کاندیدای پوششی دارند، ظرفیتی که باعث بشود روحانی را به عارف ۹۶ تبدیل نماید.
دوم: آقای جهانگیری خود را نماینده جریان اصلاح طلبی می داند که رحم اجاره ای توسعه گرایانی شده است که خود را پست شخصی با عقبه ی اصولگرایی به نام حسن روحانی پنهان می کند، در واقع این جریان به دنبال باز سازی روابط خود با حاکمیت است، تا بتواند در عرصه سیاست ظهور و بروز داشته باشد.
سوم ضعف مشهود آقای روحانی در دفاع از دولت می باشد.
در جبهه مقابل شخص آقای قالیباف بهتر از آقای رئیسی ظاهر شدند و چه بسا ما به دو قطبی جهانگیری و قالیباف برسیم!
امسال بارها ما با پدیده ای مواجه شده ایم که دولت مردان به دوربین صدا و سیما نگاه می کنند و می گویند من نگفتم!
به قول جناب آقای روحانی اگر ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور بشوند، حدود ۴ میلیون شغل ایجاد می شود!
طبق سخنان رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی که ۶روز پیش اعلام نمودند: “بیش از ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر در دولت یازدهم وارد کشور شده و ۳۹ میلیارد دلار در آمد داشته ایم که باید حساب سر انگشتی طبق گفته های خود آقای روحانی میشود هشت میلیون شغل!
در مجموع به نظر بنده برنده این مناظره آقای قالیباف است که به نسبت سال ۹۲پیشرفت قابل چشم گیری در این امر داشته اند. اما هم چنان زود است برای پیش بینی باید منتظر دو قسمت دیگر از دوئل مناظرات ماند.

مرتضی شاهمرادی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.