• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
22
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت ۱۶ آذر:

همه تشکل های دانشجویی را به استقلال از احزاب و آزادگی دعوت می نماییم

  • کد خبر : 7738
  • 17 آذر 1396 - 7:28
همه تشکل های دانشجویی را به استقلال از احزاب و آزادگی دعوت می نماییم

بسم الله الرحمن الرحیم فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ(سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲) پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! شانزدهم آذر نشان بارزی از نقش […]

بسم الله الرحمن الرحیم
فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ(سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲)

پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند!

شانزدهم آذر نشان بارزی از نقش بی نظیر دانشجویان ایران اسلامی علی الخصوص انجمن اسلامی دانشجویان در شناخت ریشه های استعمار و مبارزه ی صادقانه با مصادیق استکبار است.

از مهم ترین اهداف جنبش دانشجویی مطالبه گری از مسئولین و استکبار ستیزی می باشد. که شهید بزرگ بهشتی می فرمایند : ((دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود)) این سخن نشان از اهمیت جنبش دانشجویی دارد.

این جریان اصیل در طول سالیان دست خوش فراز و نشیب هایی عبرت آموز بوده است،که نمونه ای از این اتفاقات عبارت اند از: حوادث دهه هفتاد و بازیچه شدن این جریان اصیل در دست قدرت طلبان و فاسدان ، دولت تدبیر و امید و تشکیل تشکل های یک بار مصرف در جهت مقاصد از پیش تعیین شده و … که این حوادث باعث دور شدن جنبش دانشجویی از اهداف متعالی خود گشت.

تشکل هایی که پیاده نظام احزاب ( چه اصلاح طلب و اصولگرا) شده اند چگونه می توانند خود را جریان اصیل دانشجویی بدانند در حالی که نمی توانند از هم قطاران خود انتقاد کنند.

ما بر این باوریم که نفوذ احزاب در جریانات دانشجویی مانند سمی مهلک است که این جریان را به بیراهه می برد، از طرفی تا زمانی که جنبش دانشجویی به جریانی واحد تبدیل نشود نمی تواند آن مقاصد عالیه جنبش دانشجویی را به نحو احسن دنبال کند.

لذا ما به عنوان ریشه دار ترین و اصیل ترین جریان دانشجویی،همه تشکل های دانشجویی را به استقلال از احزاب و آزادگی دعوت می نماییم تا بتوانیم انقلاب را در جهت پیشبرد اهدافش یاری نماییم.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.