• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف؛

هرگز علاقه‌ای به تداوم نقش‌آفرینی حامیان احمدی‌نژاد در این تشکل نداریم

  • کد خبر : 10023
  • 24 تیر 1397 - 13:40
هرگز علاقه‌ای به تداوم نقش‌آفرینی حامیان احمدی‌نژاد در این تشکل نداریم

در این بیانیه تاکید شده است: شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف هیچ مشکل و یا اختلاف مبنایی و عمیقی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ندارد و تمام تلاش خود را برای بازگشت وجهه و جایگاه خود در این اتحادیه به کار خواهد بست. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان […]

در این بیانیه تاکید شده است: شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف هیچ مشکل و یا اختلاف مبنایی و عمیقی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ندارد و تمام تلاش خود را برای بازگشت وجهه و جایگاه خود در این اتحادیه به کار خواهد بست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای مرکزی دهمین دوره انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد هرگز علاقه‌ای به تداوم نقش‌آفرینی حامیان آقای احمدی‌نژاد در این تشکل ندارند و شورای مرکزی وظیفه خود می‌داند من‌بعد نسبت به فعالیت این افراد در صورتی که دخالت‌جویانه و مغرضانه باشد، حساس بوده و در صورت لزوم با آنها برخورد کند.

در قسمتی از بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف آمده است: «شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف هیچ مشکل و یا اختلاف مبنایی و عمیقی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ندارد و تمام تلاش خود را برای بازگشت وجهه و جایگاه خود در این اتحادیه به کار خواهد بست. همکاری عمیق و متقابل میان این انجمن و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، یکی از راهبردهای شورای مرکزی جدید انجمن خواهد بود. امیدواریم در سایه گسترش این همکاری متقابل، انجمن مستقل شریف به اهداف اصیل خود دست یابد.»

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، امسال ۱۰ ساله می‌شود. تشکلی که در سال ۱۳۸۷ و با دغدغه‌های انقلابی دانشجویان این دانشگاه؛ برای بازگشت به انجمن اسلامی اصیل، پایه‌گذاری شد تا برگی تازه در تاریخ فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه شریف و صدای دانشجویان انقلابی، مستقل و دلسوزی باشد که تا پیش از آن، جایی برای طرح افکار و بیان اندیشه‌های خود نداشتند. این انجمن درحالی وارد دهمین سال فعالیت‌ خود می‌شود که در گذر از این سال‌ها، مشکلات و موانع متعددی را پشت سر گذاشته، از پستی‌ها و بلندی‌های فراوانی عبور کرده و سختی‌های غیرقابل انکاری را متحمل شده‌ است. در میان همه‌ی سال‌های عمر این تشکل؛ سال گذشته، یعنی سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۶، یک دوره خاص و متفاوت بود. سالی که انجمن اسلامی مستقل، با وابسته شدن به یک جریان سیاسی ورشکسته و منحرف از خط انقلاب اسلامی، از اهداف و آرمان‌های اصیل خود فاصله گرفت و اسیر حواشی جریان‌های بیرون دانشگاه شد.

سال گذشته، برای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شریف سالی سخت و آکنده از اختلاف نظرها و درگیری میان هواداران آن جریان سیاسی و بدنه دانشجویی تشکل بود. از این‌رو، انتخابات شورای مرکزی دوره نهم در خرداد ۱۳۹۷، تبدیل به انتخاباتی حساس شد. این انجمن در انتخابات اخیرش بر سر یک دوراهی قرار داشت. اعضای تشکل باید از میان تداوم وابستگی به یک جریان سیاسی و گذر از این وابستگان، یکی را انتخاب می‌کردند. نتیجه انتخابات حاکی از برگزیدن راه دوم بود. راهی که از وابستگی گذر کرده و به ایده‌ی اصیل شکل‌گیری انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل باز خواهد گشت.

ما منتخبین شورای مرکزی دوره دهم انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، پیش از آغاز فعالیت‌ها و تعیین راهبردهای این انجمن برای سال تحصیلی آینده، بر خود لازم می‌دانیم نکاتی را به اطلاع دانشجویان دانشگاه شریف و فعالین جنبش دانشجویی کشور برسانیم. نکاتی که در تعیین اصول راهبردی ما در سال آینده نقشی جدی خواهند داشت.

۱- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، هیچ وابستگی به هیچ‌یک از جریانات سیاسی در داخل و خارج از کشور نخواهد داشت. به طور خاص، این انجمن برخلاف سال گذشته، هیچ وابستگی و علقه‌ای به جریان انحرافی موسوم به بهار نداشته و از مواضع تمام فعالینی که بر خلاف اساسنامه و روح حاکم بر انجمن مستقل، با وجود وابستگی به این جریان در سال‌های گذشته مشغول به فعالیت در این تشکل بوده‌اند، اعلام برائت می‌کند.

۲- نتیجه انتخابات شورای مرکزی انجمن در خرداد۹۷ نشان داد بدنه دانشجویان حامی و همراه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، هرگز علاقه‌ای به تداوم نقش‌آفرینی حامیان آقای احمدی‌نژاد در این تشکل ندارند و شورای مرکزی وظیفه خود می‌داند من‌بعد نسبت به فعالیت این افراد در صورتی که دخالت‌جویانه و مغرضانه باشد، حساس بوده و در صورت لزوم با آنها برخورد کند.

۳- اساسنامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، تنها سند رسمی و معتبر ِ بالادستی برای شکل‌گیری و تنظیم فعالیت‌های این انجمن است و هیچ مرام‌نامه و سند دیگری، توسط هرفرد و در هر کجا که تصویب شده باشد، در صورتی که در مغایرت با اساسنامه باشد و یا منجر به تداوم حضور موقت یا دائمی وابستگان به جریانات سیاسی باشد؛ هرگز ملاک عمل در شورای جدید نخواهد بود.

۴- شورای مرکزی جدید، همواره از نظرات ادوار انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف استفاده خواهد کرد و پذیرای دیدگاه‌ها و ایده‌های همه فعالین سابق این تشکل خواهد بود. اما طبق اساسنامه این انجمن، شورای مرکزی فعلی تصمیم‌گیرنده نهایی درمورد مواضع، برنامه‌ها و مطالب نشریات انجمن می‌باشد. بدیهی است هرگونه اظهار نظر، انتشار بیانیه و یا نشریه با اسم این تشکل و خارج از مسیر فوق الذکر، فاقد اعتبار و قابل پیگیری می‌باشد. ضمنا قابل ذکر است که ادوار محترم تنها با درخواست اعضا شورای مرکزی؛ می‌توانند در جلسات شورای مرکزی حضور یابند.

۵- شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف هیچ مشکل و یا اختلاف مبنایی و عمیقی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ندارد و تمام تلاش خود را برای بازگشت وجهه و جایگاه خود در این اتحادیه به کار خواهد بست. همکاری عمیق و متقابل میان این انجمن و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، یکی از راهبردهای شورای مرکزی جدید انجمن خواهد بود. امیدواریم در سایه گسترش این همکاری متقابل، انجمن مستقل شریف به اهداف اصیل خود دست یابد.

در انتها، ضمن تاکید مجدد بر «استقلال کامل» انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف از تمامی جریانات سیاسی داخلی، اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و جریان موسوم به بهار و جریانات سیاسی خارج از کشور؛ اعلام می‌کنیم این انجمن با افتخار به این استقلال، همچنان آرمان‌گرا و عدالت‌خواه بوده و از تمامی دانشجویان مومن و انقلابی دانشگاه شریف برای همکاری دعوت می‌کند. باشد که با همت همه دانشجویان، این تشکل روز به روز به اهداف انقلابی خود نزدیک‌تر شده و بیش از پیش موذن عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی انقلابی باشد.

و من الله التوفیق

شورای مرکزی دهمین دوره انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

 

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.