• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

نمی توان از نهاد های دولتی انتظار ورود به مسائل کلیدی داشت

  • کد خبر : 3708
  • 30 شهریور 1395 - 17:23
نمی توان از نهاد های دولتی انتظار ورود به مسائل کلیدی داشت

ابوالفضل مظاهری، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در نشست نقد و بررسی مستند «خیال پرست» گفت: متاسفانه کسی را نداریم که در بحث مسائل جوانان وارد شود. وقتی دغدغه یک نهاد دولتی می‌شود حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی یا دوچرخه سواری بانوان، دیگر نمی‌توان انتظار ورودش به چنین مسائل مهم و کلیدی را داشت. مظاهری با تاکید […]

ابوالفضل مظاهری، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در نشست نقد و بررسی مستند «خیال پرست» گفت: متاسفانه کسی را نداریم که در بحث مسائل جوانان وارد شود. وقتی دغدغه یک نهاد دولتی می‌شود حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی یا دوچرخه سواری بانوان، دیگر نمی‌توان انتظار ورودش به چنین مسائل مهم و کلیدی را داشت.

مظاهری با تاکید به خواست رهبر انقلاب مبنی بر ورود عموم مردم به مباحث و فعالیت‌های فرهنگی، گفت: ادارات و نهادهای دولتی، بعید است خطر کنند و مستقیما وارد این مسئله و مصادیق این‌چنینی شوند.

وی ضمن اشاره به کارهای فرهنگی خودجوش، ابراز عقیده کرد که در این زمینه، یا دانشجویان در قالب مطالبه‌گری حضور دارند که ورود می‌کنند و یا مستندسازی‌ها و کارهای رسانه‌ای است که بر حسب احساس وظیفه و تکلیف از سوی عزیزانی چون آقای نعمتی و همکاران ایشان صورت گرفته است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه در این زمینه خوب داریم پیش‌رویم، تاکید کرد که داریم به سمت بیداری می‌رویم و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

این فعال دانشجویی همچنین خاطرنشان کرد که دیگر مسئولین نمی‌توانند مشکلات و معضلات جامعه را کتمان کنند و خودشان نیز حتی اذعان می‌کنند که باید در این زمینه‌ها کار شود.

وی با اشاره به کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده است، تاکید کرد: در جلسه با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی، معلوم شد که آنها هم به آسیب‌ها و معضلات واقفند و معتقدند که باید در این زمینه کار شود.

مخاطب در مستند «خیال پرست» گم شده است

مظاهری، ضعف مستند «خیال پرست» را در مخاطب سنجی آن دانست و عنوان کرد: مخاطب در این داستان گم شده است. مستند «پشت صحنه» یا فیلم سینمایی «در مدت معلوم» که قبلا در این زمینه ساخته شده‌اند، در حوزه مخاطب، قوی‌تر عمل کرده‌اند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین گفت: آثار مذکور را می‌شود برای جوانان یا والدین نوجوانان و پدر و مادرهای بچه‌مدرسه‌ای‌ها پخش کرد اما این قابلیت در «خیال پرست»  کمتر است.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه در بعضی از قسمت‌ها، مستند خیلی باز است، ابراز عقیده کرد: به این آسیب‌ها در جامعه واقفیم اما نباید طوری شود که خود ما حتی ناخواسته، ترویج دهنده چنین فرهنگ‌هایی باشیم.

مظاهری گفت: آهنگ‌های متن، زوم تصاویر و برخی از صحنه‌ها قابل هضم و پخش در دانشگاه نیست؛ معتقدم در برخی از بخش‌ها اگر کاری از دستمان بر نمی‌آید، نباید بانی ترویج شویم.

وی نقطه قوت این مستند را بخش‌هایی عنوان کرد که مسئولین و علمای حوزه علمیه قم، حرفی برای گفتن نداشتند

مظاهری در پایان با تاکید بر اینکه نباید تعارف داشته باشیم و شهوت به مسئله مهمی در بین جوانان تبدیل شده است، گفت: مستند «خیال پرست» نشان داد که خیلی وقتها می‌شود مسائل مهم و پیچیده را که تبدیل به معضل شده است، با گفت و شنود و استدلال ساده، حل و فصل کرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.