• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
محمدی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان مستقل:

نمایندگان باید از شفافیت جلسه بررسی FATF حمایت می‌کردند/ فراکسیون امید جز خوش خدمتی برای دولت، کاری انجام نداده است

  • کد خبر : 10197
  • 25 مهر 1397 - 17:38
نمایندگان باید از شفافیت جلسه بررسی FATF حمایت می‌کردند/ فراکسیون امید جز خوش خدمتی برای دولت، کاری انجام نداده است

محمدرضا محمدی‌ عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عدم پخش تلویزیونی جلسه بررسی لایحه FATF گفت: چندی پیش آقای مطهری اعلام کردند که این جلسه ممکن است از رسانه ملی پخش شود اما بعد با نفی این موضوع آن را امکان پذیر ندانستند. […]

محمدرضا محمدی‌ عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عدم پخش تلویزیونی جلسه بررسی لایحه FATF گفت: چندی پیش آقای مطهری اعلام کردند که این جلسه ممکن است از رسانه ملی پخش شود اما بعد با نفی این موضوع آن را امکان پذیر ندانستند.

وی ادامه داد: آقای مطهری همانطور که در مواضع مختلف در این سال‌ها همیشه طرفدار شفافیت‌ بوده‌اند و خواستار شفافیت‌ نهادهای دولتی و امور اقتصادی آنان بودند باید از شفاف بودن این جلسه نیز حمایت می‌کردند و اول شخصی می بودند که برای جلوگیری از پخش تلویزیونی بررسی FATF در مجلس، اعتراض خود را اعلام کنند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیرفراکسیون امید در مجلس به جز خوش خدمتی برای دولت کار خاصی انجام نداده است مثل رأی اعتماد به تمامی وزر‌ای دولت وقت، طوری که فراکسیون امید به صراحت اعلام کرد که تمامی وزرای‌ پیشنهادی دولت آقای روحانی رأی مثبت خواهد داد و تنها معیار برای رأی اعتماد این است که وزیر به دستورات رئیس جمهور گوش دهد.

محمدی در ادامه گفت: حتی وقتی بحث سئوال از رئیس جمهوردر مجلس مطرح شد فراکسیون امید بیانیه‌ای صادر کرد همچنین نمایندگان عضو این فراکسیون نیز مصاحبه کردند که ما هیچ سئوالی از آقای رئیس جمهور نداریم و سئوال‌هایی که مطرح می‌شود برای طیف‌های دیگر است که اهداف سیاسی دارند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: سومین جایی که فراکسیون امید بدون هیچ نقضی‌ و با گوش‌ها و چشمان بسته به حمایت بی چون و چرای دولت پرداختند بحث لایحه FATF است بارها در بحث‌هایی که در رسانه‌ها داشته‌ایم نقد‌هایی جدی به این لایحه وارد شده است.

محمدی گفت: با تمام حمایت‌هایی که مجلس از دولت روحانی دارد باز آقای روحانی چند روز قبل پشت تریبون‌ می‌آید و می‌گوید متأسفانه اصلاح‌طلبان مجلس از دولت حمایت نکردند‌، این یک پیام برای مردم دارد و آن این است که نمایندگان نباید مورد سوء‌ استفاده دولت قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: یک سال و اندی‌ به انتخابات مجلس مانده و نمایندگان به فکر این هستند که حمایت نهادهای دولتی را برای انتخابات آینده و ورود دوباره به مجلس بگیرند اما باید بدانند که این مردم هستند که نتیجه نهایی انتخابات را مشخص می‌کنند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص لایحه CFT یا مقابله با تأمین مالی تروریسم تصریح کرد: طبق گفته فراکسیون امید ایران می‌تواند با عضویت در این لایحه حق تحفظ‌ داشته باشد و شرط قائل شود گرچه این بحث درست است ولی نکته‌ای که وجود دارد CFT و FATF این حق تحفظ‌ را برای تمامی کشورهای عضو قائل نمی‌شوند این موضوع مثل همان ۹ شرطی‌ است که ایران برای برجام‌ قائل شد‌ و در مجلس به تصویب رسید‌ اما برای کشورهای اروپایی‌ این ۹ شرط موضوعیتی‌ نداشت‌.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: نقد دیگری که به FATF می‌شود این است که ۸۰ شخصیت‌ حقوقی و حقیقی ایرانی در لیست‌ تحریم‌ آن قرار می‌گیرد این ۸۰ نفر درست همان افرادی هستند که در STN لیست آمریکا نیز آمده است اما این نمایندگان این موضوع را رد می‌کنند‌ و می‌گویند‌ که STN لیست جزء منابع فکری کنوانسیون‌ CFC محسوب نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.