• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

نقش نمایندگان مجلس به عنوان حافظان حقوق ملت، بسیار خطیر و برجسته به نظر می آید

  • کد خبر : 263
  • 31 تیر 1394 - 10:10
نقش نمایندگان مجلس به عنوان حافظان حقوق ملت، بسیار خطیر و برجسته به نظر می آید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند در نامه ای خطاب به نمایندگان استان خراسان جنوبی نکاتی را پیرامون بحث هسته ای متذکر شد. مشروح نامه به شرح ذیل است: نمایندگان محترم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی سلام علیکم اینک که در پرتوی تدابیر حکیمانه‌ی رهبر انقلاب و تلاش‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند در نامه ای خطاب به نمایندگان استان خراسان جنوبی نکاتی را پیرامون بحث هسته ای متذکر شد. مشروح نامه به شرح ذیل است:

نمایندگان محترم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
اینک که در پرتوی تدابیر حکیمانه‌ی رهبر انقلاب و تلاش‌های قابل تقدیر تیم مذاکره‌کننده‌یهسته‌ای توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۵+۱ ثبت گردید و با توجه به این که هم اکنون مجلس شورای اسلامی نقش تعیین کننده در تایید و یا رد این توافق‌نامه را دارد لذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به عنوان بخشی از بدنه‌ی دانشجویی بر خود لازم می‌داند نکاتی را خدمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی عرض کند:
۱- ما اطمینان داریم که این توافق فارغ از هر سرنوشتی که داشته باشد ذره‌ای در روحیه‌یاستکبارستیزی مردم و دید مردم نسبت به مصداق کامل استکبار یعنی آمریکا، نقش نخواهد داشت و امیدواریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته‌ی مهم، هر تصمیمی که به صلاح امت اسلامی است را اتخاذ نمایند.
۲- به حول و قوه‌ی الهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهند که هیچ‌گونه سوء استفاده‌ای از متن توافق صورتگیرد و قطعا می‌دانیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابلیت‌های دفاعی و امنیتی کشور را فدای توافق نخواهند کرد و نهایت غیرت و شجاعت را نسبت به امنیت کشور خواهند داشت.
۳- ما مطمئن هستیم که این توافق فارغ از هر سرنوشتی که داشته باشد ذره‌ای بر حمایت ما از محور مقاومت در منطقه تاثیر نخواهد داشت ما می‌دانیم که همان‌گونه که تاکنون نمایندگان ملت همگام با ملت در راه آرمان آزادسازی قدس تلاش کرده‌اند در ادامه نیز این آرمان به طور مجدانه پیگیری خواهد شد. و نه ذره‌ای از دشمنی ما با اسرائیل می‌کاهد و نه ذره‌ای از دوستی ما با دوستانمان خواهد کاست.
۴- مطالبه‌ی جدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که با نهایت دقت و غیرت مذاکرات را نسبت به خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب بسنجند و در صورتی که ذره‌ای خطوط قرمز ترسیم شده زیر پا گذاشته شده باشد نمایندگان ملت قاطعانه توافق را رد کنند.
۵- ما امیدواریم که نمایندگان ملت نهایت حساسیت را به حفظ اتحاد ملی داشته باشند و اجازه ندهند که توافق هسته‌ای و یا هر توافق دیگری ذره‌ای دودستگی در بین ملت ایجاد کند و هر توافقی که باعث خدشه وارد کردن به وحدت ملی شود مردود و غیر قابل پذیرش است.
۶- هرگونه توافقی که مانع از تحقیق و توسعه و رشد روزافزون صنعت هسته‌ای کشور شود مردود است، ما امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را موشکافانه در توافق مورد بررسی قرار دهند و با تمهیدات لازم زمینه را برای رشد و توسعه‌ی این صنعت فراهم آورند.
۷- ما می‌دانیم که نمایندگان ملت با در نظر گرفتن این نکته که هدف از مذاکرات هسته‌ای لغو یک جای تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده است. این نکته را مد نظر قرار می‌دهند که توافقی که به‌راحتی توانایی برگرداندن تحریم‌ها را داشته باشد توافقی ضعیف و مردود است.
۸- همچنین در روزهای اخیر و در پی قطعنامه‌ی اخیر شورای امنیت برخی صداها به گوش می‌رسد که از ممنوعیت فعالیت‌های موشکی و یا فضایی جمهوری اسلامی حکایت دارد. بدون شک یکی از مهم‌ترین خطوط قرمز نظام در این مذاکرات محدود شدن مذاکرات به مسائل هسته‌ای بوده است. و هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه مسائل موشکی و فضایی به هیچ نحوی پذیرفته نیست.
۹- ما اطمینان داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارغ از هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی و بدون در نظر گرفتن منافع حزبی هر تصمیمی که صلاح ملت ایران در آن است را اتخاذ می‌کنند.
۱۰- هر توافقی که عزت ملت ایران و همچنین عزت دانشمندان کشور را که در واقع عزت ملت است را خدشه‌دار کند مردود است و امیدواریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حفظ عزت ملت را سرلوحه‌ی اقدامات خود قرار دهند و در بند بند این توافق حفظ عزت ملت یکی از نکات اصلی در تایید و یا رد آن بند باشد.
در پایان نیز ضمن آرزوی موفقیت برای شما بزرگواران، همه شما را به دقت و مواظبت حریصانه بر حفظ حقوق و مصالح این ملت دعوت می‌نماییم چرا که والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.