• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
نشست خبری یست و یکمین دوره آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر

نقش آفرینی دانشجوی آرمان‌خواه احیای حکمرانی عالمانه تحقق همدلی ملی

  • کد خبر : 16519
  • 17 بهمن 1401 - 21:51
نقش آفرینی دانشجوی آرمان‌خواه احیای حکمرانی عالمانه تحقق همدلی ملی
بیست و یکمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر از تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه به مدت هشت روز با سرفصل های متنوع آموزشی و تشکیلاتی به همراه همایش‌های فرهنگی، سیاسی، بین‌الملل و... در مشهد مقدس برگزار می‌شود. تعداد افراد حاضر در این دوره بالغ بر۷۰۰ نفر از دانشگاه‌های مختلف ذیل وزارت علوم، وزارت بهداشت، پیام نور، آزاد و فرهنگیان خواهد بود. شعار این گردهمایی "نقش آفرینی دانشجو آرمان‌خواه، احیای حکمرانی عالمانه، تحقق همدلی ملی" است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، نشست خبری بیست‌و‌یکمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در این نشست موسوی‌نسب مسئول این دوره گفت:

بیست‌و‌یکمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر از تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه به مدت هشت روز با سرفصل‌های متنوع آموزشی و تشکیلاتی به همراه همایش‌های فرهنگی، سیاسی، بین‌الملل و… در مشهد مقدس برگزار می‌شود. تعداد افراد حاضر در این دوره بالغ بر ۷۰۰ نفر از دانشگاه‌های مختلف ذیل وزارت علوم، وزارت بهداشت، پیام نور، آزاد و فرهنگیان خواهد بود.

شعار این گردهمایی “نقش آفرینی دانشجوی آرمان‌خواه، احیای حکمرانی عالمانه، تحقق همدلی ملی” است.

 

موسوی‌نسب ادامه داد: سرفصل‌ها و مهمان‌های این دوره «سردار سلامی» فرمانده کل سپاه، «دکتر عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعدادی از مبلغین فرهنگی مسلمان و دانشجویان خارجی فعال در حوزه بین‌الملل خواهند بود. یکی از اهداف این نشست‌، روشنگری پیرامون مسائل اخیر و بررسی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی جهت خنثی‌سازی فضاسازی‌های ایجاد شده از سوی دولت‌های غربی در رسانه‌های و مجامع بین‌المللی علیه ایران و جریان مقاومت است. سایر میهمانان این دوره از اعضای هیئت رئیسه مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، معاون اول ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و… خواهند بود.

سید محمدحسین موسوی نسب در ادامه به سرفصل‌های این دوره اشاره کرد و گفت: سرفصل‌های این دوره تشکیلاتی شامل تاریخچه جنبش دانشجویی، انسان شناسی، جریان شناسی سیاسی، سواد رسانه‌ای، فلسفه حکمرانی، رسالت و جایگاه جوان و مسلمان، کار تشکیلاتی و… است.

معین رضیئی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با همایش‌های جهاداکبر اضافه کرد: در این دوره دو همایش فرهنگی شامل چهارمین همایش قاسمیون که تقدیر از خانواده شهدای امنیت، مدافع حرم و دفاع مقدس می‌شود را خواهیم داشت؛ اکران فیلم سینمایی حاضر در جشنواره فجر، “سرهنگ ثریا” با حضور عوامل این فیلم نیز دیگر ویژه برنامه فرهنگی نشست خواهد بود. همچنین همایش زنان با حضور زنان تاثیرگذار و تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در همایشات سیاسی سعی شده از سران سه قوا، بدنه دولت، وزرای دولت و نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها و همچنین دبیران شورای عالی کشور دعوت شود. همچنین همایش بین‌الملل با رویکرد صدور جهانی انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف با مهمان هایی از هندوستان و پاکستان برگزار خواهد شد.

رضیئی در رابطه با شعار جهاد اکبر گفت: جهاد اکبر دوره‌ای با فضای آموزش تشکیلاتی داشته و معمولاً شعار آن جنبه سیاسی نداشته اما با توجه به شرایط و فضای اخیر امسال، شعار رنگ و بوی سیاسی هم گرفته‌است. شعار امسال شامل سه بخش است؛ بخش اول یعنی ” نقش آفرینی دانشجوی آرمان‌خواه” برجسته‌ترین صفتی که در چند ماه گذشته سبب همراهی دانشجویان و ماندن آن‌ها پای کار نظام شده صفت آرمان‌خواهی بوده است. چه بسا کسانی که تمام مانیفست فکریشان در چهارچوب جمهوری اسلامی بوده اما در اوج اتفاقات در کف دانشگاه حاضر به پاسخگویی و مقابله با شرایط نشدند اما این بدنه‌ی دانشجویی بودند که پای کار نظام ماندند و هزینه دادند. وجه مشترک بین دانشجویان تشکیلاتی با سایر دانشجویان و اساتید صفت آرمانخواهی است.

وی افزود: “احیای حکمرانی عالمانه” بخش دوم شعار است که ما از سال گذشته مطالبه این مسئله را داشته‌ایم و این مطالبه هنوز جای پرداختن دارد. حکمرانی عالمانه آنگونه که باید در کشور دیده نمی‌شود. تصمیمات اقتصادی دولت مبتنی بر یک تصمیم عقلانی جمعی نیست و بیشتر مبتنی بر گذر از شرایط فعلی است؛ حتی مجلس هم در چهارچوب‌های خودش از شعارهایش عقب مانده و خیلی از پروژه‌های اصلی مجلس بعد از سه سال به نتیجه نرسیده‌است مثل تصحیح قانون انتخابات یا شفافیت. حکمرانی عالمانه به عنوان یک صفت برجسته در مجموعه دستگاه‌ها نبوده است.

“تحقق همدلی ملی”؛ بخش سوم شعار است که رضیئی در رابطه با آن گفت: در بین دانشجویان نقاط اشتراک خیلی بیشتر از نقاط افتراق است اما همواره روی نقاط افتراق برجسته‌سازی و تکه شده‌است و با توجه به مسائلی که پیش آمده در شرایط فعلی یکی از ضرورت‌ها مسئله تحقیق همدلی ملی است که بخشی از این همدلی در دانشگاه توسط دانشجویان رخ می‌دهد.

در پایان دبیر اتحادیه در مورد برنامه تبیین مسائل اخیر در جهاداکبر تکمیل کرد: برای تبیین بهتر، تناسب بین سرفصل‌های آموزشی با سرفصل‌های تاریخی تبیینی برقرار کردیم که این مسئله تمایز بین این جهاداکبر با جهاداکبرهای گذشته است. این مسئله ناظر به فضای فعلی برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانشجویان است نه تنها سرفصل‌ها بلکه در غرفه‌های جهاداکبر، نشریه واحد سیاسی، جزوه دوره به این مسئله پرداخته است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.