• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8
تحول دانشجو ،تحول جامعه ،حکمرانی عالمانه و عادلانه

نشست خبری بیستمین اردوی آموزشی جهاد اکبر

  • کد خبر : 14864
  • 14 اسفند 1400 - 18:53
نشست خبری بیستمین اردوی آموزشی جهاد اکبر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل ، در نشست خبری بیستمین دوره آموزشی جهاد اکبر که امروز عصر با حضور دبیر تشکیلات و دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر کشور برگزار شد ، پناهی دبیر تشکیلات به این نکته اشاره کرد که این دوره بزرگترین گردهمایی دانشجویی امسال میباشد و با حضور بیش از 500  نفر ، از 21 تا 27 اسفند ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، نشست خبری بیستمین دوره آموزشی جهاد اکبر، عصر امروز با حضور امیرحسین پناهی، دبیر اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و مهدی دشتبانی، دبیر روابط عمومی و قائم مقام دوره برگزار شد.

امیرحسین پناهی با اشاره به این نکته که این دوره بزرگترین گردهمایی دانشجویی امسال می‌باشد، اعلام کرد: این دوره با حضور بیش از ۵۰۰ نفر، از ۲۱ تا ۲۷ اسفند ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دشتبانی، قائم مقام بیستمین دوره‌ی جهاد اکبر در ادامه گفت: این دوره با حضور بیش از ۵۰۰ دانشجو به صورت حضوری برگزار می‌شود و مهمترین هدف ما برای برگزاری این دوره، احیای فعالیت تشکیلاتی و جهادی دانشجویی است.

 

وی افزود: شرکت‌کنندگان بیستمین دوره جهاد اکبر، برگزیدگانی از قریب به ۷۰۰ نفر از دانشجویانی هستند که در ۱۲ ساعت پیش دوره مجازی شرکت کرده بودند. در این دوره کلاس‌ها و جلسات مختلفی با محتوای آموزشی و تشکیلاتی و همچنین جلسات چالشی با حضور مسئولان مختلف کشور برگزار می‌شود. محور اصلی دوره تبیین شعار این دوره، “تحول دانشجو، تحول جامعه، حکمرانی عالمانه و عادلانه” است.

پناهی، مسئول برگزاری این دوره در ادامه افزود: شعار این دوره “تحول دانشجو، تحول جامعه، حکمرانی عالمانه و عادلانه” می‌باشد که پس از برگزاری ساعت‌ها جلسه‌ی همفکری در فضای نخبگانی دانشجویی کشور انتخاب شده است. دو نکته قابل توجه در انتخاب این شعار، تاکید به عدم دستیابی به جایگاه مطلوب و آرمانی در زمینه عدالت در سال‌های پس از انقلاب می‌باشد. دومین نکته نیز با تاکید بر این مسئله می‌باشد که نگاه کلان، بلند مدت، راهبردی و تمدن‌ساز در سیاست‌های اجرایی مسئولین وجود ندارد. یعنی ما در سال های پس از انقلاب در کنار دستاوردهای فراوانی که داشتیم، نقاط ضعفی داشتیم که شامل ناکامی در تحقق کامل عدالت و عدم وجود نگاه راهبردی و بلند مدت در جهت تمدن سازی انقلاب اسلامی بوده است. ما با برگزاری جلسات متعدد و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری، به این نکات دست یافتیم که اگر به دنبال تحقق حکمرانی عالمانه و عادلانه در کشور هستیم، در ابتدای امر باید تحول در جامعه رخ دهد که این امر در قرآن و احادیث نیز مورد اشاره قرار گرفته است که تا جامعه اصلاح نشود، نظام حکمرانی نیز اصلاح نخواهد شد. از سوی دیگر با مرور و بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی می‌توان دریافت که اصلاح و تحول جامعه در گرو اصلاح دانشگاه است که جز از مسیر تحول دانشجو، به عنوان اصلی‌ترین عنصر پویا دانشگاه، نمیگذرد.

مسئول برگزاری این دوره در ادامه با اشاره به مهمانان ویژه‌ی این دوره افزود: درخصوص مهمان ویژه برای افتتاحیه در تلاش هستیم درخدمت حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، ریاست محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

وی سپس درخصوص مهمانان سیاسی حاضر در اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر گفت: در این دوره از دولت درخدمت سخنگو دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور ، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و از قوه قضاییه درخدمت دادستان کل کشور و از شورای نگهبان درخدمت کدخدایی خواهیم بود.

پناهی ادامه داد: در خصوص مهمانان ما از مجلس هم‌ در خدمت رئیس مجلس خواهیم بود که ما به هیئت رئیسه و روئسای کمیسون های مختلف نیز دعوت کردیم.

دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره دو ویژه برنامه در این اردوی آموزشی تشکیلاتی گفت: در این اردو ما دو ویژه برنامه خواهیم داشت یکی تولد حضرت علی اکبر و روز جوان که در حال تلاش برای حضور وزیر ورزش و جوانان هستیم. میلاد امام عصر (عج) که درخدمت مهمانان لشکری و کشوری خواهیم بود.

پناهی در خصوص مهمان ویژه برنامه اختتامیه اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر نیز گفت: ما در اختتامیه  درخدمت حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها خواهیم بود.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.