• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
17
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با فارس:

نرده‌کشی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برای سخنرانی روز دانشجوی رئیس‌جمهور/ برخورد تبعیض‌آمیز با تشکل‌های دانشجویی

  • کد خبر : 7591
  • 10 آذر 1396 - 17:11
نرده‌کشی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برای سخنرانی روز دانشجوی رئیس‌جمهور/ برخورد تبعیض‌آمیز با تشکل‌های دانشجویی

محمدرضا کوهستانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور رئیس جمهور در برنامه ۱۶ آذر این دانشگاه گفت: حضور رئیس جمهور به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حالی است که وی شعار زنده نگه […]

محمدرضا کوهستانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور رئیس جمهور در برنامه ۱۶ آذر این دانشگاه گفت: حضور رئیس جمهور به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حالی است که وی شعار زنده نگه داشتن روز دانشجو و حضور در جمع دانشجویان و منتقدان در دانشگاه‌های مختلف را می‌دهد، اما پشت این ماجرا نکاتی بسیار واضح و روشن است.

کوهستانی تصریح کرد: خرداد امسال بود که آقای روحانی با حمله به رقیب انتخاباتی خود می‌گفت اگر بعضی‌ها قدرت یابند در خیابان‌ها  دیوار می‌کشند، ولی خود آنها امروز محوطه دانشگاه سیستان و بلوچستان را نرده کشی کرده‌اند و بین نرده‌ها را طوری پوشانده اند که حتی دانشجویان هم نتوانند شخص رئیس جمهور را در دانشگاه ببینند.

وی گفت: اما ماجرا به همین دیوار کشی‌ها و نرده‌ کشی‌ها ختم نمی‌شود و در انتخاب افراد برای سخنرانی در روز دانشجو هم مهندسی شده است و عده‌ای با ارفاق فقط به طور محدود حق حضور دارند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این تبعیض و دیوارکشی آنقدر بلند است که دیگر تشکل‌ها فقط حق حضور ده نفر را در مراسم ۱۶ آذر در تالار هزار نفری و مراسمی که برای دانشجویان است را دارند و مشخص نیست مابقی صندلی‌ها قرار است چگونه پر شوند.

کوهستانی یادآور شد: فقط امیدواریم با این اوضاعی که ایجاد شده که شاهد ممانعت از برگزاری نماز جماعت در مسجد قائم دانشگاه به دلیل این که مسجد داخل حصار و دیوار محل مراسم روز دانشجو است، نباشیم.

وی افزود: تنها تشکلی هم که قرار است به مدح و ثنای آقای روحانی بپردازد، تشکلی است که ۱۳ آبان را نقطه تاریک بعد از انقلاب اسلامی می‌داند و از حمایت قاطع استانداری و دولتی‌ها برخوردار است.

این فعال دانشجویی گفت: نکته دیگر که باعث شده است تا رئیس جمهور به دور از منتقدان و در حاشیه یک سفر استانی در مراسم روز دانشجو شرکت کند فرار از پاسخ و نقد مسائل زلزله کرمانشاه است، به نقطه‌ای دور از کرمانشاه و جایی که کمتر کسی از نزدیک آن شرایط زلزله زدگان را دیده باشد. گویا آقای روحانی فراموش کرده که تاریخ بیانگر بسیاری از مسائل خواهد بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.