• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

نباید شائبه ایجاد شود که دولت عامدانه موجبات چاپ مجدد یالثارات را فراهم کرده است

  • کد خبر : 3761
  • 03 مهر 1395 - 18:51
نباید شائبه ایجاد شود که دولت عامدانه موجبات چاپ مجدد یالثارات را فراهم کرده است

متن کامل این نامه به شرح ذیل است: بسمه تعالی جناب آقای دکتر علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با سلام و ادب و احترام از آنجا که سال هاست روحیه ی مطالبه گری ما با قانون و نظم عجین شده است باید هرگونه کنش و واکنشی در چهاچوب قانون بوده و در […]

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و ادب و احترام

از آنجا که سال هاست روحیه ی مطالبه گری ما با قانون و نظم عجین شده است باید هرگونه کنش و واکنشی در چهاچوب قانون بوده و در انطباق کامل با اخلاق و ادب اسلامی هدایت گر مجموعه های فرهنگی کشور باشد .

بنابراین هرگونه اظهارنظر و اقدامی که با شکستن مرزهای ادب و اخلاق اسلامی موجبات انحراف اذهان عمومی از اصل مسئله را فراهم کند و یا حیثیت افراد را به مانند اقدامات اخیر یکی از نشریات کشور نشانه بگیرد محکوم است .

ما معتقدیم تنها کارکرد اقدامات رسانه ای عجولانه و برآمده از غریضه و احساسات ، ایجاد بدبینی نسبت به جریان مومن فرهنگی کشور خواهد بود . جریانی که همواره مودبانه ، مشفقانه و با گزاره های عقلانی از ارزش های دینی و ملی دفاع کرده و تولید ارزشمند ترین آثار سینمای ایران را در کارنامه دارد.

از حضرت عالی و همکارانتان و هیات ناظر بر مطبوعات  می خواهیم که با پایان دادن به رویکرد سوال برانگیز فعلی مطابق وظایف قانونی خود عمل کنید. در حال حاضر این ذهنیت ایجاد شده است که   دولت محترم چندان از انتشار مطالبی از این دست متضرر نشده بلکه از تداوم آن بهره برداری سیاسی می کند . بدیهی است  در شرایط فعلی که دولت توان پاسخگویی به توده های مردم در مورد انبوهی از وعده های عمل نشده و وضعیت نامساعد اقتصادی را ندارد ، انتشار مطالبی از این دست را ممکن است فرصتی برای انحراف اذهان عمومی و از سویی کسب محبویبت در میان هنرمندان و در نهایت مظلوم نمایی به بهانه ی ناتوانی در برخورد با نشریات جریان رقیب تلقی کند .نباید خدای ناکرده این شائبه ایجاد شود که دولت محترم عامدانه با انتخاب مسیر متفاوتی برای رسیدگی به پرونده ی نشریه ی یالثارات موجبات چاپ مجدد آن را فراهم کرده است . گرچه علاوه بر دولت ، سایر نهادها نیز باید برای حفظ جایگاه نظام اسلامی و حراست از حیثیت افراد وارد عمل شوند .

در پایان یادآور می شویم که جریان مومن انقلابی کشور پشتیبان تولیدات باکیفیت و ارزشمند بوده و ضمن نقد تولیدات ضعیف جشنواره پسند ابزاری جز بیان مودبانه ی نظرات خود ندارد .

والسلام و علی من اتبع الهدی

 

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.