• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
محمد هاشمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پیش از خطبه های نمازجمعه شهرستان تویسرکان:

ناکارآمدی مسئولین را به پای ناکارآمدی نظام اسلامی نگذاریم.

  • کد خبر : 8885
  • 27 بهمن 1396 - 15:29
ناکارآمدی مسئولین را به پای ناکارآمدی نظام اسلامی نگذاریم.

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین والصلاه والسلام علی سیدنا و نبینا ابا القاسم المصطفی محمد و علی اله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیما بقیه الله الرضیین. عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت تمامی نماز گزارن عزیز، خواهران وبرادران گرامی ، مردم مومن و ولایت مدار تویسرکان. ضمن تقدیر وتشکر از مسئولین […]

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد الله رب العالمین والصلاه والسلام علی سیدنا و نبینا ابا القاسم المصطفی محمد و علی اله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیما بقیه الله الرضیین.
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت تمامی نماز گزارن عزیز، خواهران وبرادران گرامی ، مردم مومن و ولایت مدار تویسرکان.
ضمن تقدیر وتشکر از مسئولین ستاد نماز جمعه و امام جمعه محترم خداوند را شاکرم که فرصتی در اختیار بنده قرار داده شد تا به عنوان نماینده خیل دانشجویان انقلابی بین شما عزیزان حضور داشته باشم و دغدغه های شما مردم ونظام را در برابر برخی مسئولین بیان کنم.
بنده محمد هاشمی هستم دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان.
به فراخور ایامی که گذشت ، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، قصد دارم حول موضوع انقلاب اسلامی ، اهداف .و دستاورد ها و باید ها و نباید های ان سخنانی را عرض نمایم.
خب ؛ انقلاب اسلامی به مدد خداوند متعال و حضرت ولی عصر (عج) و پشتیبانی شما مردم با ضمانت خون شهدا و رهبری امام (ره) به پیروزی رسید؛ قرار شد به مدد حکومت اسلامی یک سری اهداف و یک سری کار ها دنبال شود و به درستی هم که اینچنین شد و به دستاورد های بسیاری در عرصه های مختلف رسیدیم ؛ همچنین قرار شد یک سری کار ها انجام نشود ولی
متاسفانه دیدیم و می بینیم که بعضا توسط مسئولین انجام شده و می شود، و این از نباید های انقلاب اسلامی است که سخنان بنده بیشتر در این موضوع می باشد.
البته برای قضاوت منصفانه بد نیست که این نکته را به خودم و به هم سن و سال های خودم عرض کنم که انقلاب اسلامی موانع اصلاحات را در این مملکت برداشت نه اینکه اصلاح کرد ، و این اهمیت نقش مردم را در بعد از انقلاب نشان می دهد . این را عرض کردم که ما نسل جوان توقعات خود از انقلاب اسلامی را منصفانه خواستار باشیم؛ اصلا اینکه مقام معظم رهبری سیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را در پنج مرحله بیان نمودن خود نشان از این است که در این راه نقص ها و نقاط ضعفی هست و همه ما وظیفه داریم با پیروی از ولایت و با روحیه و نگاه انقلابی راه و روش مطلوب را برگزینیم.
از جمله اهداف انقلاب که اکنون به عنوان دستاورد باید از ان نام برد را با طور خلاصه در زمینه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی خدمت شما عرض میکنم:
در حوزه فرهنگی: به وجود آمدن محیط مناسب جهت رشد فضائل اخلاقی ،زدودن مظاهر فساد درجامعه، افزایش امنیت اجتماعی، اموزش همگانی، بسط و گسترش تفکر دینی و … می توان نام برد
در حوزه سیاسی: ریشه کنی استعمار و استبداد در کشور ، استقرار نطام اسلامی ، به نمایش گذاشتن الگوی نوین مردم سالاری ،پیوند دین وسیاست، شکست هیمنه استکبار، افزایش اعتماد به نفس ملت های آزادی خواه در سراسر جهان، ایجاد امواج اسلام خواهی و از همه مهم تر ابداع و گسترش تفکر مقاومت که اثار ارزشمند ان را در چند ماه اخیر در منطقه شواهد بودیم و می بینیم که در عرصه بین الملل برای ما چگونه اقتدار آفرین است و همچنین پیشرفت روز افزون در حوزه تسلیحات نظامی (ساخت موشک) که برخلاف رژیم گذشته کاملا متکی بر توان داخلی است و این خود یعنی ضریب اقتدار چند برابر.
در حوزه اقتصادی:افزایش صادرات غیر نفتی ، توجه گسترده به مناطق محروم ، رشد صنایع هوا و فضا ، توسعه خای ارتباطاطی مثل راه ها ، راه اهن ها و … ، ساخت بنادر ، سد سازی ها ، ساخت نیروگاه ها و پالایشگاه های نفتی و دستیابی به فناوری های روز دنیا(نانو و هسته ای)، البته در حوزه اقتصادی انطور که باید درخور شان جمهوری اسلامی کار نشده چرا که در نگاه بعضی
مسئولین به توسعه ی اقتصادی نوعی انحراف از نگاه اسلامی به نگاه لیبرال به وجود امد و ما شاهد نگاه لیبرال در حوزه اقتصادی بودیم که افت های در زمینه های مختلف برای کشور داشت که در ادامه اشاره میکنیم.
اما سخن بنده با نباید ها است ، ان کار هایی که قرار بود انجام نشود ولی می بینیم که توسط عده ای از اقایون انجام می شود.
سخن از چپاول هایی است که عده ای از بیت المال انجام می دهند سخن از فساد های مالی است ، سخن از رفاه طلبی ها و اشراف گری ها در بین بعضی از مسئولین است که همچون موریانه در حال سست کردن بنیان نظام اسلامی است، سخن از ضعف و
کمکاری در برپایی عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد ها و تبعیض ها است ، سخن از جایگزینی شدن نگاه لیبرال و غرب زده به جای نگاه مکتبی و انقلابی در حوزه های مختلف هست و اینها هیچ کدام در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.
اما مخاطب این نباید ها کیست ؟؟
برای اینکه این دسته از مسئولین مشخص ترشوند، مسئولین وسیاسیون را در دایره انقلاب از ابتدا تا الان به سه دسته می توان تقسیم نمود:
دسته اول کسانی هستند که از همان اپتدا و بعضا به مرور از قطار انقلاب پیاده شدند و به قافله دشمنان این مردم پیوستند.
دسته دوم کسانی هستند که در خط انقلاب یعنی خط امام و

رهبری بودند و هستند و راه خود را به شدت و با قوت ادامه می دهند و به حمد الله قاطبه مسئولین مملکت را این مدیران خدوم تشکیل می دهند.
اما این دو گروه مخاطب ما نیستند راه اینها روشن است.
دسته سوم که نوک پیکان هم به سوی انها است کسانی هستند که با فاصله گرفتن از خط انقلاب دچار غرب زدگی شدند همان کسانی که با تردید در نگاه انقلابی دچار آفت رفاه طلبی و اشرافی گری شدند و به مرور اعتماد به نفس ملی خود را در برابر استکبار از دست داند و با قرائت های کودکانه و غیر متخصصانه از دین به آبروی نظام اسلامی خدشه وارد کردند تا جای که دیدیم وقیحانه از مذاکره ی با داعش هم دم زدند و یا با ندید گرفتن خون شهدا که یک وجب از خاک این مملکت را به بیگانه ندادند سخن از واگذاری یکی از جزایر سه گانه کردندبرای درآمد بیشتر و این یعنی همان نداشتن نگاه انقلابی و مرعوب شدن در برابر استعمار و استکبار شما فکر میکنید درطول تاریخ چگونه قسمت هایی ازاین مملکت جدا شده است ،با همین نگاه ها
بنده چند مورد از این نباید های این آقایون را عرض میکنم.
مسئله اول: مسئله رفاه طلبی ها و اشرافی گری ها می باشد ، همانی که پیر جماران از ابتدای نهضت با به کار بردن دوگانگی های مختلفی همچون کاخ نشین و کوخ نشین آن را گوشزد فرمود و با بیان تعبیر هایی گویا این بلا را در بین بعضی از آقایون پیش بینی می کردند ، ایشان می فرمایند: در ان روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد ان روز است که باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم و یا مقام معظم رهبری طی این چند سال بار ها این مسئله را گوشزد فرمودند و این رفاه طلبی ها را منجر به لبریز شدن ان بین مردم و رواج مصرف گرای دانستند چرا که در نگاه اسلامی ، این رفاه طلبی ها باعث می شود که مسئولین به مرور از طبقات جامعه بیخبر شده و فاصله بگیرند و در مقابل با طبقه مرفه جامعه دم خور شوند و تنها مشکلات این طبقه از جامعه را ببینند و برنامه ها ی حکومتی را بر اساس مشکلات این طبقه تدوین کنند.
مردم عزیز بدانید که این انقلاب را نه کودتاه ، نه جنگ ، نه تحریم ، نه تروریسم و نه استکبار جهانی هیچ کدام نمیتوانند از راه خود باز دارد مگر این رفاه طلبی ها و روحیه های اشرافی گری که بین برخی از ای آقایون دیده می شود که تنها پاشنه آشیل این انقلاب و این نظام همین است.
و همین ها است که بذر بی اعتمادی را در جامعه می پراکند و مردم را آزرده خاطر می کند:
مردم وقتی این روحیه های رفاه طلبی را در مسئولین می بینند
وقتی فساد های اقتصادی مسئولین و افراد منتسب به مسئولین را می بینند مردم وقتی زندگی های اشرافی برخی مسولین را میبینند
مردم وقتی می بینند که بهارستان نشینان با حقوق ۱۰ – ۱۵ ملیونی از پایین بودن ان دم می زنند ولی وقتی کارگران زحمت
کش حقوق به تاخیر افتاده خود را طلب می کنند ، مورد جسارت برخی از این آقایون قرار میگیرند معلوم است که بی اعتماد می شوند.
در آستانه پنجمین دهه از عمر انقلاب اسلامی لزوم بازگشت به خط امام را به این آقایون گوشزد می کنیم، از خط امام فاصله گرفته اید خیلی هم فاصله گرفته اید.
مسئله بعدی مسئله عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض ها، این آرمان مهم انقلاب اسلامی که در بر گیرنده ی سایر ارزش ها و آرمان های انقلاب است ، آرمان عدالت اجتماعی که مقام معظم رهبری مشروعیت مسئولین و نظام را وابسته ی به این آرمان دانستند و این نشان می دهد که عدالت اجتماعی در نگاه ایشان و انتظار ایشان از مسئولین ذی ربط چقدر زیاد است .
اما خب؛ مسئولین هر سه قوه در بحث عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد ها و تبعیض ها عملکردی درخور شان جمهوری اسلامی نداشتند.
خب ما در بحث اختلاس ها ، معوقات بانکی، حقوق های نجومی که البته تعبیر حقوق نجومی غلط است ، کدام حق!!!! چپاول های از بیت المال هیچ گزارش شفافی ندیدیم و این مردم را بیشتر ازرده خاطر و بی اعتماد می کند.
برای افشاندن بذر امید و از بین بردن بذر بی اعتما دی در جامعه کافی است عده ای از این مفسدان را در رسانه معرفی کنید.
یا در خیابان ها یا در همین تریبون های نماز جمعه در مقابل دیدگان مردم شلاق بزنید و انگ ننگ بر پیشانی آنها بچسپانید ان وقت است که خواهید دید چه شور و شعفی بین مردم نمودار می شود.
این ها را به مردم معرفی کنید تا مردم اینهارا بشناسند و فردا فرزندانشان را به عنوان نماینده خود به مجلس نفرستند تا اینکه انجا هم به جای دفاع از حقوق مردم از حق خانوادگی خود از انقلاب دم بزنند و خود را سهام دار انقلاب بدانند.
البته باید منصف بود و عملکرد قوه قضایه را تحت تاثیر فضا سازی های رسانه ای که این امتیاز طلبان ایجاد می کنند برسی
نکنیم، البته نقاط ضعف و کم کاری های غیر قابل انکاری در قوه قضاییه هست که با ید اصلاح شود مثلا عدم افشای نام مفسدین از سوی دستگاه قضاییه باعث شده که این امتیاز طلبان جسارت پیدا کرده و یک حاشیه امن برای خود قائل شوند.
مسئله بعدی : مشکلات اقتصادی است که به تعبیر رهبر انقلاب همچون زخمی است که فقط با نگاه انقلاب و خدمت بدون چشم داشت قابل درمان است، لکن می بینیم که این فساد ها تبعیض ها همچون نمکی این زخم را جان گداز تر میکند.
بیکاری، فقر، قاچاق کالا ، معوقات بانک، واردات بی رویه و… همه مشکلاتی است هستند که مردم با ان مواجه اند مسئولین محترم ،دیگر باید متوجه شده باشند که تنها نسخه درمان بخش نسخه اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید موئکد مقام معظم رهبری می باشد ، نسخه ای که تکیه به توان داخلی و نگاهی به طرفیت های داخلی در ان شاه بیت می باشد نسخه ای که تنها مدیریت انقلابی و نگاه مکتبی می طلبد همچون عرصه هایی چون صنعت موشک عرصه های علمی و… باشد که در پایان سال مسئولین محترم در پشت همین تریبون های نماز جمعه به مردم گزارش بدهند که چه کرده اند.
اما مخل این اقتصاد مقاومتی چیست؟ این است ،که تمام گره گشایی ها را در خارج از کشور بدانیم ، این است که حتی آب خوردن را در دست بیگانگان بدانیم؛ به قول شاعر آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم.
در این زمینه به قصه ی پر غصه ی برجام اشاره میکنم که همه شما میدانید که در برابر هزینه های سنگینی که پرداخت کردیم هیچ آورده ای به دست نیاوردیم، خیلی مودبانه صفر تا صد تعهد ها را یک طرفه انجام دادیم به امید اینکه امضای کری تضمین است و نتیجه این شد که می بینیم.
مسئولین رده های مختلف مشکلات را جدی بگیرند مردم گله مندند ، به حق هم گله مندند، مطالبات به حق مردم را فراموش نکنند:
اینکه هر روز بیایم و با ایجاد حواشی اذهان را منحرف کنیم جواب نمی دهد و مردم بیشتر شاکی می شوند، اینکه در روز ۲۲ بهمن ، روزی که مردم با حضور پرشور خود عرق وارادت خود به نظام اسامی را نشان می دهند و ما به عنوان مسئول ارشد کشور دم از رفراندوم بزنیم خود نشان از ضعف در عملکرد دولت است ،اصلا سوال این است که رفراندوم از چی؟! رفراندوم از این حضور با عظمت تر می خواهید؟ از کدام بنبست صحبت می کنید که برای برداشتن آن نیاز به رفراندوم باشد ؟ نظام به بن بست رسیده یا اینکه ایده ها ی دولت شما که دستاورد های عظیم کشور را هزینه آن کردید؟؟
نکته ای که مهم دیدم که به ان اشاره کنم مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، این اصل مهم اسلامی که ضامن سلامت فکر و منشا اصلاح در جامعه و جلوگیری از انحرافات است متاسفانه ان طور که باید برای روشن کردن این اصل در جامعه اقدامات مناسبی انجام نشده است در این زمینه از حوزویان ، علما و ائمه جمعه مطالبه میکنیم که در این حوزه بیشتر فعالیت کنند و کوتاهی نکنند.
انچه از سخنان خود می خواهم نتیجه بگیرم این است که بین حاکمیت که همان نظام جمهوری اسلامی و گفتمان ناب انقلاب اسلامی است با حکومت ها و دولت هایی که رفت و امد می کنند تفاوت قائل شویم،ناکارامدی مسئولین را به پای ناکارامدی نظام اسلامی نگذاریم، کمبود ها و ضعف در مدیریت ها را به پای نظام اسلامی نگذاریم، به خصوص توجه داشته باشیم تحت تاثیر رسانه های معاند که با تمام توان سعی در غبار آلود کردن فضا و ناکارامد نشان دادن نظام دارن قرار نگیریم.
اما مشکلات شهرستان:
آسیب های اجتماعی از قبیل بی کاری، فقر ، اعتیاد و ناامیدی اگر به موقع شناسایی و کنترل نشود جامعه ار به تباهی می کشاند لذا از مسئولین محترم استانی و شهرستانی تقاضا میکنم که در جهت رفع این بلایا و حمایت از جوانان با بستر سازی های مناسب در جهت حل این مشکلات برایند.
تویسرکان از دو ظرفیت بسیار خوب بهرمند است یکی کشاورزی که عنایت مسئولان به این بخش بخصوص در حوزه آبیاری و صنعت کشاورزی میتواند به رشد شهرستان کمک شایانی کند.
مزیت بعدی صنعت مبل و منبد در این شهرستان می باشد که با برنامه ریزی های مسئولین می تواند به قطب مبل و منبد در کشور تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.