• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ناکارآمدی دولت به جایی رسیده که به توهین‌کنندگان نظام هدیه می‌‌‌دهد!

  • کد خبر : 4006
  • 26 مهر 1395 - 12:41
ناکارآمدی دولت به جایی رسیده که به توهین‌کنندگان نظام هدیه می‌‌‌دهد!

سعید توانا راد، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،‌ با اشاره به اینکه این روزها و در عصر پسابرجام شاهد بن مایه و ریشه‌ حقیقی دیپلماسی دولت یازدهم هستیم، گفت: برجام با تمام نقص‌ها و خطراتش برای امنیّت ملّی و حاکمیّت کشور، یک وجه متمایز و کاملاً […]

سعید توانا راد، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،‌ با اشاره به اینکه این روزها و در عصر پسابرجام شاهد بن مایه و ریشه‌ حقیقی دیپلماسی دولت یازدهم هستیم، گفت: برجام با تمام نقص‌ها و خطراتش برای امنیّت ملّی و حاکمیّت کشور، یک وجه متمایز و کاملاً مثبت دارد که آن رشد سیاسی مردم است.

 

وی تصریح کرد:  امروز دیگر مردم ما به راحتی سال‌های گذشته حرف‌های جذّاب و خالی از صداقت را باور نمی‌کنند. مردم دریافته‌اند که جمهوری اسلامی هرگز دشمنی را دامن نزده بلکه این آمریکاست که به دشمنی دامن می‌زند. امروز مردم ما فهمیده‌اند که راهی جز “مقاومت” وجود ندارد. راهی جز راه شهدا در عرصه‌ی اقتصادی و در عرصه‌ی سیاسی و اعتقادی نداریم.

 

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بابیان اینکه مردم ما امروز به ناکارآمدی، ضعف و حقارت دیپلماتیک که حتّی بعضاً در مواردی مانند واگذاری بندر چابهار به هندی‌ها و دادن امتیاز پخت غذای قطارها به اتریشی‌ها ما را به دوران پیش از قاجار بازگردانده، «نه» می‌گویند، گفت: مردم ما به رکود و دروغ و فساد و فیش نجومی و… نه می‌گویند. این بزرگترین و شاید بتوان گفت تنها نکته‌ مثبت برجام است. این تنها گشایش برجام است، که البتّه روز به روز هم بر عمق آن افزوده می‌شود.

 

وی افزود: ناکارآمدی سیاسی و دیپلماتیک امروز دستگاه سیاست خارجی به حدّی رسیده که در قبال توهین وندی شرمن به امّت بزرگ ایران، به وی هدیه می‌دهند و گویا از او تشکّر هم می‌کنند! این کار مانند آن است که کسی مغرورانه جلوی جمع سیلی محکمی به تو بزند و تو هم مشتاقانه صورتت را آن طرف کنی و بگویید خیلی ممنون. لطف کردید. یکی هم این‌طرف بزنید.

 

توانا راد با بیان اینکه، این که مسئولان سیاست خارجی ما در مجلس شورای اسلامی سر نمایندگان ملت فریاد بکشند و ترش‌رویی کنند و در قبال دشمن، لبخند بزنند، مصداق کاملاً عکس اشدّاء علی الکفّار، رحماء بینهم است، ادامه داد:‌ هم‌چنین ناکارآمدی اقتصادی دولت هم بر مردم اثبات شده است. بیش از سه سال از وعده‌ صد روزهی رئیس جمهور محترم می‌گذرد، امّا نرخ بالای رکود، بیکاری و همچنین افزایش ضریب جینی که موجب بیشترشدن شکاف طبقاتی جامعه شده، مردم را از وعده‌های گشایش اقتصادی دولت در پسابرجام ناامید کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مردم ما خواهان عدالت اجتماعی و اقتصادی، مبارزه‌ی جدی با فساد و پیشرفت درون‌زا هستند، چرا که مدّت زیادی است که توسعه‌گرایان را آزموده‌اند و عمیقاً متوجّه شده‌اند که آزموده را آزمودن، خطاست!

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. واقعا علت این همه سکون در مقابل اقدامات سخیفانه و ننگین دولت وغرب زده حتی از جانب علما و بزرگان و کسانی که اداعای انقلابی گری دارند چیست ایا نباید اقدام عملی در اینخصوص صورت گیرد خدا میداند که چه قدر قلب ما شکسته و دلمرده شده است کجایند چمران ها و بهشتی ها و مطهری ها کجایند سرداران شهید دفاع مقدس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.