• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوری چابهار به وزیر ارشاد

  • کد خبر : 3588
  • 07 شهریور 1395 - 22:33
نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوری چابهار به وزیر ارشاد

متن این نامه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سلام علیکم نظر به اظهارات جنابعالی پیرو برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت در شهر مشهد مقدس نکاتی را لازم به ذکر می دانم: با توجه به شرایط کنونی کشور دور از انتظار نیست که مسوولین […]

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم
نظر به اظهارات جنابعالی پیرو برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت در شهر مشهد مقدس نکاتی را لازم به ذکر می دانم:

با توجه به شرایط کنونی کشور دور از انتظار نیست که مسوولین کشوری و لشکری بیش از پیش به حواشی حادث در اجتماع روی خوش نشان دهند و با دامن زدن به آن ها قصد تغییر مسیر افکار عمومی از متن به حاشیه را داشته باشند.

یک سال از عمر دولت اعتدال باقی مانده است و با توجه به سردرگمی حتی در دولتمردان، زمان خریدن و پر کردن تیترهای مطبوعات از مطالبی که از حیث اهمیت در اولویت های پایانی قرار دارند در نگاه دولتمردان امری مطلوب است چرا که زمان باقی مانده تا پایان عمر دولت را باید با موضوعاتی غیر از عهدشکنی طرف غربی و ملموس نبودن برجام در روند معیشتی مردم به پیش برد.

کنسرت هایی که اخیرا با حواشی رو به رو می شوند و از طرفی یکی از مسوولین محترم ان را فرآیندی برای پیشگیری از بیماری ایدز می داند! در درجه ی چندم اهمیت کشور هستند ؟

در دیدار اخیر رهبر با مسوولین دولتی در روز دوم هفته دولت، رهبری با تعیین اولویت موضوعات اقتصادی را در جایگاه اول اهمیت قرار دادند و در چند سال اخیر همواره بر بهبود وضعیت معیشتی مردم تاکید داشته اند.

آقای علی جنتی
ایران پیش از آن که به کنسرت های موسیقی نیاز داشته باشد به  آموزش در خصوص حمایت از تولید ملی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی نیاز دارد، به فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از منابع کشور و نهادینه کردن فرهنگ استکبار ستیزی و تکیه بر توان داخلی نیاز دارد، به مقابله ی جدی با تهاجم همه گانه در فضای مجازی علیه جوانان ایران نیاز دارد.

در روزگاری که اغلب هنرمندان روشنفکر نما در لاک خود فرو رفته و تنها دغدغه شان تغییر حکم فقهی سگ و خوک است آیا اولویت کشور در بخش فرهنگی کنسرت های موسیقی است ؟

در سطح فرهنگی کشور چگونه است که صدای هیچ کارگردان یا مستند سازی در حمایت از آرمان های انقلاب به گوش نمی رسد ؟

در صحبت های اخیر خود به خواست مردم در خصوص برگزاری کنسرت اشاره کرده اید؛ در دفعات قبل هم در موضوعاتی مثل زبان انگلیسی از زبان رییس جمهور چنین سخنان کثرت گرایانه ای را شنیده بودیم و حال از زبان شما در زمینه کنسرت های موسیقی چنین نظراتی را مشاهده می کنیم.

غوغا و سر وصدای گروه های اندکی در قبال کنسرت های موسیقی و همچنین موضوعات مشابهی همچون برداشتن فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی و ماجرای همیشه چالش برانگیز گشت ارشاد و … نمی تواند صدای اکثریت مردم ایران باشد بلکه تنها بهانه هایی زاییده ی ذهن روشنفکر نماهای داخلی است.

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد
هرگز نمی توان خدمات انقلابی و روشنگرایانه ی نماینده ی ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی، را نادیده گرفت. ایشان همواره با پیروی از مقام معظم رهبری در جهت تبیین سخنان ایشان در جامعه تلاش کرده اند.

ایشان معتقدند مشهد مقدس به عنوان یک جایگاه زیارتی و زمینی متبرک به نام امام هشتم شیعیان است و نه تنها مشهد بلکه تمام استان خراسان رضوی حریم مطهر این حرم محسوب می گردد و برگزاری مراسماتی این چنین در شأن جایگاه معنوی این استان نیست.

باید توجه داشته باشیم حریم مطهر امام رضا(ع) به عنوان یک مکان زیارتی و نه مکانی تفریحی در قالب گردشگری و جذب سرمایه و مجتمع های تجاری شناخته شود.

در پایان از خداوند متعال ، برای خودم و شما درخواست می کنم تا توفیق حرکت در مسیر انقلاب را به ما عنایت بفرماید.

و من الله التوفیق

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.