• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

منظور از «آتش به اختیار» رفتارهای غلط و خارج از چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی نیست/ مشکل اساسی رکود و بیکاری است نه این حواشی

  • کد خبر : 6462
  • 29 خرداد 1396 - 20:44
منظور از «آتش به اختیار» رفتارهای غلط و خارج از چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی نیست/ مشکل اساسی رکود و بیکاری است نه این حواشی

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری دانشجویان مستقل»؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون حواشی نماز جمعه تهران بیانیه‌ای صادر نمود. در قسمتی از این بیانیه تاکید شده است: آنچه رهبر انقلاب به عنوان «آتش به اختیار» به جوانان انقلابی فرمان دادند، فعالیت های خودجوش جهادی و فرهنگی در مسیر انقلاب اسلامی است و این فرمان […]

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری دانشجویان مستقل»؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون حواشی نماز جمعه تهران بیانیه‌ای صادر نمود. در قسمتی از این بیانیه تاکید شده است: آنچه رهبر انقلاب به عنوان «آتش به اختیار» به جوانان انقلابی فرمان دادند، فعالیت های خودجوش جهادی و فرهنگی در مسیر انقلاب اسلامی است و این فرمان نباید توسط جریانی کوچک و سطحی‌نگر به یک سری رفتارهای غلط و خارج از چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی منجر شود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در مسیر انقلاب و انقلابی‌گری، شناخت و اصلی- فرعی نمودن مسائل، یکی از مهم ترین بخش‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی نهادها و تشکل های انقلابی است، به طوری که همواره به عنوان یک اصل مهم از آن یاد می شود.

نظر به حواشی اخیر نماز جمعه تهران، که عده ای نابخرد با سواستفاده از عناوین «دانشجویان» و «حزب الله» آن را رقم زده اند و جریان معاند انقلاب نیز بر روی آن موج سواری می کند، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، در راستای سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان و در چهارچوب عقلانیت انقلابی، اینگونه رفتارهای غلط را تقبیح کرده و فرمایش امام عظیم الشان را یادآوری می‌کند که فرمود: افراط گرایی متحجرین و تفریط گرایی متجددین به مثابه دو لبه یک قیچی عمل می کنند که به اسلام ناب و اسلام راستین ضربه می زنند.

آنچه رهبر انقلاب به عنوان «آتش به اختیار» به جوانان انقلابی فرمان دادند، فعالیت های خودجوش جهادی و فرهنگی در مسیر انقلاب اسلامی است و این فرمان نباید توسط جریانی کوچک و سطحی‌نگر به یک سری رفتارهای غلط و خارج از چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی منجر شود.

این اتحادیه دانشجویی همچنین بیان می‌دارد که «دانشجویان انقلابی» لقبی است مقدس، که در دل خود دلبستگی به انقلاب، فداکاری برای انقلاب را به همراه رفتار عقلانی و متفکرانه به همراه دارد، چرا که انقلابی واقعی برای انقلاب هزینه درست نمی کند.

در پایان خطاب به مردم اعلام می کنیم که حاشیه‌سازی‌های اخیر در مسائل نه چندان مهم، شگرد رسانه‌های معاند برای از یاد بردن مسائل اصلی و دور کردن اذهان ملت شریف ایران از موضوعات اساسی است. مشکلات بزرگ ایران اسلامی مانند رکود و بیکاری و یا فساد اقتصادی که پیکان ناکارآمدی را امروز متوجه اصل نظام اسلامی کرده، به عنوان الویت‌های اصلی جنبش دانشجویی کمافسابق در اولویت پیگیری است و این‌گونه جوسازی ها مانع یا عامل انحراف حرکت جنبش دانشجویی نخواهد شد.

والسلام علی من اتبع الهدی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.