• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13
دانیال داوودی:

معتقدیم که آزاداندیشی را باید در مقیاس افراد به یک خلق تبدیل کنیم

  • کد خبر : 3605
  • 08 شهریور 1395 - 14:00
معتقدیم که آزاداندیشی را باید در مقیاس افراد به یک خلق تبدیل کنیم

دانیال داوودی دبیر آموزش این اتحادیه دانشجویی در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره رونمایی از  کتاب «گام به گام اندیشه» گفت: ما در اتحادیه به آزاداندیشی به عنوان یک تاکتیک، نگاه نمی کنیم، بلکه به عنوان یک حقیقت ضروری برای رسیدن به کمال به مقوله ی آزاداندیشی نگاه می کنیم. وی ادامه داد: […]

دانیال داوودی دبیر آموزش این اتحادیه دانشجویی در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره رونمایی از  کتاب «گام به گام اندیشه» گفت: ما در اتحادیه به آزاداندیشی به عنوان یک تاکتیک، نگاه نمی کنیم، بلکه به عنوان یک حقیقت ضروری برای رسیدن به کمال به مقوله ی آزاداندیشی نگاه می کنیم.

وی ادامه داد: به این دلیل که معتقدیم، انقلاب اسلامی آمده است تا تمدن اسلامی بسازد و تمدن اسلامی تحققش ممکن نیست، مگر با هدایت تک تک انسان ها و اگر بخواهیم، به هدایت برسیم، لازم است که انسان ها مختار باشند تا راه درست خود را انتخاب کنند و شرایط انتخاب درست، مهیا باشد، لذا معتقدیم که آزاداندیشی را باید در مقیاس افراد به یک خلق تبدیل کنیم و در مقیاس اجتماع به یک فرهنگ، تا ما بتوانیم به هدفی که انقلاب اسلامی دارد برسیم.

داوودی در ادامه افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل کمیته ای تشکیل داده به اسم آزاد اندیشی و متشکل از دوستانی است که در این زمینه دغدغه و مطالعه دارند. بعضی از دوستان از دانشجویان ارشد هستند و پایان نامه هایشان با این موضوع است. از حاصل تلاش های این کمیته یک مجموعه ای بسیار جامع آماده شده که حاصل مطالعات و پژوهش های چندساله، هم اندیشی با اساتید برجسته کشور و صاحب نظران بوده و در یک حلقه بحث و گفت و گو در انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج شکل گرفته است.

این فعال دانشجویی به بیان این مطلب که “همان طور که می دانید مکاتب مهم دنیا هم از حلقه های فکری کوچک که مطالعه مبنای کار باشد، شکل گرفتند و تحولی بنیادی را ایجاد کردند”؛ تصریح کرد: حقیقت امر این است که کتاب تهیه شده کپی از مطالب گذشته نیست، اگر مطلب سطحی می بینند حتما به ما برسانند. امروز میخواهیم از یک عنصر کوچک حاصل مطالعات بزرگ رونمایی کنیم. این کتاب به فراخور نیاز ما در اتحادیه مستقل، برای دوستان ما در دفاتر مختلف نوشته شده و نهایت تحقیقات بچه ها نیست بلکه ابتدای کار است. خیلی خوشحالیم، که در این زمینه گامی برداشته شده و با شور کمیته آزاداندیشی امیدواریم دنبال شود و در سالهای آینده خروجی های قوی تر و عمیق تر داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.