• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

قدرت آمریکا رو به افول است

  • کد خبر : 449
  • 31 مرداد 1394 - 9:07
قدرت آمریکا رو به افول است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ در ابتدای این همایش سفیر ونزوئلا اولین کسی بود که در این میزگرد صحبت کرد.   آمه نوتپ زامبرانو؛ سفیر ونزئولا در ایران: استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است آمه نوتپ زامبرانو؛ سفیر ونزئولا در ایران یکی از سخنرانان اصلی همایش “همه علیه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ در ابتدای این همایش سفیر ونزوئلا اولین کسی بود که در این میزگرد صحبت کرد.

  آمه نوتپ زامبرانو؛ سفیر ونزئولا در ایران: استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است

همایش استکبار ستیزی

آمه نوتپ زامبرانو؛ سفیر ونزئولا در ایران یکی از سخنرانان اصلی همایش “همه علیه استکبار” در دانشگاه تهران بود که بر ادامه مسیر مبارزه با استکبار تاکید کرد و گفت: استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است.

سفیر ونزوئلا با حضور در این همایش گفت: خیلی خوشحالم در عصری درباره ضد استعمار حرف می زنیم و در خدمت شما هستم که در سال پیش سازمانی تحت عنوان اتحادیه بلواری آمریکای لاتین تشکیل داده ایم که برخی از اهداف در نظر گرفته ضد استعماری آن محقق و برخی دیگر در حال محقق شدن هستند.

وی ادامه داد: از طریق این اجلاس تلاش کردیم تا جهان چند قطبی به وجود آوریم و آن را صرفا یک قطبی ندانیم جهانی که تمامی کشورها برای خود تصمیم گیرنده باشند را ایجاد کنیم از سوی دیگر این اتحادیه را با قطب های مختلف جهان و منطقه از جمله ایران تشکیل دادیم.

سفیر ونزوئلا گفت: کاری که هوگو چاوز پیش تر شروع کرده بود را می خواهیم ادامه دهیم که البته این امر مورد استقبال بسیاری از کشور قرار گرفت همچنین این امر موجب شد تا یک لینک مشترکی میان کشورهای ضد امپریالیسم صورت بگیرد.

وی افزود: این روند از ۱۵ سال پیش از طریق ونزوئلا و سفر به اقصی نقاط دنیا برای ایجاد یک اتحادیه قدرتمند انجام شد و تلاش کرد تا سیاست ها و راهکارهایی را ارائه دهد که بیشتر کشورها به ویژه ونزوئلا به کشورهای قدرتمند وابسته نباشند و روی پای خود بایستند همچنین این اتحادیه به دنبال آن بود تا پایگاه های نظامی آمریکا را از ونزوئلا جمع آوری کند؛ از سوی دیگر هدف این اتحادیه دفاع از یک نظام دموکراتیک در ونزوئلا بود.

وی در ابتدا گفت: آقای چاوز که ۱۵سال پیش به ایران سفر کرد شروع به تشکیل اتحاد با ایران کرد و همچنین سیاست های دوگانه امریکا را محکوم کرد.

وی افزود: همچنین شرایطی پیش آمد که در امریکای لاتین دیدگاه استکبارستیزی بوجود بیاید. ما هم رابطه سیاسی و اقتصادی را با ایران شروع کردیم و همچنین با سایر کشور های پیشرفته دنیا ارتباط گرفتیم و از این طریق پیشرفت کردیم و این در امریکای لاتین سابقه نداشته است.

سفیر ونزوئلا تصریح کرد: این مسئله باعث می شد که کشورها بتوانند از تمامیت ارزی خودشان دفاع کنند و از هر گونه تخریب اقتصادی جلوگیری نمایند از این رو یک پروسه استقلال سیاسی به همراه استقلال اقتصادی را ایجاد کرد.

سفیر ونزوئلا ادامه داد: این دیدگاه ها از دید امریکا خیلی خوشایند نبود و این یک دفاع از استقلال سیاسی از همسایگان ما شد. استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است. از جایی که فهمیدند به کشورهای امریکای لاتین جواب نمی‌دهد خواستند بصورت مخفی وارد شوند.

وی در ادامه افزود: ما همواره سیاست های دو گانه آمریکا را محکوم کرده ایم و این امر باعث شد که نگاه جدیدی نسبت به قدرت های سیاسی در منطقه آمریکای لاتین به وجود بیاوریم این دیدگاه باعث شد نگاه امپریالیستی که بیگانگان نسبت به کشور ما داشتند را عوض کنیم.

آمه نوتپ زامبرانو به کودتای سال ۲۰۰۲ علیه چاوز اشاره کرد گفت: همچنان که آمریکا در ونزئولا تلاش کرد با ایجاد کودتا حکومت های مردمی علیه استکبار را زمین بزند ما شاهد هستیم که در نقاط مختلف دنیا در همه زمان ها این کار را کرده است و امروز در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ما در میهمان شما دانشجویانی هستیم که کشور خودتان هم در آن زمان طعم همین دست اندازی و کودتا را که بانی اصلی اش آمریکا بود را چشیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا خواهان آن است که پروسه های استقلال طلبانه کشورهای آمریکای لاتین را پایان دهد و ما نیز در تلاش هستیم تا با کشورهای انقلابی اطراف مان علیه آن ایستادگی کنیم.

در پایان نیز وی صحبت های خود را با جمله ای از سیمون بولیوار به پایان رساند: از شما ملت های استکبار ستیز میخواهم اتحاد داشته باشید. کار شما غیر از مقدمه، یا اغاز استقلال نیست.

مشاور هوگو چاوز: ما به کشورهایی همچون ایران، روسیه و چین نگاه می کنیم

در ادامه همایش در ارتباط ویدئو کنفرانس با پروفسور پتراس از مشاوران هوگو چاوز وی چنین عنوان کرد که: انها به کشورهایی مثل ایران، روسیه و چین نگاه می کنند و می خواهند سیاست های تجاری را به نفع خودشان تعیین کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه امریکایی ها در حوزه نفت و محصولات کشاورزی موفق شدند و استفاده از همین عنوان با سقوط قیمت ها اقتصاد این کشورها اندکی اسیب پذیرکردند. پس واشنگتن تلاش کرد تا جایی که میتواند کشورها را مطیع خود کند.

ولادیمیر آندرس گنزالس کسادا؛ سفیر کوبا: ما از مبارزه با استکبار حمایت میکنیم

همایش استکبار ستیزی

دانشجویان عزیز دانشگاه؛
مدعوین محترم؛
و کلیه دوستان گرامی؛

برای من شرکت در این کنفرانس بین‌المللی تحت شعار “همه در برابر استکبار”، که در مکان معتبر دانشگاه تهران برگزار می شود، افتخار بزرگی است. از دعوت مدیران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه ایران و خانه آمریکا لاتین (HOLA) قدردانی میکنم.

کلمه استکبار مترادف با غرور، جسارت، خود‌پسندی و خود‌بینی است، کلماتی که مناسب توصیف امپریالیسم جهانی می‌باشد، که از ابتدای امر تا به امروز همان سیاست مجرمانه، توسعه‌طلبانه، درنده‌خویی و سیری‌ناپذیری در برابر ملت‌های مظلوم را گسترش داده است. بهترین پادزهری که همیشه بوده و خواهد بود، مبارزه انقلابی است.

به همین دلیل است که ما تحت هیچ شرایطی، به عنوان نمایندگان این ملت‌ها، دست از مبارزه علیه اسکتبار که شامل قدرت‌های غربی و در رأس آن ایالات متحده آمریکا می‌باشـد، بر نمی‌داریم. همچنین، باید همیشه عبارت تاریخی بیان شده در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۶۴ توسط فرمانده ارنستو چه گوارا را در نظر داشته باشیم: “‌نمی توان به امپریالیسم اعتماد کرد، اما این چیز کمی نیست؛ هیچ وقت”. این تفکر عاقلانه امروز بیش از هر زمان دیگر مصداق دارد، چرا که در واقعیت اربابان مغرور و از خود راضی امپراتوری هنوز هم خواب تصاحب جهانی را می‌بینند که در آن زندگی می کنیم. از جمله موارد موثق می‌توان به: سوریه، عراق، یمن، فلسطین، اوکراین و غیره اشاره نمود.

ما به تازگی شاهد دو رویداد مهم در عرصه بین‌المللی بودیم، که به جمهوری کوبا و جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌گردد، که الگوی اجتناب‌ناپذیری در تاریخ مدرن می‌باشند.

در مورد کوبا، در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴، رئیس جمهور رائول کاسترو روس و باراک اوباما، همتای آمریکایی وی، به طور همزمان برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین دو کشور را پس از بیش از ۵۰ سال وقفه، اعلام نمودند. این واقعه در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵، با بازگشایی سفارتخانه‌ها در واشنگتن و هاوانا صورت گرفت.

اوباما تأکید کرد که ایالات متحده در سیاست‌های تهاجمی و خصمانه خود علیه کوبا اشتباه کرده است، وی اذعان داشت که از آنجا که این اهداف و منافع مرتبط درخصوص کشور کوبا حفظ شده است، آنها را جهت دستیابی به آن اهداف، مجبور به تغییر استراتژی نموده است.

به نوبه خود، دولت کوبا روشن ساخته است که ایجاد روابط حسنه متقابل بین کوبا و ایالات متحده بایستی مبتنی بر احترام به استقلال، حاکمیت و شأن کوبا بوده، و هم‌چنین شامل عدم هر گونه تغییری در سیاست خارجی کوبا باشد.

در این فرایند، دو مرحله مجزا وجود دارد. اول ترمیم روابط دیپلماتیک بر اساس تطابق با کنوانسیون وین، که برای هر دو طرف امنیت از یک چالش بعدی را در پی خواهد داشت. دوم، عادی‌سازی روابط می‌باشد که طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین مرحله بوده به این دلیل که برای رسیدن به این امر بایستی مسائل کلیدی حل و فصل گردد. این مسائل کلیدی عبارتند از: حذف تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی اعمال شده از سوی آمریکا علیه کوبا؛ جبران خسارات فراوان مادی و انسانی ناشی از این محاصره که بیش از پنج دهه به طول انجامیده؛ باز گرداندن خاک غصب شده کوبا توسط پایگاه دریایی ایالات متحده در گوانتانامو؛ و اخلال در امواج رادیو و تلویزیون که بصورت غیر قانونی از قلمرو ایالات متحده به کشور ما ارسال می گردد. در غیر این صورت، عادی‌سازی هرگز امکان پذیر نخواهد بود.

در مورد ایران، در تاریخ ۱۴ ژوئیه گذشته در نهایت قرارداد هسته‌ای با به اصطلاح گروه ۵ + ۱، یعنی با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان، پس از یک فرایند دشوار و زمان‌بر مذاکرات، امضا گردید. این تائیدی روشن توسط قدرت‌های غربی از حق مشروع ملت ایران بوده که هرگز نباید مانع توسعه برنامه هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز گردد و باید منجر به رفع تدریجی تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی تحمیل شده به ایران در طول سالیان دراز، گردد.

پیمان هسته‌ای همچنین به معنی یک سابقه قابل توجه در حل و فصل یک تعارض بین ملتی مانند ایران، نماینده جهان سوم و ملتهای مظلوم، و مستکبران غربی، می‌باشـد.

رئیس جمهور کوبا، ژنرال ارتش رائول کاسترو روس، در آخرین سخنرانی خود در مجمع ملی قدرت مردمی (ANPP)، از توافق بین ایران و گروه ۱ + ۵ استقبال نمود. وی همچنین حمایت کوبا از حق مسلم همه دولت‌ها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را اعلام نمود، و خاطر نشان ساخت که گفت‌وگو و مذاکره تنها ابزار موثر برای حل اختلافات میان دولت‌ها می‌باشد.

دو رویداد ذکر شده – هر یک در جای خود- هرگز به این معنا نیستند که کوبا و ایران، کشورهایی که همیشه حامی استقلال و حاکمیت مردم بوده‌اند، اصول خود و یا مبارزه علیه هژمونی و استکبار امپریالیسم را رها نموده‌اند. بر عکس، همانطور که مقام معظم رهبری، آیت‌الله علی خامنه‌ای، در پاسخ به نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه ایران گفتند: “مبارزه علیه امپریالیسم تمام نشده است. هدف روشن است. آماده برای ادامه مبارزه با امپریالیسم شوید. ”

بسیار متشکرم.

الکساندر دوگین: کشورهای غربی به دنبال سیاست های توسعه طلبانه خود هستند

در ادامه الکساندر دوگین میهمان این کنفرانس بود که در سخنان خود گفت: کشورهای غربی به دنبال سیاست های توسعه طلبانه خود هستند و این همان تعریف استکبار است. ولی امپریالیسم یک ماهیت جدید است، امپریالیزم جدید غرب به دنبال تحت سلطه در آوردن تمدن های دیگر از طرق فن آوری و تهاجم فرهنگی خود است.

وی تاکید کرد: غرب تنها از طریق نظامی گری به دنبال اشغال جهان نیست و به دنبال گرفتن کنترل ذهن افراد است. پس ما باید ایستادگی کنیم تا بتوانیم غربی را شکست دهیم. ما باید به ریشه های معنوی خود برگردیم. مسلمانان باید به سراغ سنت های اسلامی خود بروند، مسیحی هاهم همینطور. ما با یک خطر و چالش معنوی که از طرف غرب است مواجه هستیم.

این فعال حقوق بشر افزود: جامعه مدرن غرب تمدنی شیطانی است. این تمدن به عنوان ضد مسیحیت است ایستادگی و مقاومت در مقابل این تمدن شیطانی انجام پذیر نیست، مگر اینکه یک ائتلاف جدید ایجاد کنیم،  یعنی همان اتحاد تمدن های معنوی.

وی تاکید کرد: من مطمئنم که ایران و روسیه و کشور های مسلمان است که باید باهم متحد شویم. من برای دوستان ایرانی آرزو می کنم که در خط رهبران معنوی انقلاب اسلامی ایران زندگی کنند.

والترآلخاندرویانییف گوسمال؛ کاردار بولیوی در تهران: تاریخ بولیوی شاهد مداخلات مکرر آمریکا در حاکمیت آزادی بوده است

والترآلخاندرویانییف گوسمال کاردار سفارت بولیوی نیز در این همایش گفت: از اوایل قرن بیشتم تاریخ بولیوی در میان غم انگیزترین قسمت های خود، شاهد مداخلات مکرر آمریکا در حاکمیت آزادی و حق توسعه به عنوان یک دولت مستقل برای تعیین سرنوشت ملت خود بوده است.

وی افزود: دهه ۱۳۹۰ با نفوذ دولت آمریکای شمالی و شرکت “standard oil company” برجسته گشته و مانور تاریک آنها باعث درگیری جنگی خونین فی مابین بولیوی و پاراگوئه گردید که تنها سود آن منافع نفتی فرا ملی بود.

کاردار سفارت بولیوی تاکید کرد: مصرف بیش از حد، غارت منابع طبیعی، فردگرایی و اضافه ارزشگذاری پول پیش از ارزش های اخلاقی به فروپاشی کل جوامع یا یک ذینفع، یک اپراتوری، منجر شده است.

همایش استکبار ستیزی

وی با بیان این مطلب که “بحران کنونی سرمایه داری یک بحران با ابعاد متعدد است” گفت: مالی، تولیدی، آب و هوایی، انرژی و سیاسی ایدئولوژیک، بدین معنا که یک بحران تمدن می باشد که زندگی بشریت و دنیا را تهدید می کند. با این حال در برابر این بحران سرمایه داری و در چارچوب اقدامات ناامید کننده برای احیا و تقویت آن، دولت های دوست و پیرو سرمایه و امپراتوریهایشان به ترویج سهام خصوصی سازی بیشتر، غارت از زمین مادر، تخریب حقوق اجتماعی و چپاول منابع طبیعی پرداخته اند.

گوسمال در پایان تصریح کرد: در این زمانی که امپراتوری شروع به گرفتن استرانژی های متفاوت از آنهایی که به سختی شکست خوردند گرفته است، همانند محاصره کوبا و تحریم های وارد شده بر ایران، ما نباید گمراه و یا کور شویم، نئولیبرالیسم و بازار آزاد ابزار تسلیم بازار هستند، و این امروز نه ملت های شایسته بلکه جیب هایشان را متعاقد نمی کند. به همین دلیل است که همیشه باید مراقب بوده، و اجازه ندهیم نابسامانی های امپراتوری، ما را با خود همسو کند، ماد شمنان ایلات متحده نیستیم، لکن هرگز از بردگان آن دولت نیز نخواهیم بود.

شهرابی؛ مسئول پژوهش و تحقیقات خانه آمریکای لاتین: تعداد ۱۴۷ شرکت بزرگ بیش از ۴۰ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند

shahrabi

در ادامه عبدالحمید شهرابی مسئول پژوهش و تحقیقات خانه آمریکای لاتین و رئیس اسبق انجمن دوستی ایران و کوبا با حضور در همایش بزرگ «همه در برابر استکبار» که در شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به بیان دیدگاه های خود درباره مسئله استکبار پرداخت. متن اظهارت مسئول پژوهش و تحقیقات خانه آمریکای لاتین و رئیس اسبق انجمن دوستی ایران و کوبا در ادامه آمده است:

حکومت استکباری سابقه چند هزار ساله دارند، لکن نطفه نظام امپریالیستی که تجلی بارز استکبار در تاریخ معاصر است، حدود ۵ قرن پیش در اروپا بسته شد و نو امپریالیسم حدود ۳ قرن پیش در آن قاره ظهور یافت.  و اما، از پیدایش این نظام سلطه گر در آمریکای شمالی تنها ۱۲۰ سال میگذرد.

اگر چه دوران حیات امپریالیسم در قیاس با حدود ۲۰۰۰۰۰ سال عمر جامعه بشری اندک زمانی بیش نیست، و اگر عمر بشر تا کنون را یک شبانه روز در نظر بگیریم، دوران امپریالیسم کمتر از ۴ دقیقه از این مدت است، با این حال عمق و وسعت جنایاتی که این نظام ارتجاعی و وحشی در همین مدت کوتاه مرتکب شده، در طول تاریخ بی سابقه است.

امپریالیسم به عنوان یک نظام سلطه گر در قالب امروزی خود تنها یک هدف دارد، و آن تامین و حراست از منافع سودجویانه تعدادی اندک از شرکت های سرمایه داری انحصاری، بانک ها و مجمتع های صنعتی است که عمدتا در آمریکای شمالی و اروپا متمرکز هستند. مطالبق یکی از مطالعات انجام شده تعداد ۱۴۷ شرکت بزرگ بیش از ۴۰ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند و مطالعات دیگر نیز نشان می دهد، که جمعیتی ناچیز از بزرگ سرمایه داران دنیا که تعدادشان به مراتب کمتر از ۱ درصد جمعیت کره زمین است، سلطه اقتصادی فرهنگی سیاسی، نظامی و رسانه ای خود را از طریق حکومت های مطیع سرمایه مالی و با توسل به زور و تزویر بر اکثریت ۹۹ درصدی جهان تحمیل کرده است.

و این حکومت استکباری است که امروزه توسط شما و میلیون ها نفر مثل شما در آسیا، آمریکایی لاتین آفریقا و حتی در خود اروپا و آمریکای شمالی به چالش کشیده شده است.

نکته اول: شناخت و بصیرت است و در اینجاست که تاکیدات رهبری انقلاب در مورد ضرورت دشمن سناسی اهمیت خود را نشان می دهد. در این خصوص نیروهای انقلاب نیاز دارند که دائما آموزش ببینند، و آموزش دهند. اهمیت شناخت دشمن با توجه به تبلیغات دروغین و چهره کریهی که توسط استکبار و نیروهای داخلی وابسته و دل بسته به آن دائما بزک می شود، مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد.

در این زمینه تشکلات دانشجویی و دیگر سازمان های مردم نهاد، حوزه های علمیه، رسانه ها و بالاخص صدا و سیما، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی هر یک مسئولیت دارند، و نقش ویژه ای می توانند ایفا کنند. چرا نباید از همه این امکانات برای زنده نگه داشتن و اشعه تاریخ مبارزات ضد استکباری ملت ما و دیگر ملت ها قرار گیرد؟

نکته دوم، اهمیت نقش رهبری است. در مبارزه علیه امپریالیسم حضور رهبری قاطع و سازناپذیر واقعا یک نعمت است، و شکر خدا در انقلاب اسلامی یک چنین رهبری با ظرفیتی منحصر به فرد موجود است. یک وقت است که رهبری در مبارزات ضد استکباری صرفا با ملت همصدا می شود و مورد دیگر آن است که رهبری در این مبارزه نقش الهام بخش و هدایت گر را ایفا می کند.

خوشبختانه امروز شاهد نمونه های دیگر از رهبری ضدامپریالیستی در مبارزات سایر ملل و بالاخص در منطقه آمریکای لاتین هستیم و کوبا، ونزوئلا و بولیوی که نمایندگان محترم آن در پنل امروز شرکت دارند در کنار تعداد فزاینده ای از کشورهای دیگر آن منطقه در این زمره اند.

نکته سوم: دیدن رابطه تنگاتنگ و به هم تنیده مبارزه علیه استکبار با دیگر مبارزات عدالتخواهانه است. این نکته بسیار حائز اهمیت است که چرا بدون پیشبرد مبارزه علیه فقر گرسنگی بیکاری فساد و دیگر معظلات اجتماعی و بدون مبارزه برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاه اجتماعی مردم، مبارزه علیه امپریالیسم بی معنی است و از هویت اصلی خود تهی می شود.

 نکته چهارم: اهمیت شناخت از عوامل بازدارنده مبارزه ضداستکباری

نکته پنجم: محوری بودن خواست استقلال در مبارزه  علیه امپریالیسم است.

نکته ششم: شناخت از خط تفرقه دشمن و ضرورت اتخاذ سیاست حفظ وسیع ترین وحدت مابین صفوف ملت است.

نکته هفتم: طرد سیاست سازش و همینطور سیاست “مقاومت حداقلی” در مبارزه با استکبار است.

نکته هشتم: عدم اعتماد به استکبار و نیفتادن در دام فریبکاری و وعده های دروغین دشمن است.

نکته نهم: جهت گیری برای ایجاد اتحادهای ضد امپریالیستی منطقه ای و بین امللی و پیوستن و همکاری نزدیک با اتحادهای موجود در این راستا است.

نکته دهم:بسیج ساطماندهی ملت؛ مستضعفین جهان از هر مرام و مسلک که هستند متحد شوند.

و یک پیشنهاد؛ اتخاذ ابتکار عمل برای ایجاد یک کمپین وسیع بین المللی برای لغو فوری و بدون قید و شرط تمامی تحریم های غیرمشروع علیه ایران، غزه، سوریه، کوبا ونزئلا و روسیه.

ماتیوس پیسکورسکی: ۲۸ مرداد نمونه خوبی از رفتار استکبار جهانی در برابر ملت ها است

 پیسکورسکی میهمان دیگر همایش بود که گفت: این تصادف نیست که در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد در میان شما هستم. ۲۸ مرداد نمونه خوب برای استکبار جهانی است.

همایش استکبار ستیزی

وی هم چنین در تعریف استکبار افزود: اینکه یک کشور منافع خود را بالاتراز یک کشور دیگر بداند. این مثال فوق العاده عالی ست که نمونه آن را در سالهای ۱۹۷۲ دیدیم. بریتانیای کبیر یک اروپا نیست یک جزیره است که در خدمت ایالات متحده قرار گرفته. ایالات متحده به دنبال این است که از تمام ملل جهان یک مدل امریکایی بسازد. اساس چیدمان آن هم بر اساس بی احترامی به کشورها و فرهنگ های دیگر است و معتقدم او می خواهد باید تحت لوای دولت استکبار باشند. در سال۲۰۱۴ کافی بود تا دولت اوکراین را ساقط کنند و به لطف وجود تکنولوژی و اینترنت و شیوه های اینان بسیار موثر شده است. اما اهداف انها چون ۶۰ سال پیش کماکان همان است. ایران جزو معدود کشورهای موفق شده در پاره کردن یوغ استکبار است وکشورهای اروپایی به ویژه اروپای شرقی باید از انقلاب شما درس بگیرند.

روبرتو کوالیا؛ نویسنده ایتالیایی: امروز زمانیست  که نفوذ امریکا کم و کمتر می شود

روبرتو یکی درگیر از فعالین ضد آمریکایی بود که درباره این همایش و مفهوم استکبار گفت: یکی از ابعاد مهم استکبار این است که قوانینی را می خواهد تحلیل کند که حتی خود آنها به قوانین احترام نمی گذارند. قوانین بین الملل را باید همه رعایت کنند زیرا در غیر این صورت کشور یاغی می شود وقتی شما تظاهر می کنید به  قوانین احترام می گذارید ولی نمی گذارید برای دیگران مشکل می سازید و این دقیقا صحبت اوباما است که گفت امریکا استثناست و برای ایالت متحده این قوانین نهایی بوده و این اصلا معنا دارد و این جز وحشی گری نیست.

وی تاکید کرد: این درست زمانیست که نفوذ امریکا کم و کمتر می شود پس از جنگ دوم جهانی امریکا نیمی از تولید ناخالص ملی را تولید می کرد ولی الان  این  سهم به شدت رو به کاهش است. از دیدگاه اقتصادی امریکا خیلی جایگاه دارد ولی در حوزه اطلاعات خیلی سلطه دارد در مقایسه با ۵۰ سال پیش این سلطه بسیار قوی  است انها در سراسر جهان بهترین و بالاترین احاطه را بر رسانه ها دارد زیرا ساخت های انها هم اینترنت و جیمیل و ایمیل و… است.

این فعال سیاسی ادامه داد: واقعیت این است که ما هم از این ها استفاده می کنیم ولی واقعا در این معنا انها یک هژمونی دارند هالیوود بر امریکایی ها فرصت می دهد که واقعیت هایی را در ذهن مردم جهان ایجاد کند و اکنون به این می رسیم که چگونه می توانیم مقاومت کنیم زیرا این ها دور از ذهن هستند. پاسخ این سوال هنوز نا شناخته است. و این برنامه ها هم راه افتادند که آرام آرام برایش راه باز کنند. مثل perestv اگر چه اینها قطره ای در برابر اطلاعات ایالات متحده است. اما همین قطره های کوچک شروع کردند به عصبانی کردن امریکایی ها. ممکن نیست شما چند موشک و تانک بخرید اما می توانید یک ایستگاه برنامه ریزی کنید تا سلطه را به چالش بکشید.

دکتر برانکورت در ادامه این برنامه در ویدئو کنفرانس ضمن اشاره به اخراج شدن خود از دانشگاه اوتادا نیز گفت: زمینه های این موضوع ساختار صهیونیستی سازمان اداری دانشگاه بود. چرا که در انجا همه افراد می خواستند از اسراییل حمایت کنند.

در پایان برنامه نیز دانشجویان از مهمانان تقدیر و تشکر کردند.

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزیهمایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

همایش استکبار ستیزی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.