• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14
امید نیکو_ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مستقل، عدالتخواه، انقلابی

  • کد خبر : 8961
  • 01 اسفند 1396 - 0:53
مستقل، عدالتخواه، انقلابی

تاکیدات جدید حضرت آقا بر عقب‌ماندگی در عدالت علیرغم اینکه جدید نبوده و سال ۸۲ و ۹۰ نیز بیان شده ، لیکن تاکیدی بر لزوم جهت‌گیری صحیح نیروهای انقلابیست. این درحالیست که جریان اصلاحات بیش از هرچیز ارزش آزادی را اصل قرار داده و بعضاً به اسم آزادی از هرزگی و ولنگاری دفاع کرده؛ و […]

تاکیدات جدید حضرت آقا بر عقب‌ماندگی در عدالت علیرغم اینکه جدید نبوده و سال ۸۲ و ۹۰ نیز بیان شده ، لیکن تاکیدی بر لزوم جهت‌گیری صحیح نیروهای انقلابیست. این درحالیست که جریان اصلاحات بیش از هرچیز ارزش آزادی را اصل قرار داده و بعضاً به اسم آزادی از هرزگی و ولنگاری دفاع کرده؛ و جریان اصولگرا تلاش میکند دستاوردهای امنیتی را جلوه بیشتری دهد و رسانه‌هایشان چندان علاقه‌ای به تحلیل سخنان مهم آقا درباب عدالت نشان نداده‌اند، این درحالیست که ارزش مطلق خواندن عدالت در تمام ابعاد توسط حضرت آقا و لزوم عذرخواهی از خدا و ملت حاکی از سطح عمیق مشکلات کشور در این عرصه و لزوم تغییر جهتگیری جریان انقلابی بدون توجه به سیاستهای غلط هر دو جناح حاکمیت است.

یقینا نمیتوان بعد از این سخنان آقا، خود را ولایتمدار و ارزشی خواند ولی همچنان نسبت به عدالت و عدالت‌طلبی بی‌تفاوت بود و با تقلیل عدالتخواهی به یک جریان سیاسی با خوب و بدهایش، دست از مطالبه عدالت کشید تا مبادا با فلان جریان همسو شویم! اتفاقاً امروز باید پرچم عدالتخواهی دست نیروهای انقلابی باشد تا فاصله آنها با محافظه‌کاران اصولگرا و تمامیت‌خواه های اصلاح‌طلب توسط مردم دیده و پذیرفته شود و در مطالبه حقوق ملت، تبعیض سیاسی گذاشته نشود.

مثلا مطابق قانون اساسی نظام اسلامی؛ مسوول تحقق بخشیدن به عدالت، قوه قضاییه است. باید دید مگر چه جاهایی کوتاهی شده که عدالت در کشور ملموس نیست؟ مسوولان قوه بایستی مقابل این دردنامه بیان شده توسط آقا پاسخگو باشند و در محضر ملت بجای جلسات خصوصی سازماندهی شده پاسخ دهند که چرا وضع عدالت در کشور وخیم است؟ ابزاری بالاتر از اختیارات قوه قضا وجود ندارد و اگر مسوول فاسدی هست، اگر اختلاس هست، اگر حقوق نجومی هست، اگر املاک نجومی هست، اگر تخطی روسای جمهور از وظایفشان هست، اگر قانون اجرا نمیشود و اگر مرفه بر مستضعف برتری داده شده است، بخش عظیمی از این مشکلات بر گردن قوه قضاییه است و باید با اصلاح ساختار و افراد مشکلدار حاضر، روح جدیدی از عدالت بر قامت قوه قضا دمیده شود تا بخشی از آلام مردم تسکین یابد.
علیرغم تلاش مدعیان انقلابی‌نما برای پررنگ نشان دادن بخش عدالت‌محور سخنان رهبری، برای تطهیر احمدی‌نژاد و اطرفیانش، ایشان در همین سخنرانی بر خلاف مشی فعلی جریان نزدیک به رئیس‌جمهور سابق بر بدون معنا بودن “انقلاب بدون نظام” تاکید کردند و در ادامه هم با تاکید بر آگاهی انقلابی و کمال سیاسی ملت، دوگانه “نظام انقلابی امام وامت” در برابر “تشکیلات دیوان‌سالار” را مطرح کردند، درحالیکه جریان انقلابی‌نما در تلاش بود دوقطبی “انقلاب اسلامی” مقابل “جمهوری اسلامی” را جا بیندازد که با مغلوب شدن این دوقطبی غلط، انگار موی برخی انقلابی‌نما ها را آتش زده‌اند چرا که آنان مطالبات واقعی مردم که توسط جناحین قدرت‌طلب پیگیری نمیشد را انحصاری خود کرده بودند تا با سوءاستفاده از کلیدواژه عدالت، جریان انقلابی‌نما را در صحنه سیاسی کشور حفظ کرده و برخی متهمین به فساد از این جریان را از مهلکه پاسخگویی برهانند. البته این انحصاری شدن ،بیش از خود آن جریان، تقصیر انقلابی‌هاست که با ماله‌کشی اصولگراها، از مسیر مطالبه الهی و مردمی عدالت فاصله گرفته بودند‌.

توصیه مهم دیگر آقا به سیاست‌ورزان، ترجیح متن مردم بر اقلیت های حزبی و جناحی بود که عدم توجه به این مهم آفتی است که بسترساز رخداد ارتجاع میشود. چراکه وقتی جناح و حزب ملاک باشد، بجای حرکت پیش‌رونده در مسیر آرمانهای انقلابی، راه و قبله افراد،‌ محور قرار میگیرد فلذا انحرافشان در اشرافی‌گری، بیگانه‌دوستی و دل‌سپردگی به مرفهین توسط قبیله‌شان تقبیح نمیشود و مصداقش میشود سکوتی که مطلق سیاستمداران چپ و راست مقابل ترویج مانور تجمل از تریبون نماز جمعه در سال ۶۸ کردند و تا به امروز درگیر آثار خوی اشرافی‌گری هستیم.

نمونه دیگر آن بی توجهی به لزوم انتخاب اصلح برای مدیریت کشور است که باعث شده اصولگرایان و امثال جمنا خود را قیّم مردم و جریان انقلاب بدانند و با محور قرار دادن زیرشاخه‌های درون جناح خودشان و اصل قرار دادن افراد بجای ارزش‌ها، توده مردم را فراموش کرده و لیستهای سفارشی و رانتی حاصل از زدوبند قدرت‌طلب‌ها را به خورد جریان انقلابی بدهند و با ترساندن دلدادگان به انقلاب از قدرت گرفتن جناح غربگرا، رأی جمع کنند و بعد از حصول قدرت برجام را ۲۰ دقیقه‌ای تصویب میکنند، لاریجانی را رئیس میکنند، به وزرای لیبرال روحانی مشروعیت بخشیده و بودجه‌های سرمایه‌سالارانه دولت را تصویب میکنند! اینها همگی روشن میکند‌ که حزب‌الله باید به طرف جریان مستقل عدالتخواه انقلابی حرکت کند و بدور از تاثیر اقلیت جناحی باشد تا بتواند صدای متن مردم و سربلند مقابل خداوند متعال باشد.

امید نیکو_ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.