• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
تواناراد در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان کشور تمام توانمندی‌های خود را برای حل بحران میانمار به کار گیرند

  • کد خبر : 6869
  • 17 شهریور 1396 - 21:27
مسئولان کشور تمام توانمندی‌های خود را برای حل بحران میانمار به کار گیرند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: از مسئولان کشوری و لشکری خواهشمندم تمامی توانمندی‌های زبانی و عملی خود را برای حل بحران در میانمار به کار گیرند.

سعید توانا راد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار، گفت: در دنیایی به سر می‌بریم که هرروز در گوشه‌ای از آن، حقوق بشر به‌راحتی لگدمال می‌شود و چه خون‌ها که ریخته نمی‌شود. از فلسطین، لبنان و یمن گرفته تا کشورهای فقیر آفریقایی و آسیایی و جدیدترین مورد هم در میانمار.

وی افزود: افراط‌گرایی مذهبی و قومیتی در میانمار با آتش تندروی ارتش و دولت این کشور همراه شده و نتیجه آن است که هزاران انسان بی‌گناه به خاطر عقیده و علاقه به اسلام و پیامبر اکرم(ص)، با خشونت تمام از خانه و کاشانه‌ خود بیرون می‌شوند و زنان و کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این میان، از مدعیان دروغین حقوق بشر توقعی نمی‌رود. از سازمان ملل متحد و شورای امنیت توقع انسانیت نداریم چون مطمئنیم که این‌ها جز برای خوشایند استکبار به وجود نیامده‌اند و چون قربانیان مسلمانند، از جای نخواهند جنبید. اما به‌عنوان فعال دانشجویی و فرهنگی، از مسئولین جمهوری اسلامی در هر سه قوه توقع موضع‌گیری محکم داریم.

توانا راد تأکید کرد: مگر جز این است که در اصل سوم بند ۱۶ قانون اساسی کشور آمده که «تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‎دریغ از مستضعفان جهان.»؟ همچنین در دیگر اصول و بندهای قانون به حمایت از مستضعفان و محرومان تأکید شده است.

وی گفت: مگر نه آن‌که امام خمینی(ره) و رهبر عزیز انقلاب بارها به حمایت از مظلومان سراسر جهان تأکید کرده‌اند؟ در آخرین مورد نیز رهبری در پیام حج ۹۶ تأکید کردند که همه‌ مسلمین باید با صراحت از مظلومان و دیگر مسلمانان تحت ستم دفاع کنند و اتفاقاً روی میانمار هم تأکید داشتند و جداگانه از آن نام بردند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: برای ما جای سؤال است که چرا هنوز سران سه قوه سکوت خود را در این مورد نشکسته‌اند؟ البته گویا دستگاه سیاست خارجی و شخص آقای ظریف رایزنی‌هایی برای ورود عملی به این موضوع انجام داده‌اند که شایسته‌ تقدیر است، اما توقع می‌رود تمام دستگاه‌های کشور در این خصوص با صدای واحد وارد میدان شوند.

وی افزود: لازم است ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به این موضوع ورود جدی کند. چرا همیشه اجازه می‌دهیم به دلایل واهی ما را در حوزه‌ حقوق بشر مورد اتهام قرار دهند؟ اتفاقاً این ما هستیم که باید از این جنایتکاران مطالبه‌ رعایت حقوق بشر داشته باشیم.

توانا راد ادامه داد: آیا ریاست محترم جمهور از تمام ظرفیت و توان دیپلماسی خود برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در میانمار استفاده کرده‌؟ این سؤال در مورد ریاست قوه‌ قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی هم صدق می‌کند.

وی گفت: چرا نمایندگان ملت ساکت‌اند؟ آیا مطالبه‌ یک بیانیه با امضای تمام نمایندگان مجلس برای محکومیت نسل‌کشی مسلمانان انتظار زیادی است؟ اخبار غیررسمی شنیده‌شده که دولت ترکیه به بنگلادش قول مساعدت مالی و پرداخت هزینه‌های مهاجران مسلمان میانمار را داده و همچنین تعدادی از نیروهای طالبان برای دفاع نظامی از مسلمانان میانمار راهی شده‌اند. چرا به‌عنوان قدرتمندترین حکومت مسلمان دنیا، هنوز از سوی دستگاه اجرایی و حکومتی جمهوری اسلامی شاهد هیچ حرکتی نیستیم؟

توانا راد اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی و در اوج مشکلات انقلاب، انقلاب اسلامی برای دفاع از مسلمانان بوسنی نیروی مجاهد فرستاد. آیا امروز و در اوج اقتدار سیاسی و نظامی انقلاب، این امکان در صورت شکست راه‌های دیپلماتیک وجود ندارد؟

وی گفت: از تمامی مسئولان کشوری و لشکری خواهشمندم تمامی توانمندی‌های زبانی و عملی خود را برای حل این بحران به‌کارگیرند و از مردم مسلمان ایران که حامیان همیشگی مظلومان جهان بوده‌اند، خواهشمندم که جوش‌وخروش انقلابی خود را در محکومیت وحشی‌گری‌های بودائیان افراطی و دولت جنایتکار میانمار به نمایش بگذارند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.