• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16
دبیر عقیدتی و سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه سمنان:

مدیران نجومی‌بگیر باید پاسخگو باشند/ تبرئه نجومی‌بگیران نمک پاشیدن به زخم محرومان و مستضعفان است

  • کد خبر : 6862
  • 14 شهریور 1396 - 23:05
مدیران نجومی‌بگیر باید پاسخگو باشند/ تبرئه نجومی‌بگیران نمک پاشیدن به زخم محرومان و مستضعفان است

محمدامین عارف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار داشت: مسأله حقوق نجومی از همان ابتدا با جریحه‌دار کردن افکار عمومی نسبت به مسؤولان و مدیران دولتی همراه بود؛ در جامعه‌ای که حقوق کارگران و معلمان به سالی ۲۰ میلیون نمی‌رسد، چگونه یک عده از مدیران دولتی به خود اجازه می‌دهند […]

محمدامین عارف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار داشت: مسأله حقوق نجومی از همان ابتدا با جریحه‌دار کردن افکار عمومی نسبت به مسؤولان و مدیران دولتی همراه بود؛ در جامعه‌ای که حقوق کارگران و معلمان به سالی ۲۰ میلیون نمی‌رسد، چگونه یک عده از مدیران دولتی به خود اجازه می‌دهند ماهانه مبالغ هنگفتی از بیت‌المال را به نام حقوق دریافت کنند.

وی افزود: در ابتدا این مسأله مطرح شده بود که این مدیران در چارچوب قانون از بیت‌المال برداشت کردند که بعدها همین مسأله باعث شد در دیوان عدالت اداری این مدیران تبرئه شوند؛ این تبرئه با توجه به نارضایتی‌هایی که در کشور ایجاد شد و جملاتی که مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق نجومی فرمودند، همخوانی ندارد.

دبیر عقیدتی و سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان افزود: رهبری بارها فرمودند که نباید از موضوع حقوق نجومی به‌آسانی عبور کرد و اعتماد مردم در این قضیه ضربه خورده است؛ شایسته بود دیوان محاسبات و قوه قضاییه قبل از مختومه اعلام کردن این پرونده و تبرئه شدن نجومی‌بگیران، گزارشی از برخوردهای صورت گرفته با متخلفان به مردم ارائه می‌دادند البته اگر برخوردی صورت گرفته باشد.

این فعال دانشجویی گفت: شنیده شده دو، سه تن از افرادی که نجومی‌بگیر بودند و مبالغی از آن‌ها پس گرفته شده است، مجدداً به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند و درخواست استرداد مجدد از خزانه دولت را کرده‌اند؛ این اتفاق دو نکته خیلی مهم را به ما یادآور می‌شود که اگر قوه قضائیه و دیوان محاسبات کشور با کسانی که با سواستفاده از اختیارات خود برداشت‌های نجومی داشتند، برخورد قاطع می‌کرد، این افراد به خود اجازه نمی‌دادند برای بازپس‌گیری پول‌هایی که از بیت‌المال به‌ناحق برداشته بودند، مجدداً شکایت کنند.

عارف‌نیا گفت: برفرض که این مدیران به‌صورت قانونی این فیش‌های نجومی نامتعارف را برای خود نوشته باشند، پس جای عدل و انصاف کجاست؟ در شرایط کنونی که اقشار زیادی از مردم تحت فشار اقتصادی هستند، چرا باید عده‌ای بیشتر از سهم خود از بیت‌المال برداشت کنند؟ آن‌هم در زمانی که چشم امید همه مظلومان و ستم‌دیدگان جهان به جمهوری اسلامی ایران است؛ این مدیران برای جریحه‌دار کردن افکار عمومی نیز باید پاسخگو باشند.

وی از مجلس به خاطر تعیین سقف ۱۲ میلیونی برای حقوق مدیران تشکر کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب سقف حقوق گام مهمی در ارتباط با این مسأله برداشت؛ منتهی کار هنوز به سرانجام نرسیده است.

دبیر عقیدتی و سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند سؤالات زیادی در رابطه با حقوق نجومی در ذهن مردم باقی ماند و این مسأله برای مردم روشن نشد؛ مطالبه تشکل‌های دانشجویی این است که طبق فرمایشات رهبری ابهامات ذهنی مردم در این موضوع توسط قوه قضائیه برطرف شود و برخورد با نجومی‌بگیران صورت گیرد و خاطیان نیز از مردم به خاطر برداشت‌های نامتعارف از بیت‌المال عذرخواهی کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.