• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به وزیر کشور

مدیران دولتی روستائیان را تهدید می‌کنند؛ به روحانی رای ندهید یارانه‌تان را قطع می‌کنیم

  • کد خبر : 6265
  • 19 اردیبهشت 1396 - 18:45
مدیران دولتی روستائیان را تهدید می‌کنند؛ به روحانی رای ندهید یارانه‌تان را قطع می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به رحمانی‌فضلی وزیر کشور، نوشت: اخبار موثق از فشار برخی مدیران دولتی بر بخشی از کارکنان دولت برای حضور در میتینگ‌های انتخاباتی حسن روحانی حکایت دارد. برخی مدیران دستگاه‌های مختلف در آستانه سفرهای انتخاباتی حسن روحانی فشارهای کم سابقه‌ای را برای حضور در میتینگ‌های […]

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به رحمانی‌فضلی وزیر کشور، نوشت: اخبار موثق از فشار برخی مدیران دولتی بر بخشی از کارکنان دولت برای حضور در میتینگ‌های انتخاباتی حسن روحانی حکایت دارد. برخی مدیران دستگاه‌های مختلف در آستانه سفرهای انتخاباتی حسن روحانی فشارهای کم سابقه‌ای را برای حضور در میتینگ‌های انتخاباتی به کارکنان خود خصوصا در آموزش و پرورش وارد می‌کنند و پس از آن مخاطب را در مورد افشای این اقدامات تهدید می‌کنند.

در ابتدای این نامه آمده است:‌ در جمهوری اسلامی میزان رای مردم است و رای مردم از سوی رهبر انقلاب مصداق حق الناس دانسته شده است. از این رو هرگونه ایستادگی در مقابل آرای عمومی خیانتی آشکار به مردم و کشور است. اخیرا از دفاتر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سطح کشور اخباری مبنی بر دخالت غیر قانونی برخی مسئولین دولتی در فرایند تصمیم گیری مردم به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گزارش شده است.

همچنین در این نامه بیان شد: گفته می شود برخی مسئولین دولتی اولا با تاکید غیر قانونی و غیر واقعی بر قطعیت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و لزوم هشت ساله بودن تمامی دولت ها، مردم برخی روستاها و مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای را تهدید می‌کنند که با توجه به پیروزی قطعی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، در صورت کم بودن آرا روحانی در صندوق آن منطقه، نسبت به قطع یارانه مردم منطقه و یا امکانات و بودجه اقدام خواهند کرد و مردم را از احتمال قطع یارانه آن‌ها در صورت عدم پیروزی حسن روحانی در انتخابات می‌ترسانند.

در ادامه این نامه خاطر نشان شد: از سوی دیگر اخبار موثق از فشار برخی مدیران دولتی بر بخشی از کارکنان دولت برای حضور در میتینگ های انتخاباتی حسن روحانی حکایت دارد. برخی مدیران دستگاه‌های مختلف در آستانه های سفرهای انتخاباتی حسن روحانی فشارهای کم سابقه‌ای را برای حضور در میتینگ‌های انتخاباتی به کارکنان خود خصوصا در آموزش و پرورش وارد می‌کنند و پس از آن مخاطب را در مورد افشای این اقدامات تهدید می‌کنند.

در بخشی از این نامه خطاب به وزیر کشور تصریح شد: حضرت عالی نیک مستحضرید که این رفتار خلاف روح مردم سالاری دینی و نیز نص صریح قانون اساسی و قانون انتخابات و نمونه ای روشن از تهدید و ترساندن مردم است. در ماده ۲۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح شده است: «در موارد ذیل با تایید هیات نظارت یا نماینده وی برگ های رای باطل و جزء آراء ماخوذه محاسبه نشده و مراتب در صورت جلسه قید و آراء مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد» که در بند نهم « آرایی که از طریق تهدید به دست آمده باشد » ذکر شده است . همچنین در ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری « تهدید یا تطمیع در امر انتخابات»  و نیز « ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای با اسلحه یا بدون اسلحه در انتخابات » جرم محسوب می‌شود.

همچنین در این نامه تاکید شد: از این رو از حضرت عالی به عنوان وزیر محترم کشور انتظار می‌رود ضمن تلاش برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه و پایان دادن به چنین اقدامات خلاف قانون، اخلاق و مصالح کشور ، از ملت شریف ایران خصوصا محرومان و اقشار کم درآمد که این روز ها گرفتار مشکلات عدیده اقتصادی هستند به واسطه  فشار مضاعفی از این جنس عذرخواهی نمائید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.