• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید!

  • کد خبر : 2162
  • 11 بهمن 1394 - 11:24
مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید!

      مستقل: رجوع به اندیشه‌های امام و رهبری در خصوص تشکیل مجلس و چگونگی رأی دادن در انتخاب فردی اصلح و تشکیل مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بسیار کمک کننده خواهد بود، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بازخوانی نظرات امام و رهبری در این خصوص به رسیدن به گزینه […]

 

 

 

مستقل: رجوع به اندیشه‌های امام و رهبری در خصوص تشکیل مجلس و چگونگی رأی دادن در انتخاب فردی اصلح و تشکیل مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بسیار کمک کننده خواهد بود، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بازخوانی نظرات امام و رهبری در این خصوص به رسیدن به گزینه اصلح یاری گر قشر دانشجو و مردم فهیم جامعه خواهد بود. بخش چهارم این بحث به «جایگاه مجلس» می پردازد که پیش روی شما قرار دارد:

مجلس شورای اسلامی مجلس مشورت است ، مجلسی است که باید متفکرین ،آقایان ، مسائلی که مایحتاج ملت است و کشور است در میان بگذارند و با هم مشورت کنند. مباحثه کنند فقط آن چیزهایی که مربوط به ملت است و به اسلام .

مجلس شورای اسلامی که شما آقایان وکیل هستید از طرف ملت برای خدمت در آن بنگاه ، باید آنکه دلخواه ملت است در آنجا طرح بشود. و آنچه دلخواه اسلام است بحث و مشورت بشود. و به ترتیبی که مقرر است تصویب بشود و همه چیزش اسلامی باشد.اغراض شخصیه را باید همه ما کنار بگذاریم . فرضا که من با شما خدای نخواسته ، یک حساب و خرده دارم ، این در مجلس نباید، در مجلسی که مجلس اسلامی است نباید این خرده حسابها را آنجا به آن رسید. مجلس شورای اسلامی در یک محفظه سربسته نیست که اگر خدای نخواسته انحرافی در آن پیدا شد همان اجزای خود مجلس بفهمند، این سرباز است و رادیو و تلویزیون این را منتشر می کند، همه ایران می بینند و می شنوند، وخارج از ایران هم تا آنجایی که موج اینها می رود، آنها هم می شنوند و می فهمند که چه شده است . اگر بنا باشد که خدای نخواسته از اول صف آرایی بشود برای جنگ اعصاب ،و آن مجالسی که درزمان طاغوت بود، آن مجالس ، باز محتوایش تکرار بشود، این مجلس اسلامی نیست ، و آقایان به وظیفه شرعی و الهی خودشان عمل نکرده اند.(۱)

باید متوجه باشید. باید شما دشمنتان را بشناسید. اگر نشناسید، نمی توانید دفعش بکنید. دشمن شما آنهایند که از روز اولی که جمهوری اسلامی آمد توی کار یا تحریم کردند رای دادن را یا رفتند صندوقها را آتش زدند؛ بعضی از صندوقها را که توانستند،آتش زدند یا شکستند. آنهایی که تحریم کردند جمهوری اسلامی را، حالا آمده اندجمهوری اسلامی شده اند. آنهایی که آتش می زدند صندوقهای آرای مردم را، برای جمهوری اسلامی حالا آمده اند طرفدار شده اند. این طرفداری نیست ، این یک حقه بازی است به صورت طرفداری . اگر بخواهند بگویند من به اسلام کار ندارم و اسلامی نباشد، شورای اسلامی نباشد. اینها نه اینکه ملی اش را می خواهند، اسلامی اش رامی خواهند نباشد، در صورتی که در قانون همچو ماده ای ندارد که “مجلس شورای ملی “، همچو چیزی هیچ در قانون نیست . بله ، گفته اند ازباب اینکه اسم باید ببرند یک چیزی را، “مجلس شورای ملی ” گفته اند. اما نه اینکه قرار دادند که اسم این “مجلس شورای ملی ” [باشد. ] در ضمن مثل ، اینکه بگویند – مثلا – در مجلس شورا بگویند که در”کاخ سنا” چطور شده ، این معنایش این نیست که الان قانون اسلامی ما “کاخ سنا” خواسته درست کند. این اسمی بوده آن وقت گفتند، حالا باید مجلس شورای اسلامی باشد. اینهاحتی از اسم “اسلام ” هم می ترسند؛ هی نق می زنند که نه ، ملی ، ملی(۲)

مجلس باید اسلامی باشد. مجلس باید افکارش افکار اسلامی باشد تا ما بتوانیم چه بکنیم . من نمی توانم تحمل بکنم که اینقدر ما جوانهایمان از بین بروند برای اینکه ما مسامحه داریم می کنیم . مسامحه ها از کار باید برود، و باید حالا که مجلس تاسیس شد و مجلس رسمیت پیدا کرد، همه امور باید بر نظارت مجلس به روال خودش بگذرد، و با جدیت و باقاطعیت و بدون مسامحه ، هر کس خلاف کرد بخواهند او را، و یا اگر خلافی واقعا کرده ،بدهند او را دست دادگاهها و دادگاهها محاکمه اش کنند. (۳)

و من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت . مجلس اگر رای داد وشورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساداست ، و مفسد است یک همچو آدمی ، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است ؛ این مجلس فراهم آمده از”الله اکبر”های مردم است ؛ اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از “الله اکبر” مردم قدمی برخلاف اسلام بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیرمسلمین عمل کرده . با تمام قدرت ، بدون اینکه ملاحظه از احدی و از مقامی بشود،مجلس باید مسائل را طرح بکند. و رد و بدل و انتقاد صحیح ، بدون جار و جنجال ، بدون هیاهو، مسائل را بگویند. کسی که مخالف است مخالفت خودش را بدون هیاهو بگوید.آن که موافق است موافقت خودش را بدون جار و جنجال بگوید. و بعد هم رای بگیرند.وقتی رای گرفتند، اگر اکثریت رای داد، و بعد هم برده شد پیش شورای نگهبان و آنها هم صحیح دانستند این رای را، مخالف اسلام ندانستند و مخالف قانون اساسی ندانستند، اگربعدها بخواهند شیطنت بکنند، این شیطنتها از مبادی غضب ، از مبادی فاسد، بیرون می آید. باید سرتسلیم به مجلس ، یعنی سر تسلیم به اسلام وقتی مخالف اسلام نیست ، سرتسلیم به اسلام فرود آورد. روشهای غیر اسلامی را، اگر هم در باطن – خدای نخواسته -دارند، نباید دیگر اظهار بکنند و نباید اذهان مردم را نسبت به مجلس مشوش کنند. این یک مسئله ای است اساسی ، و باید همه توجه داشته باشند. به مجرد اینکه یک مطلبی برخلاف رای یک نفر است ، نباید بگوید مجلس درست نیست . این خودش را اصلاح کند. این خودش درست نیست . نباید بگوید شورای نگهبان درست نیست . این خودش درست نیست . باید خودش را اصلاح بکند. و این گرفتاری هست برای ملت ما.

و من امیدوارم که مجلس یک مجلس اسلامی ، مجلس عبادت باشد؛ نه مجلسی که – خدای نخواسته – معصیت در آن واقع بشود و به دیگران اهانت کنند؛ به کسی بدبگویند. اینها خلاف اسلام است . و نباید بشود. (۳)

همان طوری که من کرارا عرض کرده ام که دانشگاه و فیضیه ، اینها اگر اصلاح بشود کشور اصلاح می شود، و همه کارهایی که در رژیمهای منحرف انجام گرفته است به دست دانشگاهیهایی که انحراف داشته اند صورت گرفته است .

راجع به مجلس هم باید عرض بکنم که در کشوری که مثل کشور ایران بحمدالله الان یک جمهوری اسلامی به تمام معنا هست و در صدد اسلامی کردن همه امور هست ، مجلس مثل ، همان طوری که صنایع مادر ما داریم ، مجلس هم اینطور است که اگر مجلس یک مجلس اسلامی که با انتخابات صحیح انجام بگیرد، و اشخاصی که انتخاب می شوندواقعا منتخب ملت باشند، تمام کارهای کشور با دست مجلسیها اصلاح می شود.(۴)

 

منابع:

۱-بیانات امام خمینی (ره)؛ ۴/۳/۵۹

۲-بیانات امام خمینی (ره)؛ .۷/۴/۵۹

۳-بیانات امام خمینی (ره)؛ ۶/۳/۶۰

۴-بیانات امام خمینی (ره)؛ ۱۴/۳/۶۲

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.