• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مبانی قیام امام خمینی(ره) نباید فراموش شود

  • کد خبر : 4196
  • 09 آبان 1395 - 11:20
مبانی قیام امام خمینی(ره) نباید فراموش شود

ابوالفضل مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، استکبار ستیزی را  بنیان انقلاب اسلامی و دلیل قیام مردم ایران دانست و گفت: تسخیر لانه جاسوسی، تفکر مردم درباره مبارزه با استکبار را نشان می دهد؛ که امام و رهبری هم آن را تایید کرده اند. دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل با بیان اینکه استکبار […]

ابوالفضل مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، استکبار ستیزی را  بنیان انقلاب اسلامی و دلیل قیام مردم ایران دانست و گفت: تسخیر لانه جاسوسی، تفکر مردم درباره مبارزه با استکبار را نشان می دهد؛ که امام و رهبری هم آن را تایید کرده اند.
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل با بیان اینکه استکبار ستیزی از وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها است، گفت: مردم ایران توجه ویژه ای به استکبارستیزی دارند و مایل به فراموشی آن نیستند. راهپیمایی های مردم در دهه فجر، سیزده آبان و سایر ایام سال هم، گواه این موضوع می باشد.
وی عنوان کرد: رهبری سال گذشته در دیدار با دانشجویان گفتند مبارزه با استکبار باید ادامه پیدا کند. در این راستا در فضای دانشگاهی برنامه های مختلفی درباره استکبارستیزی اجرا می شود و بیش از ۱۰ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در سیزده آبان امسال، همایش هایی علیه استکبار برگزار می کنند.

مظاهری با انتقاد از کم توجهی دولت یازدهم به استکبار ستیزی گفت: نتیجه کم رنگی استکبار ستیزی در دولت یازدهم این روزها به روشنی برای مردم قابل مشاهده است. نتایج مذاکرات و بدعهدی امریکا در ماه های اخیر به ما ثابت کرده که مسیر استکبارستیزی کاملا درست است؛ اما رویکرد دولتمردان آنچنان که باید، تغییر نکرده و مرتبا اتفاقات ناخوشایندی مثل هدیه دادن برخی دولتمردان به آمریکایی ها به گوش مردم می رسد.
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل با تاکید بر اینکه در عرصه بین الملل مدل مواجه دولتمردان ما با دولت امریکا باب طبع ملت ایران نیست، تصریح کرد: مردم ایران می خواهند دولت در مقابل زورگویی و بدعهدی ها ایستادگی کند و برخورد محکمی از خودش نشان دهد. پاسخ دادن به بدعهدی های امریکا با لبخند و تصور تغییر رویکرد آنها خطاست.
وی با بیان اینکه مبانی قیام امام خمینی(ره) نباید فراموش شود، اظهار کرد: برخی دولتمردان نیاز به بازخوانی وصیت نامه امام و پیام های ایشان درباره استکبارستیزی دارند؛ تا موضع امام در برابر مستکبرین برایشان یادآوری شود.
مظاهری تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در دولت یازدهم اعتمادی به جوان ایرانی ندارند و تصورشان به جوان ایرانی سهل اندیشانه است و به جای امید داشتن به جوان مستعد ایرانی، جای دیگری سرمایه گذاری می کنند. به جای یافتن علاج مشکلات در داخل کشور، به مدد امریکا و کشورهای اروپایی امید بسته اند.
این فعال دانشجویی با انتقاد از عملکرد دولت جمهوری اسلامی در صدور انقلاب و گسترش روحیه انقلابی در کشورهای منطقه افزود: وظیفه دولت مردان را رزمندگان ما در خط مقدم جبهه مقاومت در سوریه ایفا می‌کنند. روحیه مقاومتی که رزمندگان در سوریه به نمایش می گذارند بهترین صادر کننده روحیه انقلابی و استکبارستیزی ملت ایران بوده است.
مظاهری با تاکید بر لزوم اهمیت دادن دولت به معیشت مردم گفت: متاسفانه اوضاع معیشتی در طول سال های گذشته تغییری نکرده است و سفره های مردم نشان می دهد اوضاع بدتر هم شده است. هر چقدر انقلاب در بحث معیشت، قوی تر عمل کند روحیه انقلابی مردم هم تقویت خواهد شد.
وی در ادامه گفت: پیشنهاد رهبری در مورد جبهه سازی دانشگاه های کشورهای اسلامی و دانشجویان مسلمان، در ادامه روحیه استکبار ستیزی مفید است و در داخل کشور هم با پیاده کردن هم افزایی مورد تاکید رهبری، شاهد اتفاقات مثبتی در دانشگاه ها خواهیم بود. همچنین دانشگاهیان نیاز به بازخوانی مکتب امام دارند چراکه خطر انحراف از مکتب امام احساس می شود.
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل تاکید کرد: فعالین دانشجویی که در خط مقدم جبهه دانشگاه فعالیت دارند باید به صورت مداوم نشانه های بدعهدی و جنایت های امریکا در حق مردم ایران را به دانشجویان نشان دهند تا این تصور به وجود نیاید که راه حل مشکلات کشور ارتباط با امریکاست.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.