• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
محمد رمضانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در گفتگو با آنا

مبارزه با فساد اولویت اول جنبش دانشجویی باشد/ وزارت علوم به تشکل‌های دانشجویی توجه کند

  • کد خبر : 12161
  • 28 مرداد 1398 - 17:58
مبارزه با فساد اولویت اول جنبش دانشجویی باشد/ وزارت علوم به تشکل‌های دانشجویی توجه کند

محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری نهمین دوره اردوی نگاه نو انجمن اسلامی دانشجویان سمنان اظهار کرد: این اردوی تشکیلاتی با حضور ۴۰ نفر از اعضای این تشکل در تهران برگزار شد. هدف از این اردو، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیلاتی و افزایش سطح محتوایی اعضا […]

محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری نهمین دوره اردوی نگاه نو انجمن اسلامی دانشجویان سمنان اظهار کرد: این اردوی تشکیلاتی با حضور ۴۰ نفر از اعضای این تشکل در تهران برگزار شد. هدف از این اردو، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیلاتی و افزایش سطح محتوایی اعضا بود که با تشکیل کلاس‌هایی از قبیل اصول تشکیلاتی، مدیریت زمان، جریان‌شناسی سیاسی، مدیریت پروژه در تشکیلات و… سعی شد که به این اصل پرداخته شود.

وی افزود: در کنار برگزاری این کلاس‌ها طبق روال هرساله، بحث هدف‌گذاری واحدهای پنجگانه انجمن اسلامی دانشجویان سمنان پیگیری شده که طی جلساتی اهداف هر واحد در طول سال مشخص و تصویب شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با بیان اینکه در این اردو به رسالت‌های اصلی جنبش دانشجویی پرداخته شد، خاطرنشان کرد: از تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود که بتوانند بر مناسبات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشند؛ بعضاً شاهد کمرنگ شدن  اثرگذاری جنبش دانشجویی هستیم که لازم است حس مطالبه‌گری تقویت شود.

رمضانی با اشاره به اینکه دانشجو، فردی خوش فکر و نخبه است که توان ارتباط برقرار کردن با جامعه را دارد و باید در همه عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کند و مطالبه‌گر باشد، گفت: مدتی است جنبش دانشجویی متناسب با تلاشی که می‌کند در قبال آن نتیجه مطلوبی نمی‌بیند و احساس می‌کند که شرایط برای رساندن پیام خویش به جامعه فراهم نیست و از همین رو بعضاً دچار سرخوردگی و نا امیدی می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید مسئولان دانشگاه‌ها به تشکل‌های دانشجویی کمک فکری کرده و فضا و امکانات لازم را برای فعالیت آنان فراهم کنند، مدیران دانشگاه باید همراه دانشجویان باشند و سعی کنند تا جایی که در توانشان است، موانع را از جلوی پای تشکل‌ها بردارند نه اینکه بیشتر سنگ‌اندازی کنند! همچنین از وزارت علوم انتظار می‌رود به تشکل‌های دانشجویی توجه بیشتری کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان سمنان تصریح کرد: جنبش دانشجویی باید اطلاعات خود را در زمینه‌های محتوایی و تحلیل اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد بالا ببرد، توصیه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد، اولویت خود را مبارزه با فساد و اشرافیگی بداند و مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی را به عنوان دو رسالت خود پیگیری کند.

رمضانی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های داغ جامعه، رانت‌خواری است، اظهار کرد: این مقوله نوعی فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود که در آن فرد یا واحد اقتصادی بدون تولید ارزش افزوده، درآمد خود را افزایش می‌دهد. رانت‌خواری باعث انتقال منابع از فعالیت‌های مولد به غیر مولد و گسترش فساد اقتصادی شده که با ایجاد ناهنجاری‌های ساختاری سبب سست شدن پایه‌های اقتصادی کشور می‌شود. بنابراین لازم است جنبش دانشجویی در خصوص رانت و مسائل اقتصادی شفاف‌سازی کند و مطالبه‌گری از مسئولان را در دستور کار خود قرار دهد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.