• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
در دیدار شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با عارف مطرح شد:

لزوم تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی راهکارهای عملیاتی جهت رفع مشکلات اساسی کشور/ تاکید بر رفع مشکلات اسف‌بار اقتصادی

  • کد خبر : 4467
  • 10 آذر 1395 - 10:42
لزوم تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی راهکارهای عملیاتی جهت رفع مشکلات اساسی کشور/ تاکید بر رفع مشکلات اسف‌بار اقتصادی

شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان دیدار و پیرامون مشکلات اساسی کشور مخصوصا فساد اقتصادی، رکود و مسئله حقوق‌های نجومی گفت‌وگو کردند. به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی […]

شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان دیدار و پیرامون مشکلات اساسی کشور مخصوصا فساد اقتصادی، رکود و مسئله حقوق‌های نجومی گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این دیدار با تاکید بر اینکه لازم است گروه‌های مختلف سیاسی برای افزایش کارآمدی نظام و رفع مشکلات واقعی مردم تلاش کنند، گفت: گروه‌های مختلف سیاسی را به تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی راهکارهای عملیاتی جهت رفع مشکلات اساسی کشور دعوت می‌کنیم.

مرادی با بیان اینکه برای همه ما روشن شده است که مردم در مورد نسبت گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های مختلف با انقلاب و نظام اسلامی تمایزی میان دسته‌های مختلف سیاسی قائل نیستند، گفت: از نگاه آنان نظام اسلامی و تمامی گروه‌هایی که در چارچوب قانون در کشور فعال هستند باید در مقابل ناکارآمدی بخش های مختلف پاسخگو باشند.

وی افزود: توده‌های مردم جریانات مختلف سیاسی را با یک چشم می‌بینند. اگر روزی آسیبی به آبرو و یا کارآمدی نظام اسلامی وارد شود تبعات آن متوجه تمامی جریانات خواهد بود علاوه بر این بدون شک با توجه به پیوندی که میان نظام اسلامی با تفکر اسلام ناب محمدی و خون هزاران شهید پاک وجود دارد ناکارآمدی نظام آسیبی فراتر از از بین رفتن اعتماد عمومی به یک نظام سیاسی را در پی خواهد داشت.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه افزود: احساس می‌کنیم که امروز تمامی جریانات سیاسی متوجه مشکلات اساسی کشور هستند. یکی از مشکلاتی که این روزها مردم و دلسوزان نظام را آزار می‌دهد و مستقیما اعتماد عمومی به نظام اسلامی را دچار خدشه می‌کند، فساد انباشته شده اقتصادی و اداری است.

وی گفت: این فساد که نشانه‌های روشن آن را در اشرافی گری دولت سازندگی، در قراردادهای پر از فساد نفتی چون کرسنت در دولت اصلاحات، در پرونده‌های فساد دوران دولت‌های نهم و دهم و هم اینک در دولت تدبیر و امید به خوبی دیده‌ایم.

انجمن اسلامی مستقل

مرادی اظهار داشت: امروز برای همه ما روشن شده است که نسبتی میان فساد اقتصادی و وابستگی مدیران به جریانات و گروه‌ها سیاسی وجود ندارد. در دولتی که گرچه خود را از اصولگرایان نمی‌دانست اما بدنه مدیران آن عمدتا از این جریان سیاسی بودند تا دولتی که این روزها مورد حمایت جدی اصلاح طلبان است از ۳ تا ۸ هزار میلیارد تومان فساد اقتصادی را در کارنامه دارند.

مرادی با بیان اینکه سال‌هاست گروه‌ها و جریانات سیاسی با موضع گیری‌های جناحی نسبت به فساد به بی‌اعتمادی عمومی دامن زده‌اند، گفت: نتیجه رویکرد سیاست زده در مواجهه با فساد اقتصادی چیزی جز رجز خوانی‌های رسانه‌ای و تیترهای عوام فریبانه نبوده است.

وی تاکید کرد: روزی که دولت تدبیر و امید از فسادهای پیش از خود می‌گفت انتظار می‌رفت برای اصلاح ساختارهای غلط موجود تلاش کند نه اینکه مجوز دریافت میلیونها تومان حقوق که به تعبیر زیبای رهبر انقلاب خیانتی آشکار است را صادر کند.

مرادی ادامه داد: انتظار این بود که برای حراست از داشته‌های مردم تدبیری بیاندیشند نه اینکه با گشاده دستی ۸۰۰۰ میلیارد تومان وام در اختیار نورچشمی‌ها قرار بگیرد. بر این اساس مبارزه کارآمد با فساد اقتصادی از اصلی‌ترین مطالبات عمومی در شرایط فعلی است.

مرادی با اشاره به وضعیت اسفبار اقتصادی گفت: رکود بی سابقه‌ای که این روزها گریبان خصوصا صنعت کشور را گرفته است به ثبت یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری پس از انقلاب منتهی شده است. واقعیت اینست که آمار رشد اقتصادی نزدیک به صفری هم که از سوی مراکز دولتی اعلام می‌شود با توجه به رشد حاصل شده در بخش کشاورزی و نیز از رشد بخش نفت اثر پذیرفته است.

وی ادامه داد: اگر این دو حوزه را کنار بگذاریم وضعیت رشد اقتصادی در بخشی مانند صنعت را می‌توان فاجعه نامید. حتی در بخش نفت که صادرات و تولید افزایش داشته است با توجه به تداوم تحریم های بانک و میز با توجه به تداوم تحریم های بانکی و کاهش چشمگیر قیمت نفت نتیجه‌ قابل توجهی حاصل نشده است و در بخش‌هایی مانند کشاورزی هم با توجه به ناتوانی دولت در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان باز هم مردم رشدی را احساس نمی‌کنند.

وی گفت: در بخش صنعت هم وضعیت بسیار نگران کننده است. در مورد وضعیت بدهی دولت بانک‌ها، میزان تعجب برانگیز رشد بودجه جاری و یا رشد نقدینگی با بالای ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان که در آینده می تواند تورمی افسار گسیخته ایجاد کند و یا حتی وضعیت ذخایر ارزی کشور واقعیت های مبهم و مهمی هستند که اهمیت آن ها از بازی های گروهی و سیاسی بسیار بیشتر است.

مرادی افزود: این‌ها واقعیت‌های روشنی است که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد. مشکلاتی است که متوجه تمامی گروه‌ها و جریانات است. معتقدیم می‌توان انتخابات ریاست جمهوری را کانالی برای بهبود این شرایط قرار داد. انتظار داریم برای انتخابات ریاست جمهوری گروه‌های مختلف با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به دنبال ارائه راهکار ها و ایده‌های نو باشند و تا حد امکان افراد توانا برای پیاده سازی آن را نیز معرفی کنند.

اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

در ادامه این دیدار ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با مرور تاریخچه جنبش دانشجویی به تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اشاره کرد و مواضع مختلف این اتحادیه دانشجویی را در سه دولت گذشته تشریح کرد.

مظاهری در ادامه با تاکید بر مفهوم استقلال در تشکل‌های دانشجویی گفت: نباید تشکل‌های دانشجویی پیاده نظام جریانات سیاسی قرار بگیرند تا خدشه‌ای بر روند مطالبه گری سیاسی آنان وارد نشود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.