• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مهدی مشایخ:

قوه ی قضاییه کجای کار است!؟

  • کد خبر : 7555
  • 08 آذر 1396 - 18:59
قوه ی قضاییه کجای کار است!؟

  این روز ها که تنشها میان جریان اقای احمدی نژاد و قوه ی قضاییه بالا گرفته است ،بررسی نقش این قوه در تکمیل پازل احمدی نژاد خالی از لطف نیست. اقای احمدی نژاد چند سالیست که رویای اداره ی جهان را درسر میپروراند و تصمیم دارد با در دست داشتن اهرم های فشار و […]

 

این روز ها که تنشها میان جریان اقای احمدی نژاد و قوه ی قضاییه بالا گرفته است ،بررسی نقش این قوه در تکمیل پازل احمدی نژاد خالی از لطف نیست. اقای احمدی نژاد چند سالیست که رویای اداره ی جهان را درسر میپروراند و تصمیم دارد با در دست داشتن اهرم های فشار و با استفاده از ضعف های موجود در کشور به این هدف دست یابد.نقاط قوت احمدی نژاد در این مسیر بدنه اجتماعی نسبتا چشمگیر ، ضعف قوه قضاییه و قدرت بیان اوست. قاعدتا موارد دیگری هم قابل ذکر است که برای جلوگیری از طولانی شدن متن، بحث در مورد آن را زمان دیگری موکول میکنیم.
اما نقش قوه ی قضاییه در این پازل چیست؟!
متاسفانه عدم رعایت عدالت در ازادی دادن به افراد در جمهوری اسلامی، بخش عمده ای از این ضعف است. تصور کنید ازادی هایی که اخیرا به احمدی نژاد داده شده، اگر به یک دانشجوی دلسوز انقلابی و عدالت خواه داده میشد چه قدر میتوانست نسبت به احمدی نژاد در روشنگری و کمک به کشور موثر باشد. در این مورد کار به جایی رسیده است که خود اقای بقایی با برگزاری دادگاه علنی جلوی دوربین حاضر میگردد و دفاعیات خود را مطرح میکند و این حرکت به نوعی تحقیر قوه قضاییه به حساب می آید. حال که به متهمان فساد در کشور این همه ازادی داده شده نباید از آنها انتظاری جز بهره گیری از این ازادی در جهت منافعشان را داشت. احمدی نژاد از طریق این آزادی با اهرم های دیگر خود یعنی بدنه اجتماعی و قدرت و قوت بیان ، به راحتی میتواند خود و اطرافیانش را مظلوم قلمداد کرده و قوه ی قضاییه را تخریب کند. ضعف دیگر قوه ی مزبور، وجود قضات مفسد در سیستم قضایی کشور است. این مورد هم نقطه ی قوتی است برای بهاری ها تا خود را تبرئه کنند و قوه ی قضاییه را مقصر جلوه دهند و مردم را نسبت به یکی از مهمترین ارکان نظام دلسرد نمایند. عدم اقتدار قوه قضاییه در برخورد دانه درشت های سیاسی کشور ضعف دیگر آن است. وقتی قوه ی قضاییه برخورد قاطعی با برادر رییس جمهور وقت ندارد و پرونده احمدی نژاد و بقایی پس از گذشت چهار سال ، هنوز هم باز است و نتیجه ی مشخصی نداشته است، هر کسی میتواند قوه ی قضاییه را به بازی بگیرد و به راحتی آن را مفسد بخواند.
لذا جنبش دانشجویی باید به قوه قضاییه متذکر شود که به راحتی در پازل احمدی نژاد قرار نگیرد و با حفظ اقتدار ، پاک کردنِ قوه از وجود قضات فاسد و تقسیم ازادی به صورت منطقی و عادلانه در بین آحاد مردم و با ارائه ی مدارک و مستندات موجود ، هر چه سریعتر به داستان بقایی ، خاتمه دهد.
باید متذکر شوم که محمود احمدی نژاد به خاطر نفوذ کلامی که در بین مردم دارد ، برخورد با او نیازمند راهکار منطقی و عقلانی است تا مردم قدرت تشخیص پیدا کرده و به عنوان اصلی ترین نقطه اتکا احمدی نژاد، جریان بهار را به خزان تبدیل نمایند.

 

مهدی مشایخ_دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه مازندران

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.