• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
حسین اکبری در ویژه‌برنامه فرهنگ مقاومت :

فرهنگ مقاومت تمام معادله‌های دنیا را بهم زده است

  • کد خبر : 15863
  • 27 مرداد 1401 - 17:29
فرهنگ مقاومت تمام معادله‌های دنیا را بهم زده است
ویژه‌برنامه فرهنگ مقاومت و تکریم از خانواده شهدا در چهارمین روز از بیست و سومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور کارشناس مسائل فرهنگی بین الملل حوزه مقاومت و خانواده‌های معزز شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل،حسین اکبری، کارشناس مسائل فرهنگی بین الملل حوزه مقاومت در ویژه‌برنامه فرهنگ مقاومت و تکریم از خانواده شهدا در چهارمین روز از بیست و سومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به تشریح فرهنگ مقاومت پرداخت و گفت: اساساً مقاومت یک بحث فطری است و بشر فطراً به‌دنبال آزادی، استقلال و دفاع از مظلوم و مخالف اشغال‌گری، ظلم و سلطه بیگانه است و حتی کشورهایی که به سایر ملت‌ها ظلم می‌کنند، روز استقلال کشورشان را جشن می‌گیرند.
اکبری ادامه داد: ما دوران‌های تلخی در تاریخ داریم. همانگونه که امام زین العابدین در صلوات شعبانیه اشاره نمودند، آن دسته افرادی که بر امام پیشی گرفتند، از دین خارج و آن دسته که تاخیر کردند، به بطلان کشیده شدند و آن‌هایی که با امام همراه ماندند رستگار شدند.
وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران ضمن شناخت امام، با او همراه بودند و نه تاخیر کردند و نه تقدم. به همین علت بود که امام فرمودند مردم ما بخاطر فداکاری که انجام دادند، با امت صدر اسلام قابل مقایسه نیست. هر که می‌خواهد به ارزش‌های امروز مقاومت پی ببرد، تاریخ دویست سال ایران قبل از انقلاب را مطالعه کند.
این کارشناس حوزه مقاومت گفت: امروز فرهنگ مقاومت تمام معادله‌ها را بهم زده است. به طوری‌که فلسطین مظلوم که روزی به دنیا التماس احقاق حقش را می‌کرد، امروز یکی از نمادهای جهاد و مقاومت اسلامی است.
اکبری بیان کرد: اگر دفاع مقدس رخ نمی‌داد، فرهنگ عاشورا در کشور ما زنده نمی‌شد. یعنی اگر خدا اراده می‌کرد فرهنگ عاشورا احیا شود، باید یک دفاع مقدسی صورت می‌گرفت. همینطور اگر اسرائیل به جنوب لبنان نمی‌رفت، حزب الله که قدرت بزرگ منطقه است، تشکیل نمی‌شد.
وی خاطر نشان کرد: امروز قدرت مقاومت این گونه است؛ اما می‌بینیم که برخی ساده‌لوحان که نگاه کلان ندارند، حرف‌های بی‌ربطی زده و شهدای مدافع حرم را زیر سوال می‌برند. این رفتار، نشان‌دهنده دیدگاه پوچ آن‌هاست.
وی به چرایی دفاع ایران از کشورهای منطقه پاسخ داد: ما نیز همچون سایر کشورها بودجه دفاعی مشخصی داریم و از سویی در مقابل ظالمانی هستیم که ثروت عظیم خود را خرج خرید سلاح علیه کشورهای منطقه می‌کنند. اگر ما جلوی امریکا را نمی‌گرفتیم به غارت تمام کشورها ادامه می‌داد؛ لذا دنیا مدیون ماست.
اکبری در پایان بیان داشت: امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که فرهنگ مقاومت مبتنی بر فرهنگ قرآن و با الهام از فرهنگ عاشورا برای کمک به بشر می‌کوشد و تمام مناطق حساس دنیا تحت اختیار مسلمانان است؛ چرا که اراده خدا بر این است که صالحین بر زمین حکمرانی کنند.

در این همایش پدر شهید مدافع وطن، سجاد شاه‌سنایی، به بیان خصلت‌های بارز این شهید مدافع وطن پرداخت و گفت: این شهید والا مقام در سرتاسر زندگی خویش بسیار مقید به حلال و حرام مال بودند و علیرغم فرصت تحصیل در دانشگاه، مشتاقانه وارد سپاه شدند. در نهایت در سال ۹۶ و در اغتشاشات اصفهان، توسط افراد وابسته به وهابیت سعودی به شهادت رسیدند.

در ادامه سرکار خانم پناهی، همسر شهید حمیدرضا بابلخانی، خاطر نشان کرد: شهدا از دست نمی‌روند بلکه وقتی شهید شدند بدست می‌آیند و می‌توانند تاثیرات بزرگی بر جامعه بگذارند.
همسر این شهید مدافع حرم در پایان گفت: یک دانشجوی جهادی باید زندگی‌اش را همه جانبه پیش ببرد. باید به گونه‌ای زندگی کنیم که هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج) حسرت کارهای انجام نداده را نخوریم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.