• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

فرهنگ استعمار گری همچنان در خون غربی ها وجود دارد

  • کد خبر : 2283
  • 12 بهمن 1394 - 16:11
فرهنگ استعمار گری همچنان در خون غربی ها وجود دارد

  وی کلام خود را با حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) شروع کرد و گفت: تمام بحث من در این دو مورد خلاصه می شود: اول آنکه رحمت خداوند بر کسی که بداند از کجا است و در کجاست و به کجا می رود و دوم اینکه شما را به تقوای اللهی و نظم در […]

 

وی کلام خود را با حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) شروع کرد و گفت: تمام بحث من در این دو مورد خلاصه می شود: اول آنکه رحمت خداوند بر کسی که بداند از کجا است و در کجاست و به کجا می رود و دوم اینکه شما را به تقوای اللهی و نظم در کارهای تان دعوت می کنم.

وی در توضیح این دو مورد اضافه کرد: غرب، مصداق دومین حدیث است. یعنی به قانون احترام می گذارند و این نظم را کاملا رعایت می کند. این نکته ای است که باید به عنوان پرچم داران تمدن اسلامی نظم را در زندگی تان رعایت کنید.

وی با اشاره به اینکه تمام سعی شان بر این بود که نگاهی واقع بینانه، به دور از افراط و تفریط و مستند به غرب داشته باشد؛ افزود: غربی ها تمام تلاششان را برای حفظ و نگهداری موزه لهستان، موزه آزادی پاریس(این موزه یادگار شهدای گمنام شان است)، میدان اصلی واشنگتن(یاد بود کشته شدگان جنگ جهانی دوم)، ناو هواپیمابر آمریکا و…می کنند.

مسعودی در این باره گفت: آنها تاریخ قرون وسطایی و تمام جنگ های ناحق خودشان را با افتخار زنده نگه می دارند، در حالی که مسلمانان برای دفن شهدا در دانشگاه ها مشکل دارند.

دبیر اسبق تشکیلات اتحادیه افزود: مبنا در تمدن نسبی است و ما باید برای ساختن تمدن اسلامی نحوه مواجهه خود را با غرب تنظیم کنیم.

مسعودی در خصوص نگاه غربی ها به ایرانیان گفت: نگاهی که عموم مردم غرب نسبت به ایران دارند نگاهی است که از رسانه ها دریافت می کنند و نگاهشان به دلیل اینکه ما را با عرب ها یکی می گیرند، اشتباه است. مثلا دانشجو دکترا در غرب تصور می کند که زن های ایران از خانه بیرون نمی آیند.آنها از ایران فقط شاه و امام خمینی را می شناسند ولی رهبری انقلاب را نمی شناسند واین نشان دهنده این است که از اشتباه خودشان در معرفی امام خمینی درس گرفته اند.

مسعودی افزود: از وقتی روحانی آمده است مردم غرب می دانند که دولت در ایران عوض شده است و این دولت جدید تمایل به غرب دارد.

وی افزود: شیعیان در اروپا وضعیت نسبتا خوبی دارند و هر جا که مسلمانی است، معمولا شیعیانی هم آنجا هستند و محوریت این ها به آقای خامنه ای بر می گردد و از او به عنوان مرجع و قائد یاد می کنند.

او همچنین توضیح داد: زمانی حسن عباسی بیان می کرد که ۷۰ پایگاه بسیج در غرب داریم. حال که به آنجا رفته ایم مشاهده می کنیم که این پایگاه ها در آنجا وجود دارند و نیرو های مومن خالصانه تر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کلیپی از راه پیمایی عزاداری امام حسین (ع) در هلند شعار لبیک یا غزه و لبیک یا حسین (ع) گفت: این قدرت اسلام ناب در سراسر دنیا است ولی متاسفانه برای نابودی این هم راهی پیدا کرده ند. نمونه آن فرقه ی ضاله ی انگلیسی در ایران وخارج از ایران است که تلاش میکنند دین اسلام را در دنیا خنثی بشناسانند و نگاه مردم ر به اسلام عوض کنند و این فرقه ها از سمت غربی ها حمایت می‌شود .

وی گفت: انحطاط فرهنگ غرب به آنجایی رسیده است که مرده هایشان را می سوزانند.

وی تصریح کرد: غربی ها برای مبارزه با اسلام و تشیع کلمه ی جهاد را تخریب کرده اند و داعش را در دنیا گروه اهل خراسان معرفی می کنند و بسیار هدفمند روی این مسئله سرمایه گذاری می کنند.

مسعودی همچنین در مورد نکات مثبت غرب گفت: یکی ازنکات مثبتی که در غرب وجود دارد و در ایران به آن اهمیت داده نمی شود حفظ بنا های تاریخی است که می خواهند این فرهنگ قدیمی را به آیندگان انتقال دهند و در ساخت و مرمت آنها از طرح های کشور خودشان استفاده می کنند نه از بیگانگان.

وی افزود: بحث دیگر، استفاده از دوچرخه در اروپا است که تقریبا تبدیل به فرهنگ شده است.نکته ای که وجود دارد این است که در فرهنگ استفاده از دوچرخه ، رعایت زیر ساخت های آن ضروری است.مثلا در نظر گرفتن مسیر مشخصی برای حرکت دوچرخه ها لازم است که استفاده از دوچرخه مزایای بسیاری مثل کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه های زندگی دارد و یک ورزش برای خود محسوب می شود.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مقوله ی دیگر اهمیت دادن به تفکیک زباله در غرب را مطرح کرد و گفت: مثلا خرید کیسه برای زباله تر هزینه ی زیادی دارد بنابراین فقط در آن زباله ی تر می ریزند که این باعث تفکیک زباله تر و خشک می شود.

نکته ی دیگری که وی اشاره کرد بحث صرفه جویی بود.مثلا در غرب، یکشنبه ها وسایل بی استفاده ی خود را برای فروش می گذارند و این را هم به فرزندان خود آموزش می دهند یعنی به راحتی وسایل را دور نمی اندازند و تا حدامکان ازآن استفاده می کنند.

او تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که دو جبهه وجود دارد:حق و باطل. آمریکا برای این رواج سبک زندگی آمریکایی برنامه ریزی می کند.در حال حاضر اروپایی ها هم متاثر از فرهنگ آمریکایی شدند که نمونه ی آن، از هم پاشیدن نظام خانواده است که به دلیل فاصله گرفتن از ارزش ها و فرهنگ مسیحیت به وجود آمده است.به طوری که ازدواج های آنها ثبت رسمی نمی شود و دولت نیز این امر را به رسمیت شناخته است. طول عمر زندگی زناشویی در اروپا تقریبا ۳ سال است و اکثر فرزندان تک والدی هستند و فرزندان آنها از سن نوجوانی به سیگار روی می آورند.

وی خاطر نشان کرد حجاب در اروپا بحث ناشناخته ای نیست و من کامل ترین حجاب را درموزه ی لور از حضرت مریم دیده ام.اما در حال حاضر غربی ها با القای فرهنگ برهنگی فیلم های هالیوود،حجاب را کنار گذاشته اند.

مسعودی گفت: به این نتیجه رسیده ام که فیلم های غربی، معرف فرهنگ واقعی غرب نیستند و این فیلم ها ساخته ی ذهن خودشان است و به مسلمانان القا می کنند و نام آن را هالیوود گذاشته اند.

او همچنین گفت: تکدی گرایی در آمریکا(واشنگتن)، بیشتر از هرجایی، بدلیل نظام سرمایه داری آمریکا وجود دارد.

وی یکی دیگر از نکات خیلی خوب اروپا را این دانست که اسباب بازی های ساده ( شن ، ماسه ، چوب و… ) مشغول می کنند و این قدرت خلاقیت کودکان را بالا می برد و از دیگر نکات خوب آنها فرهنگ ترافیک بود که اینجا حاکم نیست. در همایش شناخت علمی فرهنگ غرب ، یکی از سوال ها این بود که چرا مثلا نصف شب هم پشت چراغ قرمز می ایستند یا اینکه مثلا چرا کارهایشان را این قدر خوب و بدون کاستی انجام می دهند. در جواب ما کسی گفت در کشور آلمان برای هر قانون شکنی کوچک هم جریمه های سنگین تعین شده و از طرفی پلیس ها هم بسیار سخت گیر هستند بنابر این در کشور های اروپایی این قانون است که باعث نظم افراد می شود.

نکته دیگر این است که فرهنگ استعمار گری همچنان در خون غربی ها وجود دارد و با اینکه در حال حاضر به لحاظ اقتصادی بسیار افت کردند اما همچنان خوی استعمارگری خود را حفظ کردند ، در آن جا تقسیم بندی شهروند درجه ی یک و دو ادامه دارد و خودشان را شهروند درجه یک می دانند و بقیه را شهروند درجه دو و این واقعیتی است که ما باید در هنگام مذاکره با آنان آن را در نظر بگیریم .

مسعودی ادامه داد: حتی در کشور های پیشرفته شان از لحاظ اقتصادی ، امنیت در سطح پایینی قرار دارد و این در صورتی است که در فیلم های هالیوودیشان همه چیز را برعکس و خوب نشان می دهند ، حتی وقتی که من آنجا بودم این ماجرای دزدی برای خود من هم اتفاق افتاد و همه این ها را ما باید بدانیم تا به آنها اجازه ندهیم دین و فرهنگ ما را که پشتوانه محکمی دارد تحت تاثیر فرهنگ خود قرار دهند .

وی افزود: نظام سرمایه داری در آنجا بچه ها را از دو سالگی تا دانشگاه تحت اختیار خود میگیرد. نظام سرمایه داری (کاپیتالیسم ) بچه را از دو سالگی تا دانشگاه از نظر فکری تحت اختیار خود میگیرد.و به اجبار از دو سالگی بچه ها باید مهد کودک بروند.این کاری است که ما اگر بخواهیم سازندگان تمدن نوین اسلامی باشیم باید نسل را از همان کودکی بسازیم اما در ایران برعکس است و مهد کودکی ساز خودش را می زند .

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.