• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13
افکانه در نشست سالانه اتحادیه:

فرجام تشکیلات جز شهادت، بیهوده است

  • کد خبر : 15898
  • 01 شهریور 1401 - 14:36
فرجام تشکیلات جز شهادت، بیهوده است
بزرگداشت مرحوم معین رییسی و سید مهدی حاجی آبادی با حضور ادوار اتحادیه در ششمین روز بیست و سومین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل،دکتر محمد افکانه، ادوار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور، در مراسم بزرگداشت مرحوم معین رییسی و سید مهدی حاجی آبادی به تشریح هدف‌گذاری در تشکیلات پرداخت و گفت: بسیاری از افراد در بدو ورود، لزوماً دلیل خاصی نداشتند. اما در مسیر مواجهه با افراد دیگر و برنامه‌ها به مرور انگیزه‌ها درونی می‌شود. به تعبیر شهید بهشتی در واقع اگر فرجام تشکیلات جز شهادت باشد، بیهوده است.

افکانه با اشاره به خصلت‌های بارز مرحوم رییسی و حاجی آبادی افزود: انسان در مسیر سیر و سلوک و رشد نیاز به الگویی دارد که میانبر مسیر را نشان دهد. البته حائز اهمیت است که از قدسی‌سازی پرهیز کنیم.


جنس این مسیر برای مخلصین به گونه‌ای است که هیچ‌گاه روی‌گردان نخواهد شد.
وی ادامه داد: مرحوم رییسی بسیار در کار خویش جدی بود. همواره به او یادآور می‌شدم که خط قرمز اتحادیه رضایت والدین است. اگر حرمت پدر و مادر رعایت نشود، یک ثانیه کار تشکیلاتی ارزش ندارد. اراده قوی مرحوم حاجی آبادی در فعالیتش بارز بود و بسیار به مطالعه کتاب اهمیت می‌داد.

سرکار خانم کاظمی‌منش، همسر مرحوم حاجی آبادی، در ادامه گفت: یکی از پررنگ‌ترین نقاط اشتراک این دو بزرگوار، اخلاص تشکیلاتی بود. اعتقاد به ولایت فقیه اینگونه باید باشد که با شناختی که از منظومه فکری ایشان داریم، توصیه‌های ایشان را نیز تکلیف تلقی کنیم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به معنویت، گفت: مرحوم حاجی آبادی، اراده قوی در تقویت معنویت داشتند و خودسازی را مقدمه فعالیت تشکیلاتی می‌دانستند؛ لذا تلاششان بر این بود ظرفیت مقاومت و ایستادگی را در خود ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.