• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

فرانسه برای برقراری روابط باید هزینه مواضع خصمانه‌اش علیه ایران را بپردازد

  • کد خبر : 294
  • 06 مرداد 1394 - 8:53
فرانسه برای برقراری روابط باید هزینه مواضع خصمانه‌اش علیه ایران را بپردازد

علی سلطانی‌وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به برنامه سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: عذرخواهی از خانواده‌های قربانیان خون‌های آلوده و پرداخت غرامت به آنان کمترین کاری است که فابیوس و دولت فرانسه قبل از ورود به تهران باید انجام دهند. وی افزود: […]

علی سلطانی‌وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به برنامه سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: عذرخواهی از خانواده‌های قربانیان خون‌های آلوده و پرداخت غرامت به آنان کمترین کاری است که فابیوس و دولت فرانسه قبل از ورود به تهران باید انجام دهند.

وی افزود: بعضی زخم‌ها حتی بعد از گذشت سال‌های طولانی باز هم از یادها فراموش نمی‌شود، انتقال خون‌های آلوده به ویروس ایدز برای اولین بار به ایران و آلوده کردن هموطنان بی گناهمان از جمله این موارد است. چگونه ملت ایران این جنایت بزرگ را فراموش کند و برای عاملان و خاطیان آن فرش قرمز پهن کند در حالی که هزاران خانواده روز و شب با مشکلات این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

سلطانی‌وش با بیان اینکه عاملان این جنایت حتی حاضر به پذیرش این اشتباه و جبران آن هم نشدند، گفت: در حالی که اگر همین اتفاق برای آنان می‌افتاد با شعارهایی مثل حقوق بشر و جامعه جهانی و جنایات انسانی بدترین مجازات را برای خاطیان امر رقم می‌زدند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با تاکید براینکه ما هیچ وقت خواهان انزوای بین‌المللی نبوده و نیستیم و بر محور تعامل سازنده با جهان حرکت کرده‌ایم، گفت: اگر دولت فرانسه خواهان تعامل با ایران است ابتدا باید هزینه مواضع خصمانه‌اش علیه ایران را بپردازد و تضمینی دهد که بدعهدی ها و پیمان شکنی‌های گذشته را تکرار نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: فرانسه در رابطه با ایران سابقه‌ای بسیار تاریک دارد و در برابر جنایت واردکردن ویروس‌های آلوده به ایدز کمترین کاری که باید انجام دهند، عذرخواهی از خانواده‌های قربانیان خون‌های آلوده و پرداخت غرامت به آنان است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.