• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
عسگری در گفت‌وگو با فارس:

«فاجعه‌ میانمار» خط بطلان دیگری بر ادعای هدایت جوامع بشری مجامع بین‌المللی است

  • کد خبر : 6874
  • 17 شهریور 1396 - 21:50
«فاجعه‌ میانمار» خط بطلان دیگری بر ادعای هدایت جوامع بشری مجامع بین‌المللی است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار گفت: این فاجعه خط بطلان دیگری است بر ادعای هدایت جوامع بشری مجامع بین‌المللی.

محمد عسگری دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: فاجعه‌ میانمار، روح و وجدان‌های بیدار را برمی‌انگیزد و تظلم‌خواهی مردم مظلوم میانمار، به بیداری وجدان‌ها فرا می‌خواند.

وی افزود: این فاجعه خط بطلان دیگری است بر ادعای هدایت جوامع بشری مجامع بین‌المللی. از آن‌جا که «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی، (حزب حاکم بر دولت میانمار) فعال حقوق بشر و برنده‌ صلح نوبل است، نماینده‌ حقوق بشر و تجلی آن در عرصه‌ عمل از واقعیت سیاست‌های مجامع بین‌المللی به‌حساب می‌آید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: انتخاب این فرد هم به‌عنوان فعال و هم به‌عنوان برنده‌ جایزه‌ صلح نوبل، نشان‌دهنده‌ مبنای تعاریف خودکامه و مستکبرانه و نیز نشان‌دهنده‌ رویکردهای عینی سازمان‌های حقوق بشری است.

عسگری تصریح کرد: سکوت حاکمیت‌ها، دولت‌ها و ملت‌ها، و سایر ساختارها به‌معنای همراهی با این فاجعه و ظلمی است که نه فقط امروز، که از ابتدای حرکت‌های منفعت‌طلبانه و سلطه‌طلبانه‌ قدرت‌های جهانی در تاریخ صورت می‌گرفته است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی وظیفه‌ی حمایت از مردم مظلوم در ابعاد مختلف را دارد. اصلی که سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه‌ مردم می‌شناسد؛ اصل و آرمانی که با تلاش برای جامه‌ عمل پوشانیدن به آن، به الگویی برای مردم آزادی‌خواه در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

عسگری ادامه داد: در ابعاد داخلی تبیین این اصول توسط کسانی که وظیفه‌ آن را برعهده داشته‌اند، به‌درستی صورت نگرفته و امروزه شاهد آن هستیم که گروه‌هایی در داخل با اهداف گوناگون، درصدد پای‌بند کردن فکر و عمل به مبانی نظام‌ سلطه هستند. این زمینه نیازمند اهتمام جدی از سوی حوزه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌ها و فعالین به‌خصوص فعالین حوزه‌ انقلاب اسلامی است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در این راستا، استفاده از ظرفیت دیپلماتیک نیز، راه‌کاری است که اقتضائات خاص خود را دارد و اگر با روندی که تا اکنون وجود داشته ادامه یابد، در تحقق خواسته‌ها و اعمال رویکردهای موردنظر ناتوان خواهد بود و لزوم استفاده از ظرفیت‌های حقیقی دیپلماتیک دیده می‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.