• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

غرق شدن سرمایه‌های دینی توسط غرب‌گرایان

  • کد خبر : 12103
  • 17 مرداد 1398 - 19:21
غرق شدن سرمایه‌های دینی توسط غرب‌گرایان

حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریان غرب‌گرا سرمایه‌های دینی خود را در دریا می‌ریزند.

حداد عادل در بیستمین نشست سالانه‌ی اتحادیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سابقه‌ی تقابل جریان اسلام‌گرا و غرب‌گرا تا به امروز به دو قرن می‌رسد. البته حدود ۳۰ سال است که این دو جریان کاملاً از هم جدا شدند و روبروی هم قرار گرفتند. جریان غرب گرام ظاهرش در ایران سکولار است به این معنا که قائل جدایی دین از سیاست است. از خصوصیات این جریان این است که سرمایه‌های دینی خود را در کشتی به دریا می‌اندازند یعنی عقب‌نشینی می‌کنند. یک مظهر دیگری از این غرب‌گرایی اعتماد به غرب است که در برجام شاهد آن بودیم.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه می‌گویند اروپاییان تعهد کردند در ۱۱ مورد عمل کند ولی موضع‌گیری صریح رئیس‌جمهور فرانسه نیز فراموش‌شده حتی ما فراموش کردیم که قبل این دولت فرانسه نقش پلیس بد را بازی می‌کرد والان تغییر نقش داده. اخیراً اروپاییان از عدم اختلافات راهبردی با آمریکایان اشاره می‌کنند. در مقابل این نگرش شاهد یک بی‌عملی نسبی در ارتباط باقدرت غربی مثل چین و هند و روسیه هستیم. یک فرصت دیگر برای جریان اسلام‌گرا پیداشده و شدت گرفتن نفرت به آمریکا است آلان نفرت از آمریکا بالاگرفته و این همان چیزی است که ما می‌گفتیم که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یک فرصت دیگر برای جریان اسلام‌گرا پیداشده تصرح کرد: در حال حاضر نفرت از آمریکا بالاگرفته و این همان مسئله‌ای است که می‌گفتیم نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و پیروزی مقاومت، خط مقاومت، تفکر مقاومت در مقابل مذاکره حقانیت پیداکرده.

حداد عادل افزود: باید مراقب دوگانگی‌های واهی باشیم. رهبری در نکته دوگانگی را در مجلس خبرگان گفته‌اند که توصیه می‌کنم مطالعه کنید و گوش دهید. بنده اطمینان دارم در آینده جریان انقلاب می‌تواند به فرصت واحد برسد. باید با اخلاص و ایمان عبور کنیم ریشه این اختلافات و دوگانگی‌ها برمی‌گردد به این‌که ما می‌خواهیم برای خودمان کارکنیم نه برای خدا.

 

وی در پایان گفت: عقلانیت انقلابی و مقاومت هوشمندانه و عدالت‌خواهی اخلاق مدارانه شعار دین و تشییع ما است. تشکل‌های دانشجویی اگر می‌خواهند آرمان‌هایشان تحقق پیدا کند نباید عدالت‌خواهی اخلاق مدارانه ا فراموش کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.