• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
1
توانا راد مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر:

عملکرد وزیر نفت ضعیف است/ اختلاس ۱۰۰ میلیاردی قابل قبول نیست.

  • کد خبر : 8436
  • 03 بهمن 1396 - 19:19
عملکرد وزیر نفت ضعیف است/ اختلاس ۱۰۰ میلیاردی قابل قبول نیست.

توانا راد مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر گفت: نشست تابستانه این اتحادیه با محوریت شعار نوگرایی برگزار شد و الان نوگرایی در راس مطالبه ما از مسئولان قرار دارد.   وی با بیان اینکه نوگرایی در فضای اجتماعی سیاسی کشورمان می‌تواند در هر بخشی […]

توانا راد مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر گفت: نشست تابستانه این اتحادیه با محوریت شعار نوگرایی برگزار شد و الان نوگرایی در راس مطالبه ما از مسئولان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه نوگرایی در فضای اجتماعی سیاسی کشورمان می‌تواند در هر بخشی اجرا شود افزود: مثلا در قوه قضاییه باید نوگرایی در زمینه تقویت قدرت رسانه‌ای این قوه صورت پذیرد هم چنین در دولت نیز باید خدمت و پیشرفت درون زا در اولویت قرار گیرد. هم چنین در حوزه دولت نیز باید خدمت و پیشرفت درون زا مورد توجه باشد.

 

راد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ۴۰ سال است که در حال پیشرفت است افزود: در شرایط فعلی نباید فقط یک سری از آرمان‌ها را بیان کنیم و بعد در بعد عملی پیشرفتی نداشته باشیم.

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل تصریح کرد: تاکنون حکومتی مشابه جمهوری اسلامی در دنیا وجود نداشته است با این وجود این حکومت باید خود را در حوزه عمل و اجرا ثابت کند.

 

وی تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی در حوزه سیاسی و امنیتی کارامد بوده و کشورمان به یکی از امن‌ترین کشور‌های دنیا تبدیل شده این حاصل اعتماد به جوانان است.

 

راد با بیان اینکه متاسفانه در بخش بودجه خیلی شفافیت وجود ندارد و معلوم نیست در کمیسیون تلفیق مجلس چه می‌گذرد تصریح کرد: مثلا بودجه گرد و غبار استان خوزستان برای سال ۹۷ حذف شده است با این وجود نمایندگان باید بگویند که براساس چه اصولی این بودجه را حذف کرده اند. مردم خوزستان در این رابطه سوال دارند البته رئیس جمهور در گفت و گوی شب گذشته خود عنوان کرد که بودجه گرد و غبارخوزستان را تخصیص می‌دهیم، اما سوال این است که چگونه وقتی این اعتبار در بودجه حذف شده می‌خواهند آن را به صورت غیرقانونی تخصیص دهند.

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل افزود: هم چنین خبر می‌رسد که بودجه برخی نهاد‌های فرهنگی و مذهبی نیز به بهانه این که بودجه خوب به محیط زیست اختصاص نیافته حذف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بودجه این نهاد‌های فرهنگی و مذهبی را با دو گانه‌هایی که می‌سازند حذف کرده اند و این در حالی است که ما امروز مورد حمله فرهنگی از طرف غرب و شرق هستیم تصریح کرد: چگونه می‌شود در این شرایط که دشمن هزینه‌های فرهنگی کلانی را صرف می‌کند ما اندک بودجه مجموعه مذهبی و فرهنگی را حذف کنیم.

 

راد به اظهارات سعیدی نماینده مبارکه در خصوص اختلاس یکصد میلیارد تومانی در وزارت نفت اشاره کرد و افزود: زنگنه مدعی است که سی سال در وزارت نفت بوده حالا سوال این است که اختلاس صد میلیارد تومانی چگونه در این وزارت خانه اتفاق افتاده است الان نهاد‌های نظارتی زنگنه و مجلس دارند چه می‌کنند؟

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل گفت: موارد متعددی در خصوص عملکرد ضعیف وزیر نفت از جمله عدم ابراز همدردی او با خانواده‌های داغ دیده نفت کش سانچی تا اختلاس و عدم استخدام دانشجویان بورسیه وزارت نفت وجود دارد. چه طور است که پول برای استخدام دانشجویان بورسیه در وزارت نفت وجود ندارد، اما برای اختلاس صد میلیارد تومانی و قرارداد‌های پرضرر مانند توتال که رو به زوال است پول دارند و البته هر چه قدر هم ما حرف می‌زنیم حرف ما به جایی نمی‌رسد و وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات در جمع دانشجویان حاضر نمی‌شود.

 

وی افزود: وقتی که مجلس آخوندی را استیضاح می‌کند، اما بعد از استیضاح او بار دیگر با رای بالاتری ابقا می‌شود ما می‌ترسیم که در این شرایط این مجلس فشل بخواهد زنگنه را نیز به خاطر عملکرد ضعیفش استیضاح نماید.

 

راد تصریح کرد: سوالی که وجود دارد این است که چرا پس از برجام نفت کش سانچی که تمام خدمه آن ایرانی بوده اند با پرچم کشور پاناما در حال انجام ماموریت بوده است؟ در هر حال خانواده‌های داغدار نفت کش سانچی بسیار عصبانی و گله‌مند هستند.

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل با بیان اینکه اعتقاد داریم پاشنه آشیل تمام آرمان‌ها در جمهوری اسلامی عدالت اجتماعی است و این چیزی است که آن را در گفتمان دولت فعلی نمی‌بینیم تصریح کرد: مثلا از زمانی که طرح هدفمندی یارانه‌ها اتفاق افتاد جرقه امیدی در دل محرومان احساس شد و آن‌ها احساس کردند که حق خود را دریافت می‌کنند، اما پس از آن علی رغم بالا رفتن قیمت‌ها هنوز میزان یارانه‌ها افزایش نیافته است با این وجود سوال این است که چرا قیمت‌ها افزایش می‌یابند، ولی یارانه افزایش پیدا نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه چه طور است که شب پرداخت یارانه‌ها برای دولت شب عزا است تصریح کرد:‌ای کاش دولت این مبلغ ۲۶ هزار تومان سهام عدالت را در جای دیگری هزینه می‌کرد و مردم را بی خود درگیر نمی‌ساخت. متاسفانه هر جا بحث از عدالت می‌شود آن را در برابر آزادی قرار می‌دهند حرف ما این است که باید رایحه خدمت، ساده زیستی و عدالت بدون سیاسی کاری و قبیله گرایی در

کشور گسترش پیدا کند و این توزیع عادلانه امکانات است.

 

راد بیان کرد: چرا باید فلان آقا زاده در خانه چند میلیارد تومانی زندگی کند و بعد مردم به نان شب محتاج باشند.

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در بخش دیگری از اظهارات خود از اجرای زیرپوستی سند آموزشی ۲۰۳۰ در برخی از مدارس آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: آموزش مسائل جنسی به طروق مختلف در برخی از مدارس در حال انجام است با این وجود سوال این است که چرا باید پس از دستور توقف اجرای این سند شاهد اجرایی شدن آن در برخی از مدارس باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه چرا باید آموزش مسائل جنسی به دانش آموزان ۱۳، ۱۴ ساله ارایه شود افزود: مگر چند درصد بیماران مبتلا به ایدز به خاطر روابط نامشروع به این بیماری دچار شده اند؟ ما می‌دانیم که الان ۷۰ درصد از مبتلایان به ویروس HIV از طریق سرنگ‌های آلوده به این بیماری مبتلا شده اند.

 

راد با تاکید براینکه هزینه ارائه آموزش‌های جنسی به دانش آموزان بیشتر است تصریح کرد: در اعتراضات اخیر مردم با ورود برخی عناصر نامطمئن و اغتشاش گران اعتراضات به انحراف رفت، ولی با حضور مردم در صحنه اغتشاشات پایان یافت، ولی مسئولان خوشحال نباشند، چون مردم در حمایت از رهبری و نظام به صحنه آمدند و اقدام آن‌ها در حمایت از کسانی نبود که همه امکانات را در اختیار دارند.

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل با بیان اینکه ما پیگیر موضوع عدالت توام با معنویت و اخلاق و به دور از جناح بازی‌ها هستیم تصریح کرد: ما هرگز اپوزسیون خنده دار نظام نخواهیم شد و هیچ گاه خارج از مدار ولایت قرار نخواهیم گرفت.

 

وی بیان کرد: تصور من این است که بعد از گذشت ۵ سال از زمان ریاست جمهوری روحانی او امروز دیگر در وضعیتی نیست که از باید‌ها حرف بزند اگر حرف از باید‌ها باشد این مردم هستند که باید از باید‌ها دم بزنند. در هر حال دیشب در گفت و گوی زنده روحانی شاهد بودیم که او مدام می‌گفت: باید فلان کار را انجام دهیم سوال این است که آیا باید گفتن راه حل مشکلات کشور است؟ نمی‌شود دم از رهبری و خدمت به مردم زد، ولی آن وقت برای خدمت کردن وقت نگذاشت.

 

راد هم چنین به وضعیت تخصیص بودجه اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه اعتبارات مجموعه‌های مختلف در بودجه مشخص می‌شود، اما شاهدیم که بخشی از مجموعه‌هایی که با معیشت مردم سر و کار دارد ۲۰ درصد یا ۱۰ درصد اعتباراتشان تخصیص می‌یابد، اما در مقابل شاهدیم که بودجه مجموعه‌های ناکارامدی هم، چون موسسه تنظیم و نشر آثار امام که حتی نمی‌تواند حداقل از اندیشه‌های امام دفاع کند دو سه برابر می‌شود.

 

مسئول سیاسی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل هم چنین به افزایش قیمت دلار اشاره کرد و افزود: در کنار افزایش قیمت دلار نقدینگی نیز بالا رفته است، ولی این پول‌ها دست مردم نیست با این وجود مسئولان اقتصادی دولت باید بیایند و به مردم و دانشجویان توضیح دهند که چه می‌گذرد.

 

وی با تاکید براینکه روند عدم پاسخ گویی مسئولان به هیچ وجه قابل تحمل نیست تصریح کرد: از این به بعد هر مسئولی که به دلایل غیرواهی به دعوت این اتحادیه لبیک نگوید آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.