• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان:

عده‌‌ای به دنبال کمرنگ‌کردن فتنه ۸۸ و حماسه عظیم ۹ دی هستند

  • کد خبر : 4958
  • 15 دی 1395 - 10:31
عده‌‌ای به دنبال کمرنگ‌کردن فتنه ۸۸ و حماسه عظیم ۹ دی هستند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: برخی مدعی هستند ۹ دی سبب تفرقه می‌شود و کشور را دچار مشکل می‌کند، باید گفت درست می‌گویند بزرگداشت ۹ دی سبب تفرقه‌افکنی بین تفکر انقلابی و غیرانقلابی می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدرضا نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان […]

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: برخی مدعی هستند ۹ دی سبب تفرقه می‌شود و کشور را دچار مشکل می‌کند، باید گفت درست می‌گویند بزرگداشت ۹ دی سبب تفرقه‌افکنی بین تفکر انقلابی و غیرانقلابی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدرضا نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اسلام، آرمان‌های امام(ره) و انقلاب ایستادند و اعلام کردند که اگر دشمن در برابر اعتقادات آنها بایستد، در برابر تمام دنیای‌شان خواهند ایستاد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: حماسه ۹ دی حماسه‌ای بود که مردم با خلق آن نشان دادند دشمنان انقلاب و اسلام را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب نیرنگ آن‌ها را نمی‌خورند. مردم در این روز برای برخی از آقایان این فرمایش امام(ره) که فرمودند “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد” را تبیین کردند.

نظری با اشاره به آیات “الْفِتْنَهُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْل” و “الْفِتْنَهُ اَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ” قرآن‌کریم که در باب معرفی فتنه آورده شده است، بیان کرد: نمی‌توان افرادی فتنه‌گر را صرف اینکه مورد رأفت نظام اسلامی قرار گرفته‌اند و به جرم خیانت، محاکمه و اعدام نشده‌اند را مبرا از جرم، خطا و خیانت دانست و درخواست حضور مجدد آنها در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشت.

عده‌ای همچنان مقابل فتنه عظیم ۸۸ سکوت اختیار کرده‌اند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چرا عده‌ای از مدعیان نظام و انقلاب در شرایطی که به مقدسات در روز عاشورا توهین شد، عکس امام(ره) پاره شد، اسلام را از نام جمهوری اسلامی حذف کردند، شعار “نه غزه نه لبنان” سر داده شد‌، سکوت کرده‌اند و چرا آقایانی که با امام(ره) رابطه نزدیک داشتند و مدام از ایشان خاطره نقل می‌کنند، در قبال فتنه ۸۸ سکوت کرده‌اند.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند “هر وقت دیدید که آمریکا از شما تعریف کرد بدانید کارتان اشتباه بوده” افزود: مگر نه اینکه در جریان فتنه ۸۸ آمریکا، انگلیس، اسرائیل، منافقین و سلطنت طلب‌ها که دشمنان قسم خورده نظام هستند از این جریانات حمایت کردند؛ بعد از این اتفاقات عده‌ای می‌گویند اصلا فتنه و فتنه‌گری در کار نبوده بلکه دعوای شخصی بوده است.

نظری ادامه داد: اگر دعوای شخصی بوده باید در داخل کشور و در چارچوب قوانین حل شود نه اینکه پای دشمنان این نظام را به مسائل دخالت دهند و اگر دعوای شخصی و حزبی بود چرا در اتفاقات هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان و امام(ره)، شما به میدان نیامده و اعلام برائت نکردید؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برخی مدعی هستند که روز ۹ دی سبب تفرقه‌افکنی می‌شود و کشور را دچار مشکل می‌کند، افزود: باید گفت آری شما درست می‌گوئید بزرگداشت ۹ دی سبب تفرقه‌افکنی بین تفکر انقلابی و غیرانقلابی می‌شود.

دشمنان نظام به دنبال تحمیل برجام‌های جدید هستند

وی تصریح کرد: جبهه استکبار و عمال آن‌ها در کشور با استفاده از نفوذ و مخالفت با توان موشکی و استفاده ابزاری از حقوق بشر در پسابرجام قصد دارد برجام‌های دیگری به نظام تحمیل کند تا هدفی که در فتنه ۸۸ ناکام ماند از این طریق محقق شود.

نظری با اشاره به اینکه دولت نیاز واقعی مردم را درک نمی‌کند چرا که به جای اشتغال‌زایی و فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان و تامین مسکن به دنبال مسائلی مانند منشور حقوق شهروندی و هواپیماهای جدید است، خاطرنشان کرد: در حالی که مردم به ویژه مردم سیستان و بلوچستان با گرد و خاک، فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند دولت به دنبال حواشی است و این نشان دهنده عدم حضور و درک صحیح از زندگی و مشکلات مردم توسط دولت‌مردان است.

ممانعت از برگزاری محافل روشنگری دانشجویی حرکت در راستای فتنه‌گران است

وی با اشاره به مخالفت با سخنرانی “حسن عباسی” در دانشگاه سیستان و بلوچستان، افزود: در چند روز گذشته با برگزاری سخنرانی یکی از اساتید انقلابی در دانشگاه سیستان و بلوچستان مخالفت شد که علت اصلی آن “شرایط ویژه خاص استان” قلمداد شد؛ مگر شرایط استان چگونه است که نباید حقیقت بی‌پرده و شفاف در جمع دانشجویان بیان شود.

نظری ادامه داد: امروز آنهایی که دم از اطاعت از ولایت فقیه می‌زنند و قدرت دارند، باید بدانند که با کارشکنی و ممانعت از برگزاری محافل روشنگری دانشگاهی دست در دست فتنه‌گران داده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری همایش بخشداران و فرمانداران سیستان و بلوچستان درست در روز ۹ دی در خارج استان اظهار داشت: چرا برخی مسئولان که ادعای انقلابی‌گری و تبعیت از رهبری دارند حاضر نیستند درباره حماسه ۹ دی کلامی بر زبان بیاورند و مواضعی اتخاذ کنند و درست در زمانی که سراسر ایران خود را آماده می‌کند حماسه ۹ دی را تکریم کند، دولتدر اقدامی عجیب استان را از حضور مسئولان دولتی خالی می‌کند.

وی افزود: این حرکت یادآور فرمایش رهبری است که فرمودند “عده‌ای می‌خواهند خیزش‌های بزرگ مردمی انقلاب مثل ۲۲ بهمن و ۹ دی را به فراموشی بسپارند” البته در گذشته هم بودند کسانی که می‌خواستند عاشورا و نهضت حسینی را تحریف کنند و به فراموشی بسپارند اما می‌بینیم که این نهضت الهی هر روز فراگیرتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.