• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۹ دی:

عدم شفافیت خود عامل زمینه ساز فتنه است

  • کد خبر : 8130
  • 09 دی 1396 - 1:41
عدم شفافیت خود عامل زمینه ساز فتنه است

  “دشمن ترین آفریده ها نزد خدا دو نفرند: اول مردی که خدا او را به حال خود گذاشته و از راه راست دور افتاده است. دل او شیفته بدعت است، مردم را گمراه می کند، به فتنه انگیزی می کشاند، راه رستگاری گذشتگان را گم کرده و طرفداران خود و آیندگان را گمراه ساخته […]

 

“دشمن ترین آفریده ها نزد خدا دو نفرند: اول مردی که خدا او را به حال خود گذاشته و از راه راست دور افتاده است. دل او شیفته بدعت است، مردم را گمراه می کند، به فتنه انگیزی می کشاند، راه رستگاری گذشتگان را گم کرده و طرفداران خود و آیندگان را گمراه ساخته است… ”

بخشهایی از خطبه ۱۷ نهج البلاغه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حال که هشت سال از ایام فتنه ی بزرگ ۸۸ گذشته هنوز صحبتهای ناگفته در مساله ی فتنه زیاد است و البته با توجه به شرایط ویژه ی کشور بیم آن میرود که فتنه های جدید در راه باشد.

فتنه جز غبارآلود کردن فضای کشور نیست ، به نحوی که امکان تشخیص حق از باطل نباشد و قطع به یقین تاثیر سران فتنه در وقایع سال ۸۸ غیر قابل انکار است. اگر کشور در فضای رادیکالیسم سیاسی فرورفت به دلیل افراط جریانات سیاسی بود و اگر با بحران اقتصادی روبرو شد حاصل فضای نادرستی بود که جریان فتنه از کشور مخابره کرد و زمینه را برای تضعیف کشور چه از داخل و چه از خارج فراهم ساخت.

بدیهی ست اولین گام جهت برخورد با فتنه جلوگیری از ادامه ی آن است. اتفاقی که علیرغم تذکرهای رهبری به سران فتنه، از بهمن ماه ۸۹ شروع شد اما کافی نبود. گام بعدی جهت جلوگیری از اشاعه ی فتنه، شفافسازی فضای کشور و بیان مسائل برای آحاد ملت از سوی مسوولین است. کلی گویی در مساله ی فتنه جز ادامه دادن به آن و قرار دادن بخشی از جامعه در مقابل نظام عایده ای برای کشور نداشته است.

۷ سال از حصر سران فتنه گذشته و هنوز محکمه ای به اتهامات افراد موثر در فتنه بزرگ ۸۸ رسیدگی نکرده است. اتهامات وارده به فتنه گران کم نیست و در راستای احقاق حق ملت شریف ایران تقاضا دارد هرچه سریعتر رسیدگی به پرونده ی سران در حصر و خارج از حصر در دستور کار قرار گیرد.

از سوی دیگر همانطور که اشاره شد عدم شفافیت خود عامل زمینه ساز فتنه است. هرساله سوالات جامعه پیرامون فعالیت قوای سه گانه، سازمانها و نهادهایی چون صدا و سیما، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و… بیشتر میشود اما میزان پاسخگویی مسئولین به مردم درخور شان نام نظام مقدس نیست. آیا وقت آن نرسیده مسوولین بدانند پاسخگویی به مردم وظیفه ی آنهاست نه لطفشان؟

شورای نگهبان قانون اساسی از جمله مراکزیست که نقش پررنگی در ایستادگی در برابر فتنه ایفا کرد اما یادمان نرود رهبری دستور دادند معیار تصمیم گیری شورا در خصوص تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام شود. شورا در خصوص دستور رهبری چه اقداماتی انجام داد؟ آیا فتنه جز این است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تهمت های بزرگی به یکدیگر و نظام روانه دارند و شورای نگهبان صرفا نظاره گر باشد؟

روندی که ۸۸، ۹۲ و ۹۶ شاهد آن بودیم. اگر تهمت ها صحیح است چرا شورا این افراد را جهت تصدی بالاترین مقام انتخابی کشور تایید میکند و اگر صحبتها دروغ است چرا شورا در تایید صلاحیت افراد تجدید نظر نمیکند؟

آیا فتنه جز اینست که مردم در شرایطی قرار گیرند که تشخیص حق از باطل برایشان دشوار و غیر ممکن باشد؟ و آیا وظیفه ی شورای نگهبان این نیست که با تجدید نظر در صلاحیتها کارگردانان‌ این فضا را به مردم معرفی کند؟

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن محکوم کردن فتنه ۸۸ از ملت شریف ایران دعوت میکند که چون هرسال در مراسم بزرگداشت ۹دی حضور داشته باشند تا نسل جدید کشور خیانت فتنه گران در حق مردم را فراموش نکند.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.