• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

عبور از مشکلات با کنار رفتن تفکر غیرانقلابی از صحنه مدیریت ممکن است/از بی‌عرضگی مدیران گله‌مندیم

  • کد خبر : 5562
  • 29 بهمن 1395 - 23:00
عبور از مشکلات با کنار رفتن تفکر غیرانقلابی از صحنه مدیریت ممکن است/از بی‌عرضگی مدیران گله‌مندیم

محمدرضا گلرو مفرد عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: به تازگی ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم. مردم شریف ایران اسلامی در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر حمایت خود را از نظام مقدس […]

محمدرضا گلرو مفرد عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: به تازگی ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم. مردم شریف ایران اسلامی در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام داشتند.

وی افزود: اما این روزها مردم و خصوصا نسل جوان فاصله ی بسیار زیادی میان وضعیت کنونی کشور و آرمان های انقلاب اسلامی می بینند. وضع این روزهای کشور، شایسته ی ملتی نیست که برای عدالت، استقلال و پیشرفت به پای انقلاب هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده است.

گلرو گفت: این روز ها انقلاب اسلامی در راه خود با چالش ها و موانع بزرگی مواجه است. مردم این روزها وضعیت نامناسب اقتصادی، بیکاری و رکود سنگین حاکم را با تمام وجود درک می کنند. از سوی دیگر فساد اقتصادی و اداری گسترده‌ی موجود مردم را خسته کرده است. مردم توقع ندارند برخی از مسئولان در اواخر دوره کاریشان مانند نامزدهای انتخاباتی شعار دهند که باید این کار بشود آن کار بشود.

* عبور از چالش‌ها و مشکلات با کنار رفتن تفکر غیرانقلابی از صحنه مدیریت کشور ممکن است
دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: بدون شک انقلاب اسلامی از این موانع پیش روی خود نیز عبور خواهد کرد و عبور از این چالش‌ها با کنار رفتن تفکر غیر انقلابی از صحنه مدیریت کشور ممکن است. افرادی که با مدیریت غلط خود و دلباختگی به وعده های دروغینِ قدرت های غربی از عمل به وظایف خود عاجزند باید جای خود را به جریان مومن و انقلابی بدهند. اکنون بیش از هر زمانی کشور نیاز به مدیران و مسئولانی دارد که ظرفیت های کشور را بدانند و با اتکا به توان داخلی، کشور را مدیریت کنند.

* مردم و دانشجویان از بی‌عرضگی مدیران داخلی و پیوند زدن همه موضوعات به برجام گله‌مندند
وی تصریح کرد: ما حق نداریم در مقابل این وضعیت اسفبار اقتصادی سکوت کنیم . ما حق نداریم در مقابل خیانت بخشی از مدیران خوش اشتهای دولتی و دست اندازی و دزدی آن ها از بیت المال سکوت کنیم و رهبر انقلاب به درستی فرمودند که مردم گله مندند.

گلرو تاکید کرد: مردم از مسئولی که بجای خدمت به مردمی که ذخیره‌های واقعی نظام هستند، نجومی بگیران خائن را ذخیره ی نظام می نامد گله‌مندند. فرهنگیان از کسانی که دزدی از صندوق ذخیره ی فرهنگیان را توجیه می کنند و آن را معوقه بانکی می نامند گله‌مندند. کارگران از وزیری که با بی توجهی به وضعیت صنایع چنین رکود کم سابقه ای را حاکم کرده است گله مندند. تولید کنندگان از مدیرانی که با دوبرابر کردن واردات کالا از چین تولید با کیفیت ملی را به خاک سیاه می نشانند گله مندند. مردم از بی توجهی ها به آسیب های گسترده ی اجتماعی، طلاق و بیکاری و اعتیاد، فقر و حاشیه نشینی و محرومیت گله مندند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امروز مردم و دانشجویان از بی عرضگی مدیران داخلی و پیوند زدن همه موضوعات به برجام گله مندند. شخص وزیر نفت که قبل از برجام با دفاع تمام قد از آن، حصول آن را موجبات پیشرفت در صنعت نفت عنوان می‌کرد اکنون چه پاسخی برای اظهارات مدیر شرکت توتال دارد که نهایی شدن تصمیم این شرکت برای سرمایه گذاری در ایران را به تصمیم آمریکا درباره تمدید معافیت تحریم‌های ایران منوط کرده است!

وی گفت: آقای وزیر صنعت که اصرار فراوانی بر انعقاد قرارداد های محرمانه با بیگانگان دارد بد نیست در مورد چرایی تعطیلی ارج تهران و پلی اکریل اصفهان، قند ورامین و پارس کروم خزر پاسخگو باشد. آقای وزیری که با تحقیر مردمش ورود تنها یک هواپیمای مسافربری به ایران را جشن می‌گیرد، بد نیست اگر در پایان مسئولیت خود از اقداماتش برای خانه دار کردن مردم و از کارنامه‌اش در توسعه ی ریلی و جاده ای کشور بگوید.

گلرو مفرد یادآور شد: مدیرانی که در اقدامی عوامگرایانه به دنبال ایجاد مناطق آزاد تجاری جدید هستند ابتدا در مورد وضعیت نامناسب، فقر و رانت خواری حاکم در مناطق آزاد موجود گزارش دهند. آری مردم گله مندند. مردم از ندیدن مسائل اصلی و جایگزین شدن مسائل فرعی در مدیریت کشور گله مندند. در زمانی که به علت ضعف سیستم گمرکی کانتینرها قاچاق وارد کشور می شود نباید هم اصلی مسئولین معدود کوله‌بران مرز نشین باشد.

* وضعیت اسفار مردم خوزستان از مصادیق ضعف مدیریتی در کشور است
وی افزود: امروز، یکی از مصادیق ضعف مدیریتی در کشور که ذکر آن را لازم می‌دانم وضعیت اسفار مردم خوزستان است . چند روزی است که مردم شریف خوزستان که به تعبیر زیبای امام دین خود به اسلام را ادا نموده و سال ها با هستی خود از کشور دفاع کرده اند ، با کم توجهی و بی مهری برخی مدیران از حداقل های زندگی خود محروم شده اند. وضعیت اسفبار مردمی که این روز ها از آب آشامیدنی، برق و گاز محروم و در گرد و خاک غوطه ورند مایه شرمساری است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: مردم گله مندند اما هنوز هم با هیجان و شوری وصف ناشدنی سالروز پیروزی انقلاب را جشن می گیرند. پیوند خود با امام و شهیدان و آرمان ‌ای انقلاب را جشن می‌گیرند.

* ملت ایران با سردمداران جریان غربگرا در کشور، بنیانگذاران فساد سیستمی و وطن فروشان بی هویت هرگز دست دوستی نمی‌دهند
وی گفت: حال عده‌ای که خود را بیرون از دایره وسیع ملت و دورمانده از آرزوها و قدرت طلبی های خود می‌بینند این روزها از آشتی ملی دم می زنند. غافل از اینکه ملت ایران با سردمداران جریان غربگرا در کشور، بنیانگذاران فساد سیستمی و وطن فروشان بی هویت هرگز دست دوستی نمی‌دهند.

گلرو مفرد ادامه داد: اگر خوب نگاه کنید می‌بینید کسانی صحبت از آشتی ملی می‌کنند که اتفاقا آنها دشمنی را علیه این مردم شروع کردند. کسانی که به بهانه واهی تقلب، به آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام بزرگوار فرمودند حفظ آن از اوجب واجبات است، خدشه وارد کردند.

وی افزود: اکنون کسانی صحبت از آشتی ملی می کنند که علیه رای و خواست مردم در سال ۸۸ می خواستند کودتا کنند. اما به کوری چشم منافقین داخلی و دشمنان خارجیِ ، مردم با یکدیگر متحدند و هیچگاه اختلاف سلیقه بین آنان باعث قهر و کینه نمی شود.

این فعال دانشجویی گفت: ملت ایران در حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ انزجار خود را از سران فتنه اعلام کردند. انزجار خود را از آشوب طلبی، از فتنه انگیزی، از دیکتاتوری اعلام کردند. برخورد جمهوری اسلامی با فتنه گران تاکنون بزرگوارانه بوده است. بطوری که بسیاری از فعالان فتنه ۸۸ امروز در دولت جمهوری اسلامی توانسته اند به وزارت خانه‌ها برسند.

* حصر خانگی سران فتنه، حداقلی‌ترین مجازات برای فتنه گران است
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: مردم در نهم دی ماه سال ۸۸ صریحا اعلام کردندکه خواستار اشد مجازات برای سران فتنه هستند. حقیقتا حصر خانگی آنان، حداقلی ترین مجازات برای آنان است. اکنون برخی جاهلان و یا مغرضان داخلی همنوا با دولت بی آبرویِ ترامپ خواستار رفع حصر سران فتنه شده اند!

وی گفت: کسانی که اکنون صحبت از رفع حصر سران فتنه می‌کنند آیا جانباز قطع نخائی را که توسط فتنه گران هفت سال است که ویلچرنشین شده است را دیده اند؟ آیا آن نماینده مجلسی که صحبت از رفع حصر سران فتنه می‌کند با مادر شهدای بسیجی فتنه ۸۸ دیدار کرده است؟ از مظلومیت خانواده شهدا و جانبازان فتنه۸۸ این بس که نماینده مجلس این کشور در حمایت از مسببینِ به شهادت رسیدن فرزندشان سخن می پراکند.

گلرو مفرد با بیان اینکه آیا کسی جز سران فتنه دعوت به آشوب آن هم در روز عاشورا کرد؟، گفت: بیان این حقایق را وظیفه خود می‌دانیم و از آن دست نخواهیم کشید اگر چه این روز ها عده‌ای که سال ها از لزوم وجود آزادی بیان و عمل دم زده اند، از لزوم تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی سخن می گویند که امکان سوال پرسیدن را هم از مخالفشان می گیرند.

* کسانی که شعار زنده باد مخالف من می‌دادنند بدنبال زندانی باد سوال کننده از من هستند
وی گفت: همان‌ها که روزی شعارشان زنده باد مخالف من بود، در عمل به دنبال زندانی باد سوال کننده از من هستند! از آنجا که چنین قانونی به شدت تفسیر پذیر بوده و می تواند ماهیت فعالیت های نقادانه دانشجویی را نشانه بگیرد قاطعانه با تصویب آن مخالفیم. و از بیان انتقادات صادقانه ی خود دست نخواهیم کشید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.