• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

طرح استیضاح عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روی میز است، اما می‌دانم نمایندگان به آن رای نمی‌دهند

  • کد خبر : 6790
  • 30 مرداد 1396 - 9:46
طرح استیضاح عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روی میز است، اما می‌دانم نمایندگان به آن رای نمی‌دهند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد عادل آذر گفت: طرح استیضاح عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روی میز دفترم است، اما می‌دانم نمایندگان به آن رای نمی‌دهند، ولی من به وظیفه ام عمل می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در هجدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که در محل دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: امروز آنچه را که در مجلس با تمام وجود درک می‌کنیم این است که عملا سیاست را از دیانت و دیانت را از سیاست جدا کرده اند؛ البته در ظاهر همه می‌دانیم که شهید مدرس گفته که سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست، ولی عملا به آن‌ها عمل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قبول داشته باشیم که سیاست ما عین دیانت ماست آیا حاضریم برای رسیدن به یک هدف دروغ بگوییم، تصریح کرد: اگر به این باور داشته باشیم من نماینده در مجلس باید یقین داشته باشم که باید در روز قیامت در قبال یک آری یا خیر پاسخگو باشم در واقع اگر نماینده‌ای می‌خواهد به فلان وزیر رای دهد یا ندهد باید حجت شرعی داشته باشد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: سوال این است که چرا در مجلس اگر کسی حرف خوب را بزند و آن حرف خوب هم از زبان کسی مطرح شود که با سلیقه سیاسی دیگر نمایندگان هم خوانی داشته باشد رای می‌آورد و احسنت احسنت راه می‌اندازند، اما اگر همین حرف را آدمی بزند که با سلیقه سیاسی نمایندگان جور نباشد به آن رای نمی‌دهند حرف من این است که نمایندگان باید در قیامت پاسخگوی چنین رفتارهایی باشند.

وی با تاکید بر اینکه دین باید در تمام زوایای وجودی و رفتاری نمایندگان وجود داشته باشد، تصریح کرد: با این وجود نباید دروغ بگوییم و نیرنگ به کار بریم، اما برخی از ما‌ها چنین می‌کنیم در واقع امروز با شرایطی مواجه هستیم که اگر طرح و یا لایحه خوبی به مجلس ارائه می‌شود نمایندگان به آن رای نمی‌دهند، اما اگر طرح یا لایحه بدی می‌آید به آن رای می‌دهند مثلا در مورد توتال ما می‌گوییم به سوالات مان پاسخ دهید اگر قانع شدید طرف شما می‌آییم ما مخالف قراردادی هستیم که منافع مردم دیده نشود و البته می‌گوییم قراردادی که هر دو طرف آن آدم هایی باشند که یک طرف بدعهد و فاسد و یک طرف هم آدمی که در پرونده کرسنت سابقه محکومیت دارد به نفع ما نیست، اما می‌بینیم که آقایان طرح سه فوریتی که ۲۳ نفر آن را امضا کرده بودند از دستور کار خارج کردند البته ۱۰ نفر از نمایندگان امضا کننده نیز با لطای فولحیلی امضای خود را پس گرفتند و حتی ۲۵۰ نفر از نمایندگان از زنگنه تقدیر کردند و بعد امروزدر جلسه رای اعتماد می‌گویند این همان وزیری است که شما از او تقدیر کردید.

وی افزود: نماینده‌ای که موضوع را نفهمیده و رای ممتنع می‌دهد تکلیف از او ساقط نمی‌شود. متاسفانه امروز شاهدیم که ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس در رای گیری برای رای اعتماد وزرا شرکت نمی‌کنند در حالی که هم حاضری خود را زده اند و هم حقوقش را می‌گیرند اینجاست که به تکلیف عمل نمی‌کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر گفت: وقتی که ما دیانت را با سیاست در هم نمی‌آویزیم وعملا می‌گوییم سیاست برای دنیا و دیانت برای آخرت است این باعث می‌شود که ما در رفتارمان به آنچه که حق است عمل نکنیم در نتیجه یکی از آسیب‌های این رفتار این است که بی اعتمادی مردم به مسئولان افزایش یافته و از طرفی همین رفتار موجب بروز کاستی در کارآمدی مسئولان می‌شود و این دغدغه در هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه نیز وجود دارد و لذا خیلی از افراد برای اینکه بتوانند رای را به نفع خود بگیرند مجبور می‌شوند که رشوه بدهند و یا دست به کارهای غیرمشروع بزنند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد عادل آذر گفت: طرح استیضاح عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روی میز دفترم است، اما می دانم نمایندگان به آن رای نمی دهند ولی من به وظیفه ام عمل می کنم.

حاجی دلیگانی افزود: عادل آذر به کسانی که حقوق های نجومی گرفتند گفت پول ها را واریز کنند که این کار قانونی نبود در واقع با این اقدام از پیگیری و تشکیل پرونده برای نجومی بگیرها جلوگیری شد.

وی افزود: همچنین با کسانی که دستور حقوق های نجومی را صادر کردند برخوردی نشد. با این وجود اگر مردم از ابعاد حقوق های نجومی مطلع می شدند الان وضعیت انتخابات ریاست جمهوری چیز دیگری بود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: البته دولت اخیرا اصلاحیه ای داده و آن محدودیتی را که در قانون ایجاد شده بود که بیش از  مقدار حقوق قانونی برداشت نشود را لغو کرده است و گفته آن قانون مربوط به برنامه پنجم بوده البته من به این اعتراض کرده ام و قرار شده کمیسون تطبیق پاسخ دهد که هنوز پاسخی نداده است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.