• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مقیسه؛ دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم:

شکل دادن مطالبات مردمی وظیفه مهمی است که بر عهده تشکل های دانشجویی انقلابی است.

  • کد خبر : 8678
  • 20 بهمن 1396 - 15:33
شکل دادن مطالبات مردمی وظیفه مهمی است که بر عهده تشکل های دانشجویی انقلابی است.

بی تردید یکی از بزرگ ترین چالش هایی که جامعه امروز با آن مواجه است مسئله معیشت و اقتصاد است ، مسئله ای که نارضایتی های نسبتا عمیقی را در جامعه به وجود آورده است.سیاست های لیبرالی دولت یازدهم و دوازدهم و افزایش شکاف طبقاتی بین اقشار جامعه حتی در سطوح بالاتر میتواند نارضایتی از […]

بی تردید یکی از بزرگ ترین چالش هایی که جامعه امروز با آن مواجه است مسئله معیشت و اقتصاد است ، مسئله ای که نارضایتی های نسبتا عمیقی را در جامعه به وجود آورده است.سیاست های لیبرالی دولت یازدهم و دوازدهم و افزایش شکاف طبقاتی بین اقشار جامعه حتی در سطوح بالاتر میتواند نارضایتی از نظام را نتیجه دهد.

در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و هنگامی که همین رویکرد در سیاست ورزی های اقتصادی دولت دنبال میشد و نارضایتی های اجتماعی از دولت و شکاف طبقاتی در حال افزایش بود ، عده ای از حامیان او و کسانی که تا دیروز در کارآمدی دولت سخن میگفتند و مورد حمایت هاشمی بودند همچون سیدمحمد خاتمی ، برضد او موضع گرفتند و خود را منتقد جدی دولت هاشمی جلوه دادند و با شعار تغییر در انتخابات با رای۲۰ میلیونی پیروز شدند. آنچه امروز شاهد آن هستیم پیاده سازی همان نوع سیاست ها در دولت است و چه بسا کمپین های پشیمان هستیم و انتقادات تند حامیان دیروز روحانی ، از دولت او در این روز ها هم بخواهد همان تجربه موفق رسیدن به ریاست جمهوری خاتمی را دنبال کند با این تفاوت که این بار هدف فقط در دست گرفتن دولت نخواهد بود و پیکان نارضایتی ها به سمت کارآمدی نظام نشانه خواهد رفت. مسئله ای که در اغتشاشات اخیرنیز نشان داده شد.
این معادله و افزایش نارضایتی های عمومی و سوق دادن اعتراضات به سمت نظام اگر در حال وقوع باشد ( که نشانه های آن قابل مشاهده نیز هست) با سیاست های دیگری هم چون افزایش واردات کالاهای مصرفی که حتی گاها در ایران به بهترین نحو تولید میشوند مانند فرشی که ایرانی اش در دنیا معروف است! در حال تکمیل است .
وارداتی که آمارآن میتواند اقتصاد داخلی نیمه جان ایران را کاملا فلج کند. آزاد شدن واردات چای و واردات درب بطری تنها نمونه هایی از نابودی تدریجی صنایع داخلی است.
معادله در حال پیگیری جریان لیبرال و افزایش نارضایتی های مردمی و در نهایت سوق دادن این نارضایتی ها به سمت نظام و زیر سوال بردن کارآمدی نظام مسئله ای بسیار جدی است که کلید حل آن تنها و تنها شکل گیری مطالبات مردمی از دولت به عنوان مسئول این نارضایتی هاست.

شکل دادن این مطالبات مردمی اکنون وظیفه مهمی است که بر عهده تشکل های دانشجویی انقلابی است و جریان انقلابی کشور اگر حقیقتا خود را پاسدار این انقلاب میداند باید تمام توان خود را برای شکل گیری این مطالبات از سمت مردم و آگاهی بخشی به آنان درباره روش ها و سیاست های دولت و همچنین عدم پیگیری اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید راهگشای وضع موجود به کار گیرد و این معادله را قبل از وقوع به هم بزند.

مقیسه دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.